Worden wij gehersenspoeld of niet ???

  • Hyperactief

    Ik ben benieuwd of jullie van mening zijn dat de negatieve berichtgeving (angst zaaien met terreur e.d) in de journaals/ actualiteiten etc. de mensen in negatieve zin psychisch beïnvloeden, dus uit zich dit in de omgang met medemensen of niet ??? Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Nog ff voor de duidelijkheid, het lijkt op de vorige topic maar is dat niet, de insteek en de vraagstelling is naar aanleiding van een documantaire-film die ik vanavond gezien heb anders. Groetjes v Hyperactief

  • Lorrie

    Hoi Hyperactief,

    Ik denk dat het net zo is als de topic “ Vogelpest” het is maar net hoe gevoelig je ervoor bent, of dat je bij jezelf blijft en je niet mee laat sleuren.

    Sorry dat ik hier misschien weer op terugkom, maar wat dat betreft vind ik het veel beangstigender dat het hele verhaal van dat bewuste ziekenhuis waar het eea niet goed is gegaan dat je daar niets meer over hoort…. dat zijn dingen die ons allemaal “makkelijker” kunnen overkomen namelijk en dan ben je overgeleverd aan…. .Maar dat is mijn mening en dit is dan iets wat mij direct raakt natuurlijk, maar toch.

    Wel heb ik de laatste tijd het idee dat er soms dingen in het nieuws worden aangehaald omdat ze het programma gevuld moeten hebben.

    Ik ben dan wel weer benieuwd naar het antwoord wat er zou gebeuren als je geen nieuws meer zou volgen, zou je dan een onbezorgerder leven leiden?

  • Hyperactief

    Hoi Lorrie, veel nieuws is geen realiteit maar opgeklopt, je slaat de spijker dan ook op zijn kop met jou voorbeeld, waarvan ik er zelf ook nog wel een paar op kan noemen wat veel gevaarlijker is om slachtoffer van te worden. Maar die kant wil ik met deze topic niet op. Het gaat mij erom om mensen na te laten denken van wat het nieuws brengt en wat dat met veel mensen doet. Mensen discusseren erover, maken elkaar gek, en verliezen de realiteit tot wat er werkelijk gaande is. Ik ben van mening dat chaos en terreur gecreëerd wordt als afleidingsmanouvre. Groetjes v Hyperactief

  • Lorrie

    Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt zelf wel de keus om er wel of niet naar te kijken. Je kunt de knop altijd indrukken van die tv natuurlijk. Dus hoe afhankelijk wil je zijn van het nieuws?

  • Hyperactief

    Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt zelf wel de keus om er wel of niet naar te kijken. Je kunt de knop altijd indrukken van die tv natuurlijk. Dus hoe afhankelijk wil je zijn van het nieuws? Aldus: Lorrie.

    Hoi Lorrie, laat ik eerst ff voorop stellen dat ik er zelf gelukkig geen last van heb. Ik geloof pas iets als ik het zelf nader onderzocht heb vanuit verschillende invalshoeken, oftewel ik blijf zelf denken. Wat mij heel vaak op diverse forums opgevallen is, dat als er een zeer schokkend nieuwsbericht is wat de gemoederen bezig houdt, A het persbericht vaak al vol fouten staat. Die fouten ontdek je als jezelf kennis heb van de materie en/ of van de wet/ regelgeving op dat gebied. Toch wordt er vaak klakkeloos op een bericht met verkeerde informatie los getetterd. 95 % (ik heb het niet uitgerekend want misschien zit ik nog te laag) bestaat uit emotionele reacties waar vaak uitspraken in staan die totaal van de realiteit afwijken, en dat vindt ik op zijn zachtst gezegt opmerkelijk, zelf probeer ik zo zuiver mogelijk te schrijven. Ook zie je vaak dat mensen op vragen betreffende ingewikkelde materie totaal foute info geven, info waar mensen als ze dat gebruiken niet serieus mee genomen worden, en dat vindt ik dus gevaarlijk van klakkeloos berichten als zijnde voor waar aangenomen worden. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    9 van de 10 keer zijn het onderbuikgevoelens van mensen die niet verder denken dan hun neus lang is.

    Ik laat me er ook niet door beinvloeden, maar als je net als dat type mens niet verder kijkt, dan ben en blijf je in mijn ogen wereldvreemd, en dat is wat ik wel veel merk. Er op los kakelen zonder te weten waar je het nu eigenlijk over hebt.

    Wat komt me dat toch bekend (haags) voor. :D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Hm ik ben geboren Haags…

  • Alkien

    Tja, daar kan je ook niks aan doen :D Maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Ja. Maar is dit erg? Wees blij dat er iemand of iets is die voor je denkt en een bestemming voor je heeft. Niet alleen voor jou maar ook voor je ouders en grootouders. You're useless, but not for long, you're future is coming on..is coming on..is coming on. Ongeleiden hoeven zich als laatste zorgen te maken over brainwashing.