goeie vriendin of toch niet?

  • nieke

    he hoi

    ik zit ook met een probleempje. ik heb een collega die inmiddels een goede vriendin is, misschien wel een van mijn beste vriendinnen. we bespreken veel persoonlijke zaken met elkaar en het is gewoon erg gezellig. Het stomme alleen is dat er soms ook lichamelijke aantrekkingskracht bij komt. We hebben het er wel eens over gehad. Soms doet ze er heel makkelijk over en komt ze er erg voor uit. Ze geniet ook erg van mijn aandacht (die ik erg veel geef, maar amper de helft terug krijg). En soms ontkent ze het glashard en doet ze ook net of ik niets bijzonders voor haar ben. En dat doet erg pijn. En zij is veel meer op zichzelf en heeft veel minder behoefte aan mij dan ik aan haar. Met als gevolg dat ik steeds bel..mail.. afspraken regel etc. Als ik dit zeg, dan kan ze er niet zoveel mee zegt ze. Ze herkent het ook niet en kan het dus moeilijk veranderen. Ik word erg verdrietig van het idee dat ik niet zo bijzonder voor haar ben als zij voor mij. En dat het voor haar genoeg is als we elkaar 1x per maand zien ofzo. Tegelijkertijd zit ze me vaak veeeel te lang aan te staren, te flirten, mailtjes te sturen..allemaal erg tegenstrijdig, ik word er niet goed van! Wat moet ik nu met haar? Ik wil zo graag bijzonder voor haar zijn…omdat ze dat voor mij is….

  • Alkien

    Ik denk nieke, dat je gewoon een keer echt een goed gesprek met haar moet aan gaan.

    Misschien heeft ze het juist heel moeilijk met de lichamelijke aantrekkingskracht, en is ze daar voor zichzelf nog niet uit.

    Wordt ze er misschien aan de ene kant bang voor omdat ze dat van zichzelf helemaal nog niet kent.

    Probeer het niet te pushen. Praat met haar. Onkent ze het, wacht dan gewoon rustig af. Als ze echt om je geeft dan komt ze vanzelf als zijn vindt dat het daar de tijd voor is.

    Het kan ook zijn dat ze alleen maar vriendschap wil, maar gewoon alles nog op een rijtje aan het zetten is. Uiteindelijk zal ze je vanzelf wel laten weten hoe haar gevoel naar jou is.

    Groet,

    Alkien.

  • nieke

    ha alkien

    ik denk dat je helemaal gelijk hebt. de grap is, het zouden haar woorden kunnen zijn. ik zal wel geduld moeten hebben…ik hoop maar dat ze geen spelletje met me speelt…ik heb me nogal open en kwetsbaar opgesteld. maar ik denk het eigenlijk niet…denk gewoon dat je gelijk hebt (hoop ik).

    dank je!!

  • azalaia

    Hallo nieke, het lijkt anders wel op een spelletje van uitdagen, aantrekken en afstoten. Trap hier niet in. Wat je kan doen is haar een poosje niet meer zoveel aandacht geven en niet meer ingaan op haar eventele geveinsde avances, dan kun je eens zien hoe ze daar op reageert. Als ze echt iets voor jou voelt of echt niet, dan moet ze daar duidelijk in zijn zodat jij ook weet waar je aan toe bent. Ik zou nu de eer aan mijzelf houden, hoe moeilijk dat ook is voor jou. Hang niet om haar heen, loop haar niet achterna, doe heel gewoontjes als je haar ziet en dan wordt het binnenkort wel duidelijk.

    Groeten van azalaia.

    nieke schreef:

    >ik zal wel geduld moeten hebben…

    >ik hoop maar dat ze geen spelletje met me speelt!

  • Alkien

    Ik wens je in ieder geval veel sterkte ermee. En blijf gewoon jezelf, ga niet piekeren. (makkelijk gezegd), maar daar heb je alleen jezelf mee. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • joost

    Waarom draai je het niet om?

    Laat haar naar jou toe komen! misschien moeilijk maar misschien werkt het.

  • nieke

    oeiiii ja… jullie hebben allemaal gelijk!!!…om het gelijkwaardiger te krijgen zou ik haar wat minder aandacht moeten geven…maar ik weet dat ze ervan geniet, en dan geniet ik daar ook weer van. maar ja, om vervolgens verdrietig te worden…dus ja…stom he, ik zou dat echt moeten doen, maar vind dat zo onwijs moeilijk. maar het zou wel beter voor mezelf zijn..ik zou me bijna schuldig voelen, maar ik vraag me af of ze het uberhaupt door zal hebben…ik heb wel eens huilend aan de telefoon gehangen omdat ze me onzeker maakte. omdat dat natuurlijk toch wel beetje raar was vroeg ik haar achteraf hoe zij dan nu had ervaren. ze zei dat ze de neiging had boos te worden, en dat ze er zo weinig mee kan…niet dat ze het vervelend voor mij vond ofzo…is dat nu onaardig…of gewoon normaal? Ik ben normaal helemaal niet zo moeilijk…maar zij lijkt een bepaalde macht over me te hebben…stom stom…mezelf blijven ja…ik ga het weer proberen! thanks allemaal!

    oja…nu lijkt ze trouwens alleen maar onaardig…maar ze kan ook heel aardig doen …ik probeer zwanger te worden wat niet lukt, is ze altijd heel geinteresseerd en dat soort persoonlijke dingentjes…dat is toch wel weer aardig…?!

  • azalaia

    Ja, dat is wel weer aardig van haar, maar ze heeft zo haar grillen en grollen haha…. Laat het initiatief nu eens helemaal van haar kant komen, jij hoeft dan helemaal niets te doen, lekker makkelijk toch :D:D:D

    Misschien word je sneller zwanger als je je minder focust op haar, dan kan je je meer concentreren of je eigen lijf en leven.

    Groeten van azalaia.

  • nieke

    jip, je hebt helemaal gelijk. me meer richten op eigen lijf en leven ja… ik ga mijn best doen. offff gewoon doen he… mijn best is niet genoeg denk ik.

    focus focus focus… ik ben al begonnen… :-) thanks!

    fijn trouwens..zo'n prikbord!

  • Alkien

    Je bent van harte welkom…;)

    Groet,

    Alkien.