geen mobiel, pc, tv

• azalaia

Wat zou het psychisch met ons doen als we weer terug gingen in de tijd waarin er nog geen mobiels, computers, tv's bestonden en we het moesten doen met de radio en de krant . Zou onze geest niet minder belast zijn met (te)veel informatie, ellende in de wereld, of heeft dit niks te maken met hoe we het nu hebben en wat er allenmaal beschikbaar is om met de toestand in de wereld dagelijks geconfronteerd te worden.

Ik denk n.l. dat het niet ligt aan al die moderne dingen die we nu voorhanden hebben maar meer met de manier hoe je dit hanteert, hoeveel invloed je het laat hebben op je leven. Of zie ik dit toch niet in het juiste perspectief en heeft het wel degelijk te maken met hoe dit ons heeft beïnvloed al dan niet…..

Graag jullie idee hierover.

Groeten van azalaia.

• Alkien

Ik kan het wel omdraaien azalaia. Wat het nu met de jeugd doet is foute boel.

Ik zal daarbij niet in details treden, dit ook omdat het jou vraag niet was, maar als je nu kijkt wat bepaalde zenders teweegbrengen dan doet dit psychisch wel veel.

Ik denk zelf dat heel veel mensen als je die hun tvtje, computertje etc. afpakt dat die in een enorm gat gaan vallen.

Veel zitten er namelijk dagelijks uren aan of voor achter hoe je het noemen wil.

Computers hebben al de naam verslavend te zijn. Dus dan wordt afkicken geen pretje.

Zelf heb ik het wel gehad dat mijn computer het opgaf. Vond ik niet leuk want een deel van mijn vrijwilligerswerk hangt er mee samen. Maar goed jammer dan. Ik pak een goed boek, leer intussen dus een hoop bij,( want ik lees geen bouquetreeks :D)

en dan kom ik de tijd tot ik weer een computer heb ook wel door.

Velen kunnen dat denk ik niet en daar zal het gemis van dergelijke zaken best tot ruzies etc. in huis kunnen lijden omdat men dan ineens weer aangewezen is op “mens erger je niet” :D

En de gsm, tja, de jeugd leeft er bijna van, en ik denk dat je heel wat scheldkannonades te horen krijgt als er eentje het een keer niet doet. Dus ook die kan al niet meer gemist worden denk ik.

M.a.w. ja ik denk dat het een behoorlijke psychische inslag kan hebben op de mens.

Mij uitgezonderd :D

Groet,

Alkien.

• Ellen

Ik vind het wel gezellig hoor al die communicatiekanalen.

Je hoeft nooit meer alleen te zijn, al die gezellige sms-jes en dat gechat tot diep in de nacht als je niet kan slapen…

Als je depri bent, altijd wel iemand om mee te chatten.

En weet je het helemaal niet meer, dan gooi je je vraag toch op een forum?

Krijg je ik weet niet wat aan aandacht.

Zelfs voor de 3de wereldkinders hebben ze nou labtopjes gemaakt die kun je met een slinger aanzwengelen. Kunnen zij ook online!

Maar als je wel alleen wil zijn, dan zet je toch lekker alles uit!

Slinger dat boek ook maar in een hoek! Waarom alleen maar mens erger je niet? Je kunt toch zelf een creatie maken, een gedicht of schilderij.

Of heerlijk van je eigen prachtige gedachten genieten.

Veel plezier!

• Alkien

Hoi Ellen,

Maar wat als dat alles er niet meer zou zijn ???

Want dat was de vraag vn azalaia.

Groet,

Alkien.

• Annelies E

Ik heb die tijd natuurlijk gekend

Ik ben 59

Maar de huidige ontwikkelingen vind ik toch ook prettig

je kan zomaar mailen over de hele wereld

Vroeger moest het met luchtpost

Telefoneren was erg kostbaar

Maar als het er niet meer zou zijn

Dan ging ik denk ik toch weer meer lezen

dat is altijd mijn hobby geweest

Nu is de computer soms de spelbreker wat lezen betreft

Maar op de P C lees je natuurlijk ook van alles

Maar ik blijf er niet voor thuis

Nu is het Museum week-end

Dus gaan we iets bezoeken

Wat?

moeten we nog even uitzoeken

Jawel

Op de Computer ha ha

• Hyperactief

Hoi azalaia, mijn ouders hebben jaren terug de TV de deur uitgedaan, en zeiden dat het hun veel meer rust gaf. Zelf ben ik niet zo'n televisie junk, maar ik weet nog goed dat ik op een warme zomeravond laat buiten zat en er vrijwel geen mens buiten te bekennen was, totdat er een stroomstoring in de loop van de avond kwam, toen stond opeens wel iedereen buiten. Je kunt nuttigere dingen doen dan alleen TV kijken. Groetjes v Hyperactief:)

• Hyperactief

De jeugd zonder deze zaken worden digibeten i.p.v. analfabeten Alkien, moet je maar eens kijken hoe de computer e.d. in het onderwijs geintregeerd is…. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Zelfs voor de 3de wereldkinders hebben ze nou labtopjes gemaakt die kun je met een slinger aanzwengelen. Kunnen zij ook online! Aldus: Ellen.

Dit is toch zeker een geintje he Ellen.:D:D:D Groetjes v Hyperactief:)

• Ellen

Hee Hyperactief! Kijk jij dan nooit naar het journaal? Het bestaat echt! Met slinger en al. Het is zelfs wel een leuk dingetje en d'r zijn hier kinders genoeg in de achterstandswijken (waar thuis de electriciteit is afgesloten vanwege financieële problemen) die ook wel zo'n labtopje zouden kunnen gebruiken voor hun schoolwerk.

Trouwens als de vraagstelster wil weten hoe het leven eruit ziet zonder mobiel, pc of tv kan ze daar eens een kijkje gaan nemen.

• Ellen

Ha! ha! ha! Ik doe de hele dag al nuttige dingen als ik op mijn werk ben!

Dan vind ik het wel lekker om savonds iets onnuttigs te doen als GTST te kijken.

Ik wist niet dat je dag en nacht iets nuttigs moest doen als lezen of zo.

Maar het is waar als bij ons de tv uitvalt dan staat de hele buurt buiten, dat is om aan elkaar te vragen of hun tv het ook niet doet! Maar soms telefoneer ik dan ook wel naar de buurvrouw hiernaast of haar tv ook stoort… :-)