Hallo allemaal,
Een maande of wat geleden plaatste ik hier een topic over pps. Mijn schoonzoon uit Togo lijdt hieraan, alles wijst hierop. Nu heeft hij een psychotherapeut aangewezen gekregen S. K., hij moet nog een afspraak maken.
Ik heb mijn schoonzoon uitgelegd dat ze hem vragen gaat stellen zoals: kun je je de tijd herinneren dat je geen last had van pps en is er iets gebeurd dat jou een trauma heeft gegeven.
Hiermee stootte ik gelijk door daar de kern n.l. de dood van zijn moeder. Zij is overleden onder rare medische omstandigheden terwijl hij, als oudste zoon, in nederland verbleef en het enige wat hij kon doen voor zij moeder is geld opsturen voor de aankoop (particulier) van medicijnen. Tijdens haar begrafenis liet iemand ook nog de kist vallen in het graf zodat de kist totaal scheef hing en weer naar boven gebracht moest worden om die recht in het graf te krijgen. Dit was te zien op een videotape die hem is opgestuurd.
Dit is kennelijk zo'n enorm verlies en verdriet, dat hij dit, bij wijze van spreken, naar het midden van de aarde heeft gebracht om te voorkomen dat hij hier gek van wordt en daar niet mee om kan gaan.
HIJ had hier als oudste zoon de leiding over moeten hebben en niet dat stelletje halve garen, die niet eens weten hoe ze een kist moeten vasthouden…..
Dit is het dus en nu ziet hij af van die psychotherapeute. Hij wil er niets meer over horen, wil het blijven verdringen.
Wat moet ik nu verder…….ik kan hem niet dwingen het onderste bij hem naar boven te krijgen, maar de de-realisatiestoornis zit hem ook behoorlijk dwars.
Weet iemand nog iets?
Misschien door middel van spel i.p.v. vragen om dit probleem op te lossen.
Je ziet of merkt niets aan hem, maar bij alles wat hij doet is HIJ dit niet maar een ander, ook vreugde, plezier voelt hij niet. Je kan hem 1 miljoen euro geven, zijn verstand zegt dat hij hier blij mee zou moeten zijn…. maar hij zou dit totaal niet voelen.
Zijn emotionele wereld is dus erg vlak te noemen, dus veilig…..
Ik weet het niet meer.
Groeten van azalaia.
Azalaia, i.v.m. privacy heb ik de naam van de therapeut in initialen veranderd, daar het niet de bedoeling is dat mensen hier met hun volledige naam genoemd worden zonder hun toestemming.
Mensen die in de media geweest en/of openbare bestuurders zijn ligt anders. Dus vandaar.
Groet,
Alkien
Beheer