heb het weer gehad!!! maar nu om iets anders..

  • joost

    ik lees IK HEB NIETS!!!

    hmmm

    je hebt werk, kinderen een man, famillie en vast nog veel meer

  • Annelies E

    Zoek toch hulp

    Dat is het beste

  • Hyperactief

    Zoek toch hulp

    Dat is het beste Aldus: Annelies E.

    Was dat laatste maar waar Annelies E., dan hadden er nu niet zoveel kinderen zonder strafblad in de bajes gezeten waarvan er veel met hulp zoeken begonnen is…:( Groetjes v Hyperactief

    ‘Probleemkind van cel naar internaat’

    Door onze redacteur Sheila Kamerman

    Rotterdam, 25 maart. Ruim eenderde van de justitiële jeugdinrichtingen moet worden omgevormd tot jeugdzorginternaat. Daarmee moet een einde komen aan het opsluiten van gedragsgestoorde, niet-criminele kinderen in de jeugdgevangenis. Dit staat in een vertrouwelijk plan van een door minister Donner (Justitie, CDA) en staatssecretaris Ross (Welzijn, CDA) ingestelde Taskforce Gesloten Jeugdvoorziening.

    De bewindslieden nemen in juni hierover een besluit. Als ze akkoord gaan, moet het voorstel vanaf 2007 worden uitgevoerd.

    In de veertien justitiële jeugdinrichtingen (25 locaties) zitten kinderen die ernstige delicten hebben gepleegd en gedragsgestoorde kinderen zonder strafblad door elkaar. Op 1 januari 2006 werd iets meer dan de helft van de bijna 2.500 plaatsen bezet door kinderen met ernstige problemen, die door de kinderrechter onder toezicht waren geplaatst. Vanuit maatschappij en politiek is veel kritiek op het zogenoemde samenplaatsen. Donner en Ross besloten vorig jaar dat er een einde aan moest komen, maar wisten nog niet hoe.

    Volgens het plan moeten tien van de 25 locaties van de justitiële jeugdinrichtingen worden omgevormd tot jeugdzorginternaat. Die tien locaties zijn samen goed voor ongeveer 40 procent van het aantal plaatsen. Van die 40 procent zal ongeveer de helft gesloten (streng beveiligd) zijn en de andere helft ‘beperkt beveiligd’.

    Binnen de justitiële jeugdinrichtingen is niet iedereen blij met het plan. De jeugdinrichting Het Keerpunt in Cadier en Keer (Limburg) zou vanaf volgend jaar alleen nog jeugdzorgkinderen zonder strafblad mogen opvangen. Nu is de instelling gemengd. „Als het plan doorgaat is er straks geen jeugdgevangenis meer in Limburg”, zegt directeur Rombout. „Kinderen met een strafrechtelijke titel moeten dan naar een andere provincie. Dat betekent dat het voor ouders en vrienden moeilijk wordt om op bezoek te komen, dat het lastig is goed contact te houden met school en werk.” Een woordvoerder van Justitie wil nog niet op het plan reageren. BRON: NRC HANDELSBLAD 27-03-2006

  • sunny

    Volgens mij snij je nu een ander onderwerp aan Hyper.

    De problemen van Valerie vind ik eigenlijk ook wat te heftig om hier op een prikbord te behandelen.

    Ze kan beter naar haar huisarts gaan en het hele verhaal aan hem vertellen en een verwijskaart vragen voor een professionele hulpverlener.

  • Lorrie

    Hoi Valerie,

    Vertel vertel, hoe ziet je wensenlijstje eruit ? Ben benieuwd meis !

  • Francis

    hay sunny,

    Ik denk dat we het niet kunnen behandelen en ze wel hulp moet krijgen ..maar we kunnen altijd luisteren en haar steunen toch!!

    liefs francis

  • psychologie.pagina.nl

    Lorrie, zou jij met je antwoorden aan willen lijnen op DAT bericht waar je op antwoord,en niet steeds op de bovenste ???

    Dit is namelijk heel onduidelijk voor de andere prikkers om uit te zoeken voor wie het bericht dan bedoeld is.

    Zeker als er geen naam genoemd is.

    Dank je.

    Groet,

    Alkien.

    Beheer

  • Lorrie

    Hoi Alkien,

    Volgens mij gebruik ik altijd een aanhef (tenminste als je dat bedoelt met naam gebruiken). Bovendien was het onderwerp van Valerie hoe … ze zich voelt en had ik het tegen haar over het wensenlijstje, het laatste waar ik het met haar over heb gehad. Maar excuses dat het onduidelijk is, alhoewel ik het niet met je eens ben.

  • Alkien

    Dit bedoel ik nu Lorrie, je praat tegen mij maar je zit aangelijnd aan de bovenste. Valerie dus.

    Zo is en blijft het dus onduidelijk.

    Groet,

    Alkien.

  • Lorrie

    Zie mail en laten we nu alsjeblieft bij de topic blijven !

    Ik heb geen idee over welke mail je het hebt. Dit was trouwens geen ideetje maar een vraag of je dit voortaan wilde doen.

    Er zijn er meer die dit niet makkelijk vinden zo.

    Bij deze aanlijnen aan de posting waar je antwoord op geeft graag.

    Groet,

    Alkien

    Beheer