Ik zou vooral mijn PC erg missen, en sommige interessante tv programma's ook wel, en mijn mobiel……. is welk handig soms voor als de trein vertraging heeft en ik kan bellen dat ik een half uur laten aankom…
Maar mijn vraag was ook wat deze moderne toepassingen doet met ons, want we krijgen via de tv, pc (www.nu.nl) en mobiele telefoon direct te maken met allerlei confronterende zaken die ons af en toe knettergek maken ( zinloos geweld ) of juist heel agressief (zeehondenmoord is weer begonnen, vossen mogen hier weer worden bejaagd ), ik bedoel te zeggen dat IK wel eens verstoken wil blijven van alle ellende die de wereld voortbrengt, het is niet goed voor mijn geest om elke dag maar weer hetzelfde of steeds erger te moeten horen. Ik heb soms het gevoel hier niet meer in te willen leven, ik hoor niet bij deze wereld zoals het nu gaat.
Dat is eigenlijk mijn kern nu ik er nog eens goed over nadenk.
Vroeger, zonder al dit soort verschijnselen gebeurde natuurlijk ook vanalles, maar mensen waren meer met elkaar bezig, het sociale leven was hechter, niemand kon zich verschuilen achter een pc of tv, er was veel meer betrokkenheid met elkaar.
Ik denk toch dat dit laatste beter is voor de mens, maar ik kan niet ontkennen dat ik zo'n beetje een pc verslaafde ben geworden sinds ik nu 10 jaar een pc heb.
Ik doe er van alles mee, en o wee als dat ding een keer naar de reparatie moet…..dan ben ik echt de kluts kwijt…
Groeten van azalaia.
Ellen schreef:
> Trouwens als de vraagstelster wil weten hoe het leven eruit
> ziet zonder mobiel, pc of tv kan ze daar eens een kijkje gaan
> nemen.