Zijn manipulatieve vermoedens te manipuleren?

  • De Bie

    Heeft iemand een idee waar het groeiende ‘bewustzijn’, dat we psychologisch gemanipuleerd worden, vandaan komt? Is de groeiende populairiteit van conspiratieve-theorien, da-vinci-code boekwerken, kritiek op koningshuis, geneesmiddelenindustriepaniekgolf, en bushfrust niet enigzins opmerkelijk te noemen? Als we werkelijk gemanipuleerd worden door een (onbekend)politiek orgaan, waarom moeten we dan ook nog eens beseffen dat we gemanipuleerd worden? Dan doen ze toch iets niet goed, zou ik zo zeggen. Wie weet het ook?

    En is het niet juist de taak van een democratisch gekozen parlement om ons zo te manipuleren/programmeren dat we nog een fijne toekomst voor de boeg hebben.

  • Hyperactief

    Heeft iemand een idee waar het groeiende ‘bewustzijn’, dat we psychologisch gemanipuleerd worden, vandaan komt? Aldus: De Bie.

    Hoi De Bie, nee ik zou niet weten waar het groeiende bewustzijn vandaan komt, in feite hadden we het al heel lang kunnen weten, er is genoeg feitenmateriaal over bekend. Ik verbaas me er eerder over dat er nog steeds mensen zijn die dit naar scienfiction en/ of sprookjes verwijzen. Maar ja, na de tweede wereldoorlog zeiden ook heel veel mensen dat ze het niet geweten hadden…..:(

    Is de groeiende populairiteit van conspiratieve-theorien, da-vinci-code boekwerken, kritiek op koningshuis, geneesmiddelenindustriepaniekgolf, en bushfrust niet enigzins opmerkelijk te noemen? Aldus: De Bie.

    Wees eens iets duidelijker:?:?:?

    Als we werkelijk gemanipuleerd worden door een (onbekend)politiek orgaan, waarom moeten we dan ook nog eens beseffen dat we gemanipuleerd worden? Dan doen ze toch iets niet goed, zou ik zo zeggen. Wie weet het ook? Aldus: De Bie.

    Gelukkig zijn er nog steeds mensen die uit de “school” klappen, mede daardoor weten we niet alleen dat er diverse conditionerings technieken bestaan, maar ook dat ze met bepaalde doelen gebruikt of beter gezegt misbruikt worden.

    En is het niet juist de taak van een democratisch gekozen parlement om ons zo te manipuleren/programmeren dat we nog een fijne toekomst voor de boeg hebben. Aldus: De Bie.

    Zo zou het moeten zijn ja, maar er lopen genoeg politici met oogkleppen op. Of neem bijvoorbeeld Eerdmans van de LPF, zijn bedoelingen met misdadigers naar slachtoffers van misdrijven toe zullen gerust uit een goed hart komen met de beste bedoelingen, alleen door gebrek aan kennis speelt die precies degene in deze wereld in de kaart, waar juist het hele volk voor moet vrezen…… Daar zit het probleem, het kennisnivo.:( Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    Is het niet een beetje verdacht dat tegenstromen (greenpeace, consuminderen, michael moore, internet) met hetzelfde geld gefinacieerd wordt? Er bestaat maar een dollar. Waarom hebben we nu ineens gratis toegang tot iedere soort van informatie (internet), terwijl vroeger een intensief studieproces van jaren doorlopen moest worden om maar iets wijzer te worden. Waarom is de kleuren tv pas in 1953 in de huiskamer verschenen, terwijl hitler twintig jaar eerder al homevideo's in kleur schoot. Waarom mogen we nu ineens digitaal geconfronteerd worden met elitemisdaden (brainwashing), van decennia's (eeuwen) geleden? Vind je het niet verdacht dat de kennis die je nu bezit (bv over misstanden in de psychiatrie) heel langzaam geleidelijk tot je toe gedrongen is? Ik vind het creepy..

  • De Bie

    Moderne media (internet,gsm) maakt een democratie mogelijk zonder gekozen volksvertegenwoordiging. Daardoor wordt je nu ongevraagd geconfronteerd met miljoenen meningen die er in feite niet toe doen (ook die van mij). Dit zijn miljoenen stuurlui op de wal zonder enige kennis of ervaring van de boot, slechts gevoed door observaties. Resultaat is dat die die dat gemaakt hebben wat is, en dit nog steeds doen, langzaam het gevoel beginnen te krijgen, dat als je het beter weet het dan maar zelf even moet gaan doen. Wat heel begrijpelijk is. Sterker nog ze kunnen er zelfs tussen uit piepen zonder dat het gemerkt wordt, omdat er een journalistisch en mediaal apparaat bestaat, dat geen nieuws tot nieuws maakt en omgedraaid, een echo van een echo. Volgens mij heeft het volk zelf geen stem/wil en daarom was helemaal niet slecht dat een regelende elite, je brainwashte tot vredelievende grazer. Ik denk nu dat je je beter zorgen kan gaan maken over de trend dat deze burgerliefde voorbij lijkt te zijn. Als je goed luistert hoor je de roep dat jij nu aan het roer mag gaan staan, maar de boot vaart 100 knopen en je hebt geen idee hoe het rad gedraaid dient te worden. Waarom denk je dat een show als superstars teert op zelfoverschatting en domheid van de deelnemer, en hier de draak mee steekt. De elite (hier de muziekelite als producers en afgedane sterren van toen) geeft symbolisch het staafje over aan het volk, nu is het onze beurt. Go create, just do it, in vrijwel ieder slagzin van een multinational zit een soortgelijke aansporing om het nu maar zelf te gaan doen. Binnenkort heeft maarten de pijp.

