Ik vraag me af of jullie je ook grote zorgen maken dat psychologisch onderzoek vaak alleen gebaseerd is op technische relevantie, en de emanciperende relevantie buiten beschouwing gelaten wordt. Die twee zijn niet van elkaar los te koppelen als men tenminste het gehele plaatje van gevolgen wil overzien. Alleen de technische relevantie gebruiken kan mensen op een giga dwaalspoor zetten, wat vinden jullie hiervan. Als ik e.e.a. met een voorbeeld over bijvoorbeeld medicatiegebruik moet toelichten dan hoor ik het wel. Het gaat overigens niet alleen met medicatie op, maar is veel breder te trekken op bijvoorbeeld belangrijke (politieke) beslissingen… Als voorbeeld neem ik ff het huurdersprotest van gisteren op de Dam alhier.

Het beleid van minister Dekker is ook alleen op technische relevantie gebaseerd, de psychische gevolgen van het geheel die destrateus voor grote groepen huurders uit kunnen pakken zijn bij deze ordinaire bezuininigingsronde niet meegewogen, mensen die het laatste wel onderzocht hebben kunnen op hun vingers natellen dat dit in de praktijk niets meer dan grote ellende voor veel mensen opleverd. Als dat gehele plaatje bij dit onderzoek meegenomen was, had men het zekers te weten niet uitgevoerd. Ik vind dit een hele slechte zaak, en zo gaat dat met nog veel meer onderzoeken… Groetjes v Hyperactief