"Vreemde mensen" of gewoon tijdsverschijnsel !!!

  • Alkien

    Kennen jullie dat gevoel van praten tegen mensen maar geen antwoord terug krijgen ???

    Of mensen waar je wel antwoord van krijgt maar altijd om de hete brij heen draaien ???

    Zo ja, wat doe je dan….eerste reactie zou zijn dat je behoorlijk kwaad wordt als het keer op keer gebeurd.

    Maar doe je dat dan ook of weet je jezelf in te houden. En wat doe je met deze mensen zelf. Negeer je ze of blijf je gewoon met ze praten.

    Dit fenomeen kan dus op straat gebeuren, in je familie, je kinderen of op internet.

    Psychisch kan zoiets je slopen, want je blijft konstant hetzelfde doen zonder enig resultaat.

    Hoe lang hou je zoiets vol.

    Ben benieuwd naar jullie reacties.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Het ligt eraan in wat voor een context je dit bedoeld Alkien, wat me gisteren na die docu/ film gezien te hebben opviel was dat ook in Amerika net als hier rijken en/ of andere “verantwoordelijken” op het moment dat ze door anderen aangesproken worden de deur dicht gooien. In het geval wat ik hier beschrijf had een kind van zes een ander kind doodgeschoten. Toen men met camera naar de eigenaar van een restaurant voor rijken ging waar de moeder van dat kind voor een schijntje werkte met behoud van uitkering waardoor de kinderen aan het lot overgelaten werden, wilde men de intervieuwer niet te woord staan. Toen de cameraploeg naar een ranche ging van een topman in de wapenindustrie, liep de man weg zonder ook nog maar één woord te wisselen over de gevolgen van het lobbyen. Bij Pieter Storms zag je hier al vaak niets anders, mensen lopen weg, zwijgen of worden verwijderd door blauwe mannetjes die blindelings zonder na te denken opdrachten uitvoeren. Op het nivo waar ik het over heb is dat volgens mij alleen maar toegenomen in de Westerse wereld en is de ommekeer daarvan verder weg dan ooit. In huiselijke situaties getuige het enorme aantal huiselijk geweld meldingen van gisteren alhier in Amsterdam is dat al niet anders, slaan schijnt voor praten te gaan, triest.:( Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik weet wat je bedoeld Hyper. En ik ben met je eens dat wat je schrijft veel voorkomt.

    Maar ik wilde het iets dichter bij huis houden.

    Dat waar mensen zelf dagelijks tegen aan (kunnen) lopen.

    Bv. een zoon waar je tegenaan praat en waar je een bepaald antwoord van verwacht, en die dan wel terug praat, maar dingen zegt die totaal niet relevant zijn.

    Het hete brij draaien.

    En dan bv. iemand iets vragen, en gewoon geen antwoord terug krijgen. Mensen die gewoon over iets anders beginnen nadat jij iets hebt gevraagd.

    Iets dichter bij huis dus.

    Maar ik snap uiteraard wel degelijk wat jij bedoeld.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Annelies E

    Ik heb dit afgeleerd in mijn leventje van 59 jaar

    Mensen die geen interesse hebben vermijd ik

    Ik stop er geen energie meer in

    dat heb ik veel te lang gedaan

    Om maar aardig gevonden te worden

    Nu denk ik

    Ik vind ook niet iedereen aardig

    Dus mij zal ook niet iedereen aardig vinden

    het is jammer maar het zij zo !

  • Hyperactief

    Bv. een zoon waar je tegenaan praat en waar je een bepaald antwoord van verwacht, en die dan wel terug praat, maar dingen zegt die totaal niet relevant zijn.

    Het hete brij draaien. Aldus: Alkien.

    Ik denk dat het kind “eigen” is Alkien, bij de één wat meer dan bij de ander, maar van mijn eigen zoon (de moeilijkste) heb ik toch later begrepen dat ze wel degelijk de boodschap meekrijgen, er wat goeds mee doen is weer een ander verhaal.:(

    En dan bv. iemand iets vragen, en gewoon geen antwoord terug krijgen. Mensen die gewoon over iets anders beginnen nadat jij iets hebt gevraagd. Aldus: Alkien.

    Of op een antwoordt een tegenvraag krijgen wat dan weer geen antwoordt is, dat gebeurd ook vaak ja. Groetjes v Hyperactief:)

  • Annelies E

    Met je kinderen en partner vind ik het natuurlijk een ander verhaal

    dat doet pijn

    Als ze niet meer in je geinteresseeerd zijn

  • Alkien

    Hoi Annelies,

    Het heeft nbiet per definitie te maken met het niet meer aardig gevonden worden.

    Gewoon in zijn algemeenheid. Je praat, en er worden omwegen gemaakt al dan niet bewust.

    Je kunt er in het dagelijks leven vrijwel niet omheen. Omdat je altijd in dit soort situaties terecht kunt komen.

    snap je wat ik bedoel ???

    Groet,

    Alkien.

  • Annelies E

    Ja ik begrijp je heel goed

    Ik was daar lang mee bezig

    Om maar uit te zoeken waarom mensen zo reageren

    Ik kan ook niet goed tegen onderkoelde mensen

    Ik word dan wat nerveus

    ik zelf ben best een mens vol emoties

    En die dat ook toont

    ik ga ook graag de diepte in

    Niet dat oppervlakkige gewauwel

    maar dat wil niet iedereen

    dat heb ik nu wel ondervonden

  • Alkien

    Tja kindeigen zeg jij. Kan ik met je eens zijn. Maar wat nu als dit kind het bij iedereen doet.

    Dan is het niet “eigen” meer.

    Ik zoek in uitgebreidere zin, gewoon naar mensen die er naar alle waarschijnlijkheid geeneens erg meer in hebben dat ze dit doen, maar ook mensen die bewust geen antwoord geven. Misschien omdat het te moeilijk voor ze is, de waarheid te dichtbij komt, of gewoon omdat ze hun “eigen IK” veel en veel te belangrijk vinden. :(

    Dit soort situaties kom je vrijwel dagelijks tegen. En ik vroeg me dus af of dit ook met de hedendaagse tijd te maken heeft.

    Want hangt er bijvoorbeeld veel van af voor jou zelf, dam kan ik me voorstellen dat je psychisch behoorlijk afgemat raakt om uiteindelik toch een antwoord te krijgen wat bevredigend is.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Nee dat klopt Annelies. Maar je kunt er niet altijd voor weglopen. Zie mijn posting van 10.31 uur aan Hyper. Misschien geeft dat iets meer duidelijkheid. ;)

    Groet,

    Alkien.