Totale blokkade

• atusa

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een probleem. Ik heb namelijk het gevoel dat een blokkade in mijn geest en hoofd zit. Ondanks mijn moeilijke jeugd ben ik altijd zeer gedreven de leven baas was. Ik heb gestudeerd en werk 4 dagen in de week. Ik kan mijn werk ook niet meer leuk vinden.

Ik heb het gevoel dat ik niks weet en niks kan. Ik ben mezelf dan kwijt. Ik weet niet meer waar ik goed in ben en wat mijn talenten zijn. Hierdoor heb ik ook last van nachtmerries.

Heeft iemand een suggestie voor mij? Moet ik in therapie? Wat voor therapie zou goed voor me zijn.?

Groetjes,

atusa

• azalaia

Hallo atusa, heb je misschien last van pps?

Dat is een persoonlijkheidsstoornis, depersonalisatie en/of de-realisatie.

Typ het bovenste woord maar eens in op google en dan kom je verolgens wel op de juiste site.

Jij zit gewoon vast, er stroomt iets niet meer door. Zit je geest te vol van spanningen, onopgeloste zaken, verdriet, heimwee, niet die dingen krijgen die je wilt in je leven, al met al: het gaat even niet meer, de wielen van de kar zijn geblokkeerd.

Dus moet je gaan smeren, je geest welteverstaan, met hulp van mensen hier iets mee kunnen.

Je zou ook aan yoga kunnen denken, aan je eetpatroon, of je rookt en/of alcohol gebruikt, begrijp je goed, ik denk niks verkeerd of zo. Het wordt ook voorjaar, zou er ook mee te maken kunnen hebben. Een schone frisse wind moet eens door jou heen waaien met alleen gezonde dingen voor lichaam en geest en natuurlijk ontspanning het liefst in een andere omgeving.

Nou, misschien herken je iets van wat ik nu schrijf.

Groeten van azalaia.

• Ellen XL

Hoi Atusa, Volgens mij is het normaal om af en toe tijdelijk “geblokkeerd” te zijn.

Niet dat het leuk is hoor! Die nachtmerries horen er gewoon bij. Het is dat je je aan het ontwikkelen bent en even op een dood punt zit, dat hoort er bij. Persoonlijk heb ik dat altijd als ik iets aan het creëren ben of een opleiding volg. Ik schilder graag en bij ieder schilderij komt het punt dat ik denk dat het niks wordt, ik weet uit ervaring dat ik dan nog even door moet zetten en dan wordt het prachtig. Bij een opleiding het zelfde, ineens denk ik dat ik niets weet en kan en dat ik veel meer moet weten en uiteindelijk scoor ik op een examen extreem hoog. Toen ik nog hardliep dacht ik dat ik niet vooruit te branden was en dan liep ik een p.r.! Zo kan ik wel doorgaan - het is gewoon dat je even wat harder moet pushen! Doorgaan met je werk, je vind het even niet leuk, so what! Je komt er vanzelf wel uit hoor, dan krijg je ineens een hele mooie droom en dan weet je dat je het ergste hebt gehad. Je schrijft “sinds kort”, dus kijk het gewoon nog even aan. Je kan ter afleiding natuurlijk wel op een dromencursus, rebirthing of yoga gaan, misschien kom je nog leuke mensen tegen. Groetjes Ellen

• sunny

Is er pas geleden nog iets gebuert waardoor die blokkade getriggerd wordt??

• Shryce

Beste Atusa,

ik zou niemand aanraden gelijk naar persoonlijkheidsstoornissen of therapievormen te gaan zoeken als je nog zulke prille ervaringen opgedaan hebt met de blokkade's zoals je ze beschrijft.

Kan het niet ‘gewoon’ een langere periode van spanningen zijn die ertoe geleid heeft dat je wat gestressed of ‘vol’ zit zodat niets je eigenlijk meer goed afgaat. Is een periode van rust niet iets wat je eigenlijk nodig hebt ?

Ik vind het opmerkelijk dat je ongerust bent over ‘je werk niet meer leuk vinden’, ‘niet meer weten waar je goed in bent en wat je talenten zijn’, hebben wij mensen in het algemeen niet 99% van de tijd last van deze verschijnselen ?

Hoe komt het dat je daar nachtmerries van hebt ?

Als ik je stukje zo lees, dan heeft het er eigenlijk naar mijn idee meer de schijn van dat je last hebt van … ‘volwassen worden’.

En bij ‘volwassen worden’ hoort nu eenmaal geen therapie of je moet het leven als zodanig beschouwen. Het is heel normaal dat je periodes hebt waarin je je overal slecht of ongewaardeerd of onzeker voelt. Het is juist abnormaal dat je je altijd gemotiveerd en gedreven zou kunnen voelen dat is eenvoudigweg niet reëel.

Dus, ik zou zeggen je bent volkomen normaal en laat je geen therapie aanpraten want therapieen gooien meestal je hele leven overhoop en zo dringend klinkt jouw verhaal zeker nog niet.

Take it easy !

Shryce

• Hyperactief

Hoi atusa, heb je enig idee waar die blokkade vandaan komt, dus heeft het met het verleden te maken denk je of had je met je werk of naast je werk teveel hooi op je vork ??? In het eerste geval moet je proberen dat te verwerken met het liefst een naaste met een luisterend oor engelengeduld en goed advies, in het laatste geval luister naar de signalen van je lichaam, neem gas terug etc. etc. Groetjes v Hyperactief