  • Hyperactief

    Is het niet een beetje verdacht dat tegenstromen (greenpeace, consuminderen, michael moore, internet) met hetzelfde geld gefinacieerd wordt? Aldus: De Bie.

    Nee De Bie, kijk maar in Nederland, waar is de vakbond, waar is de patiëntenvereniging etc. etc. Als iets te groot of te onoverzichtelijk wordt, dan pak je zo'n beweging in. De subsidieverstrekker in het geval van subsidieafhankelijke instellingen moet voldoen aan de door de overheid daarvoor opgestelde regels, zo niet dan is die heel makkelijk de “nek” om te draaien. Zie het als een vorm van “gestuurde” controle. De vakbond bestaat van leden, daar is de psychologische tactiek dealtjes maken, in ruil krijgen vakbondstoppers een mooie politieke loopbaan in het vooruitzicht gesteld, daar staat natuurlijk wel tegenover dat er niet te hard en teveel actie wordt gevoerd…….

    Er bestaat maar een dollar. Waarom hebben we nu ineens gratis toegang tot iedere soort van informatie (internet), terwijl vroeger een intensief studieproces van jaren doorlopen moest worden om maar iets wijzer te worden. Aldus: De Bie.

    Het mes snijd hier aan twee kanten, een ongebreidelde kennisstroom voor velen (nu nog) beschikbaar, aan de andere kant kunnen lieden die verkeerde ondemocratische ideeën over internet verspreiden beter in de gaten gehouden worden, en reken maar dat dit ook gebeurd.

    Waarom is de kleuren tv pas in 1953 in de huiskamer verschenen, terwijl hitler twintig jaar eerder al homevideo's in kleur schoot. Aldus: De Bie.

    Hitler had geen beelden in kleur, de beelden die je daar nu in kleur van ziet zijn ingekleurd. Ik heb toevallig afgelopen week nog van een organisatie een fragment uit de 50er jaren gezien wat zwart wit opgenomen was, nu geheel bewerkt is het in kleur, oftewel een soort van manipulatie van oud beeldmateriaal.

    Waarom mogen we nu ineens digitaal geconfronteerd worden met elitemisdaden (brainwashing), van decennia's (eeuwen) geleden? Vind je het niet verdacht dat de kennis die je nu bezit (bv over misstanden in de psychiatrie) heel langzaam geleidelijk tot je toe gedrongen is? Ik vind het creepy.. Aldus: De Bie.

    Deze informatie was al veel langer voor handen, boeken zijn er altijd geschreven, alleen had het minder bekendheid bij het “gewone” publiek, ook waren de kanalen om anderen er op te wijzen minimaal. Het zou enger zijn als het niet voor handen was. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Volgens mij heeft het volk zelf geen stem/wil en daarom was helemaal niet slecht dat een regelende elite, je brainwashte tot vredelievende grazer. Ik denk nu dat je je beter zorgen kan gaan maken over de trend dat deze burgerliefde voorbij lijkt te zijn. Aldus: De Bie.

    Precies De Bie, je slaat de spijker op zijn kop, de wereld is veranderd naar een ikke/ ikke/ ikke cultuur. Overigens zonder dat ik mezelf aangesproken voel weet ik aangaande de psychiatrie wel waar ik over praat, maar daar verdiep ik me dan ook wel dagelijks in, af en toe wel eens wat teveel.:D Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Nou zo nieuw is het nou ook weer niet hoor De Bie. Ik wist het al in de 70's toen een kennis van mij die inbrak en dossiers jatte uit het gemeentehuis waarmee hij een hoop stennis ging trappen, gedwongen in een Psychiatrische kliniek werd opgenomen èn behandeld.

  • mil

    jeetje wat een zware kost. Joh ik zou nieteens je kunnen uitleggen wat je ermee bedoelt!! Maar in mijn ogen komt het een beetje para over, met alle respect. Ik weet niet of je dat ook bent….

    xxxx m

  • Hyperactief

    Hoi mil, veel onderwerpen die De Bie noemt is niets para aan, ook al klinkt het voor jou wel zo, maar dat zal voornamelijk komen dat je jezelf niet verdiept heb in hoe de lijntjes op wereldnivo lopen. Wat je ook onderzoekt op dat gebied, de touwtjes waar op wereldnivo aangetrokken worden komen steeds bij een zelfde groepje mensen uit. Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    1.Mensen voelen zich anno nu ook te goed, en te uitzonderlijk om deel uit te moeten maken van vakbonden, of verenigingen waar ze sechts contributie mogen betalen. Dit is ook een reden van het langzaam verdwijnen ervan.

    2.Over het mes..Ben benieuwd over er ooit nog een censurerend orgaan mag bestaan. We zijn zo overtuigd van onze eigen persoonlijke vrijheid. Ik geloof dat er niet veel controle meer is, ik denk dat het als geestelijke koude oorlog erfenis sterk overschat wordt. Big brother is beslist niet een registrerende supercomputer, maar eerder een hypocriete klikkende webcam voyeur die zich door paypal laat betalen.

    3.Ik geloof dat je gelijk hebt!

    4.Maar waarom moet ook jan modaal hiermee lastig gevallen worden en zich een mening hierover vormen, dat is wat me bezighoud, want het is een trend van de laatste jaren. Waarom heeft een op de vier nederlanders de davinci code moeten lezen? Wat schieten we ermee op dat we ons beseffen dat we psychisch gemanipuleerd worden? Iedere boer kan toch op zijn klompen navoelen dat er veel in achterkamertjes besproken en besloten wordt, maar maakt dit besef ons gelukkiger? En waarom moeten we dit beseffen? In de vijftiger jaren werd ik uitgelachen als ik erover begon en nu moet ik bij de kapper gaan uitleggen wat er allemaal loos is. Wat is dat?