Dag lezers,

Ik ben 34, vrouw, en 2 jaar geleden gediagnosticeerd met ADHD. Anderen om mij heen zouden nooit denken dat ik ADHD heb. Ik was zelf ook erg verbaasd over de diagnose, maar ik ervaar wel heel veel problemen door vergeetachtigheid, chaos, impulsiviteit en.. een gebrek aan opmerkzaamheid:

Ik ervaar in mijn werk problemen doordat ik veel dingen niet hoor of zie. Ik ben absoluut niet opmerkzaam als ik geconcentreerd bezig ben. 

Ik ben juf in opleiding en geef les. Als ik mijzelf film en terugkijk sta ik versteld van wat er in de klas voor mijn neus en in mijn blikveld gebeurt, zonder dat ik me daar op dat moment bewust van ben. Ik zie en hoor het gewoon niet.

Ook in het dagelijks leven kan ik enorm verzonken zijn ingedachten of in bijv een boek en niets opmerken van wat er om mij heen gebeurt. Het gebeurt altijd, als ik rustig op straat loop loop ik je straal voorbij, als ik een tv kijk hoor ik niemand roepen,en dus ook tijdens momenten waarop ik met de klas aan het werk ben/lesgeef. 

Is dit hyperfocus? Kan dat, als het in heel verschillende situaties (rust, concentratie)? Of niets te maken met ADHD?  

Ik voel me er heel erg dom door en schaam mij er erg voor.

Post was bewerkt op 02-01-2023 13:08 door Maria