ptss heeft mijn zoon

  • belinda mv 3 zoons 06-05-06

    dit ivm de dingen die hij mee heeft gemaakt toen we nog bij mijn ex woonden

    mishandeling van mij en hem

    zijn leren op school ging niet zo goed waardoor hij getest is door psycholoog en daar bij ook aan gaf absoluut niet naar zijn biologische vader tewillen

    hij is 10 jaar>hij gaat nu wat vooruit en het concentreren gaat beter omdat hij niet meer naar mijn ex gaat

    ik heb ruim een half jaar geleden de omgang stop gezet dit door bedreigingen van mijn ex via de kinderen met messen en pistolen

    tevens heeft hij mijn vader geprobeert in elkaar teslaan met baco

    nu ben ik voor de rechtbank gedaagd want hij eist ze weer om het weekend op

    de jongens willen echt niet ze zijn er erg verdrietig van.

    telt een rapport van en psychollg zwaar voor een rechter?

    mijn zoon heeft zelf ook een brief geschreven met wat hem is aan gedaan

    iemand nog advies

    dankjwel

  • azalaia

    Hallo belinda, je klinkt nogal overstuur, begrijpelijk.

    Je zou moeten proberen rust in je leven te krijgen, voor jezelf en je kinderen.

    Jouw ex kan nog zoveel eisen……., ik raad je aan dit verhaal op het www.advocaten.startpagina.nl te zetten, om dat het ook over een juridische kwestie gaat.

    Veel sterkte en laat je verder niet intimideren.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Hoi belinda, zie voor PTSS deze topic :

    http://prikarchief.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=127122&t=126970

    En wat je vraag over het rapport van de psycholoog betreft het volgende, rechters gaan in het overgrote deel van rapportages van hulpverleners over het algemeen mee, al blijft het in deze koffiedik kijken, daar de rechter er ook vanuit kan gaan dat contact met beiden ten aller tijde open moet blijven staan afhankelijk van de precieze omstandigheden. Sterkte ermee. Groetjes v Hyperactief

  • belinda mv 3 zoons 06-05-06

    dankjewel

  • Hyperactief

    Geen dank belinda, graag gedaan, zoals je ziet in dat stuk kan hulpverlening slechter uitpakken, laat je kind in ieder geval niet aan psychiatrische medicatie zetten, want dan is het eind zoek. Sterkte ermee. Groetjes v Hyperactief

  • belinda mv 3 zoons 06-05-06

    dat laat ik ook niet toe

    het is voor de rest een vrolijk joch wat heel veel heeft meegemaakt

    en als de rechter het verkeerd inschat hij weer ellende mee gaat maken;(

    hij begint eindelijk tot rust tekomen gr belinda

  • Hyperactief

    Oké belinda, zeer verstandig, ik hoop dat het voor jullie allemaal in rustiger vaarwater komt. Groetjes v Hyperactief

  • Saskia

    Vanaf 12 jaar is de rechter verplicht om ook je zoon zelf te horen. Maar vaak luisteren ze ook al naar kinderen vanaf 10 jaar. Mijn zoon was 11 toen hij besloot dat alle bedreigingen genoeg waren (lang verhaal kort) en hij niet meer naar zijn bio vader wilde. De rechter heeft eerst in een kort geding en daarna bij de uiteindelijke herziening omgangsrecht een gesprek met mijn zoon gehad, één op één. En de rechters gaven beidde aan het verhaal van mijn zoon autentiek te vinden en niet ingegeven door de moeder. Want is eigenlijk waar het om draait er zijn natuurlijk ook moeders die op hun kinderen inpraten waardoor het kind denkt te moeten kiezen voor één ouder.

    Mijn zoon gaat sindsdien niet meer en eindelijk komt na een lange poos de rust in hem weer, hij is nu 14. En hij weet dat als hij zelf weer wel kontakt met zijn bio vader wil ik hem ook daarin zal steunen.

    Succes met alles en met de verwerking van dit trauma (want dat is het toch voor een kind) En maak er een mooi mens van

    Liefs Saskia

  • belinda mv 3 zoons 06-05-06

    dankjwel voor je reaktie

    ik heb ook altijd tegen hem gezegd als je wil gaan mag je

    als hij het naar z,n zin heeft vind ik het goed

    nu heeft de juf ook met hem gepraat en als je dan ziet wat er op paier komt testaan wat hij de juf verteld heeft

    dat is zo zielig.

    dus ik hoop idd dat de rechter ook zijn eigen verhaal duiselijk leest.

    gr belinda