geen mobiel, pc, tv

• Hyperactief

Hee Hyperactief! Kijk jij dan nooit naar het journaal? Het bestaat echt! Met slinger en al. Aldus: Ellen.

Hoi Ellen, ik kijk wel naar het journaal, maar heb deze uitzending gemist.

Het is zelfs wel een leuk dingetje en d'r zijn hier kinders genoeg in de achterstandswijken (waar thuis de electriciteit is afgesloten vanwege financieële problemen) die ook wel zo'n labtopje zouden kunnen gebruiken voor hun schoolwerk. Aldus: Ellen.

Ja i.d.d., op van een muisarm naar een slingerarm.;)

Trouwens als de vraagstelster wil weten hoe het leven eruit ziet zonder mobiel, pc of tv kan ze daar eens een kijkje gaan nemen. Aldus: Ellen.

:D:D:D Groetjes v Hyperactief:)

• Alkien

Ja ook dat klopt. Als ik alleen al kijk naar mijn 2 jongste. Die vechten soms af en toe om de computer. :(

Maar ik heb er tijden voor ingesteld, leek me wel even beter dan ze e zomaar op los te laten.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief

Ha! ha! ha! Ik doe de hele dag al nuttige dingen als ik op mijn werk ben!

Dan vind ik het wel lekker om savonds iets onnuttigs te doen als GTST te kijken.

Ik wist niet dat je dag en nacht iets nuttigs moest doen als lezen of zo. Aldus: Ellen.

De nacht is om te slapen Ellen, kan ook erg nuttig wezen.:D Maar natuurlijk moet niets.

Maar het is waar als bij ons de tv uitvalt dan staat de hele buurt buiten, dat is om aan elkaar te vragen of hun tv het ook niet doet! Maar soms telefoneer ik dan ook wel naar de buurvrouw hiernaast of haar tv ook stoort… Aldus: Ellen.

Heel herkenbaar dus, precies wat ik omschreef. Overigens hoef je met al die verschillende providers het soms geeneens meer aan de buren te vragen of hun TV het doet, met stroomstoring ligt dat natuurlijk anders. Groetjes v Hyperactief

• Linda

Is tv, mobiel, pc niet bevorderlijk voor de mens? Ik zou het wel gaan missen.

• Ellen

Ik vind die van die slingerarm een hele goeie Hyperactief!

Het voldoet volkomen aan mijn gevoel voor humor :-))

• Douce

Als je goed in en bij jezelf bent, ben je nooit alleen.

De tegenwoordige hulpmiddelen maken (vaak) dat mensen niet meer bij zichzelf kunnen blijven. Hun informatiedrempel (vooral voor de jeugd) is zo laag dat alles binnenstroomt. Hoe kun je je dan in gs.naam nog leren af te sluiten?

Voor mij is een mobieltje in hoge nood prettig. Een pc kan (als ik hem niet had ook goed) nuttig zijn. Tv, soms kijk ik, meestal niet.

Het wordt een probleem als je dus een beroep op deze middelen doet om het alleen zijn te compenseren. Niet om er, indien nodig, gebruik van te maken.

C' est moi, ma vie.

Gr. Douce

• Hyperactief

:D:D:D

• azalaia

Hallo Ellen,

Nou, ik ben van een bouwjaar waarin er géén tv, mobiel en pc nog was ontwikkeld.

En als ik mij goed herinner, leek het leven in die tijd minder stressvol, kinderen speelden veel vaker buiten, en het kattekwaad at ze uithaalden was van een heel andere orde dan wat er nu gebeurt, mede door wat er op tv wordt uitgezonden en niet te vergeten al die agressieve play-station cd-roms. Er waren natuurlijk andere invloeden van buitenaf, denk maar aan de eerste en tweede wereldoorlog, maar over het algemeen heerste er toch een gevoel van saamhorigheid, eenheid en zorgen voor elkaar. Als je niks had, wilde je juíst delen het beetje dàt je had met elkaar.

Dat is er nu niet meer, maar ik dwaal af, denk ik.

Groeten van azalaia.

Ellen schreef:

> Trouwens als de vraagstelster wil weten hoe het leven eruit

> ziet zonder mobiel, pc of tv kan ze daar eens een kijkje gaan

> nemen.

• Hyperactief

Die goeie oude tijd azalaia is nog niet eens zover terug, de laatste twee á drie decennia ben ik me gaan schamen voor de schaamteloosheid en het toenemende individualisme in dit land.:( Groetjes v Hyperactief

• azalaia

Ik zou vooral mijn PC erg missen, en sommige interessante tv programma's ook wel, en mijn mobiel……. is welk handig soms voor als de trein vertraging heeft en ik kan bellen dat ik een half uur laten aankom…

Maar mijn vraag was ook wat deze moderne toepassingen doet met ons, want we krijgen via de tv, pc (www.nu.nl) en mobiele telefoon direct te maken met allerlei confronterende zaken die ons af en toe knettergek maken ( zinloos geweld ) of juist heel agressief (zeehondenmoord is weer begonnen, vossen mogen hier weer worden bejaagd ), ik bedoel te zeggen dat IK wel eens verstoken wil blijven van alle ellende die de wereld voortbrengt, het is niet goed voor mijn geest om elke dag maar weer hetzelfde of steeds erger te moeten horen. Ik heb soms het gevoel hier niet meer in te willen leven, ik hoor niet bij deze wereld zoals het nu gaat.

Dat is eigenlijk mijn kern nu ik er nog eens goed over nadenk.

Vroeger, zonder al dit soort verschijnselen gebeurde natuurlijk ook vanalles, maar mensen waren meer met elkaar bezig, het sociale leven was hechter, niemand kon zich verschuilen achter een pc of tv, er was veel meer betrokkenheid met elkaar.

Ik denk toch dat dit laatste beter is voor de mens, maar ik kan niet ontkennen dat ik zo'n beetje een pc verslaafde ben geworden sinds ik nu 10 jaar een pc heb.

Ik doe er van alles mee, en o wee als dat ding een keer naar de reparatie moet…..dan ben ik echt de kluts kwijt…

Groeten van azalaia.

Ellen schreef:

> Trouwens als de vraagstelster wil weten hoe het leven eruit

> ziet zonder mobiel, pc of tv kan ze daar eens een kijkje gaan

> nemen.