raar doen

  • mil

    hallo lieve mensen,

    ik wil even mn ei kwijt en ook wat advies van jullie. Want ik zit met een

    probleem: ik ben al 5 jaar psychotisch en sindsdien doe ik raar. In mn gedrag.Altijd en overal. En hoe beter ik me voel hoe raarder ik doe. De psychose is nu bijna helemaal weg, maar qua raar doen zit ik nu wel op mn top zeg maar. Ik zit nu heel veel op mn kamer als gevolg. Maar wat ik ook probeer; het te negeren: loslaten over praten niks helpt! hebben jullie misschien iets waar ik iets aan heb? Ben wanhopig!!! Ik denk zelf dat het wel over gaat als de psychose echt helemaal over is maar tot die tijd…

  • Alkien

    Hoi mil,

    Wat versta jij onder raar doen ??? Wil je daar iets meer over kwijt ???

    Groet,

    Alkien.

  • mil

    jawel ik ben zo open als het maar zijn kan.

    Ik doe raar:ik bedoel: ik gedraag me ineens niet natuurlijk. Krampachtig. Ik weet niet ik kan het niet op een andere manier uitleggen dan raar doen. Er is toch alleen maar een definitie van raar doen????Maar het trekt aandacht. Want ineens denk ik er aan en dan BAM! doe ik raar en iedereen kijkt me na. Het is een feit, geen paranoide. Iedereen denkt dat het tussen mn oren zit tot ze me zien, en dan moetenh ze toegeven;ja je doet raar. Gewoon raar

  • Alkien

    Nou ja, mil……maak je niet druk. De meeste mensen doen tegenwoordig raar. En vat het niet verkeerd op hoor. Maar in mijn ogen zijn niet veel dingen raar.

    Mensen vinden mij ook vreemd. Maar ik trek me er niets van aan. Ik leef gewoon mijn eigen leventje. En als jij dat ook doet zoals jij dat wilt, dan moet je dat lekker doen.

    Behalve als je er zelf last van hebt, dan moet je gaan kijken hoe je het op kan lossen, maar dat is aan jou zelf. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • mil

    oke bedankt dat je me hebt geprobeerd te helpen. Ga wel naar een psych.

    xxxx

  • Alkien

    En wat wil je dan ??? Stijf onder de pillen je leven lijden ???

    Want daar komt het over het algemeen op neer. Met praten komt je er bij een psych meestal allang niet meer vanaf.

    Neem dan deze tip van mij aan, dat veel van die middelen juist psychoses oproepen, en nog veel meer van die nare bijwerkingen kunnen hebben.

    Kijk dus heel goed uit wat je doet.

    Groet,

    Alkien.

  • Annelies E

    Ik ben 10 jaar geleden door een dramatsche gebeurtenis, in een aantal pschygoses terecht gekomen

    Een hel vond ik het

    Ik ben er 4 jaar voor behandeld

    Nu voel ik me goed

    Ondanks weer!! tegenslag i v m kanker manlief

    Ik heb er veel geleerd op therapie bij Pschygoloog

    Je moet hulp zoeken

    Zelf kan je daar niet zo maar uit komen

    Sterkte

  • mil

    goh annelies. Ik ken je niet maar ben wel blij dat je erbovenop bent gekomen. Ik ben er ook zo goed als vanaf: (en alleen is het ook te doen hoor). Maar bedankt voor de tip, hulp is al onderweg. Alleen vraag me af of het helpt. Volgens mij komt het gewoon doordat ik nog niet ‘heel’ ben, als je snapt wat ik bedoel… Maar ik ga het wel proberen. Niet geschoten altijd mis he?

    veel liefs mil

    PS Blijf jij medicatie innemen overigens?

    Ik twijfel daarover namelijk

  • Annelies E

    Nee ik ben nu helemaal medicatie vrij

    Alleen vitamine pil i v m mijn overgang

    Echter ik had het nooit zonder hulp geklaard

    En mijn gezin achter mij

    Is ook heel belangrijk geweest

  • mil

    Fijn voor je dat je op je een familie hebt waar je op kunt bouwen. Mijn ouders konden mij niet helpen en mn zus wilde niet. Maar no biggie; ik vergeef het haar. Maar ik denk dat als ik het gedaan heb; alleen mezelf hersteld; dat iedereen het kan hoor. Onderschat jezelf niet. ik weet niet of je dat doet dat weet jij het beste. Ik bedoel ik ben echt niet sterk ofzo. gewoon normaal I guess.

    Ik hoop voor je dat je nooit meer die hell on earth hoeft mee te maken, uit de grond van mn hart. Wens dat mn ergste vijand niet toe.

    Tot later wellicht,

    Mil