NETWERK TV Genen met geheugen !!!

  • Hyperactief

    Hieronder een onderwerp wat vanavond in Netwerk komt, ik ben benieuwd of jullie in dit soort onderzoek geloven, ik niet in ieder geval, ik zelf denk dat gebeurtenissen zoals hieronder in het stuk beschreven gewoon psychologisch doorgegeven worden, hetzij door mond op mond of door geschrift e.d. Wat denken jullie ??? Groetjes v Hyperactief

    220 Teletekst zo 23 apr

    *******************************

    *******************************NED.1

    *************************************

    20.30-21.05 uur NETWERK

    00.00-06.40 uur HERHALINGEN

    Actualiteitenprogramma.

    Aandacht voor nieuw wetenschappelijk

    onderzoek naar de werking van onze

    genen.Onze genen blijken een geheugen

    te hebben.

    Gebeurtenissen uit het verleden van

    onze voorouders,zoals bijvoorbeeld een

    ramp of hongersnood,worden opgeslagen

    in onze genen.De gevolgen van deze

    gebeurtenissen worden daarom generaties

    lang meegedragen.

    index tv 200 radio 250 KRO 300

    volgende nieuws index tv nu/straks

    –> –> –> –> BRON: NOS Tekst !!!

  • Michel

    Hoi Hyperactief,

    je schrijft:

    “ik zelf denk dat gebeurtenissen zoals hieronder in het stuk beschreven gewoon psychologisch doorgegeven worden”

    Ik heb de ervaring dat het niet psychologisch is, maar geestelijk.

    Ik ben ervan overtuigd dat het waar is wat God zelf zegt:

    "Ik bezoek de misdaad van de vaderen aan de kinderen, tot in het derde

    en vierde nageslacht." Dit doet Hij niet om ons mensen te treiteren, maar

    omdat we bepaalde dingen over onszelf en onze kinderen afroepen.

    Dit woekert netzolang verder totdat het opgeheven wordt door iemand

    die wakker wordt.

    Dit verklaart waarom bepaalde rampen zich generaties lang kunnen voortzetten

    zonder dat mensen goed weten waarom het gebeurt.

    Vandaag is de optelsom van de geschiedenis.

    ik geloof dus zeker NIET dat dit soort dingen in genen zouden worden

    opgeslagen.

    Groet,

    Michel

  • Ellen XL

    Ik geloof ook niet in dat soort onderzoeken maar ik zal vanavond kijken wat ze ons voorschotelen op Netwerk. Daarna zapp ik door naar de Special “Straf en Misdaad” van 21.20 uur tot 0.00 uur op 3 (van de VPRO natuurlijk…)

    Dat wordt nog een zware avond, pffff…:-( Groetjes Ellen :-)

  • Francis

    Hay hyper,

    Ik kan het me haast niet voorstellen dat het zo werkt…..dat je voorouders iets ergs meemaken waardoor wij hier generaties later de gevolgen nog van zouden meedragen….Maar goed als er onderzoek naar is gedaan ben ik benieuwd naar de bevindingen ik ga zeker kijken!!

    liefs Francis

    ps bedankt voor de tv tip

  • Hyperactief

    Hoi Michel, we drukken het anders uit maar bedoelen volgens mij hetzelfde, met psychologisch “doorgeven” bedoelde ik min of meer het onderbewuste van vorige generaties. Dit kan op veel manieren gebeuren, en er bij de opvoeding insluipen zonder erbij stil te staan wat jij ook al aanhaald. Ik heb vaak in andere topics een simpel voorbeeld van onbewuste overdracht aangehaald als zijnde een broertje of zusje krijgen, gisteren zag ik daar nog een mooi voorbeeld van op TV. Mamma of pappa zeggen tegen hun kind dat ze er een broertje of zusje bij krijgen waardoor ze een speelkameraadje hebben en niet meer zo alleen zijn. Dan wordt het geboren, weg aandacht van de kraamvisite, want die komen voor de nieuwe aanwinst, wil het kind er mee gaan spelen, maar in plaats daarvan moet het stil zijn erbij wegblijven etc. etc. De eerste “trauma” is “geboren' bij zo'n kind. Gisteren zag ik twee broertjes bij de geboorte over de rooie gaan omdat ze een zusje hadden gekregen, ik dacht gelijk bij het zien van die beelden, van die ouders hebben waarschijnlijk die jongens gezegt dat ze er nog een broertje bij kregen, zonder te benadrukken dat het ook een meisje kon zijn. Onbewust kunnen mensen rare dingen suggereren, totdat iemand wakker wordt zoals jij al zegt, pffffff zou ik dan toch een ”nieuwe tijds kind" zijn i.p.v. een ADHDer.:D Groetjes v Hyperactief;)

  • Hyperactief

    Oké THNX voor de tip Ellen, ik zap met je mee.:D Enne zoals je al gelezen heb, geloof ik er ook niet in, we wachten wel af wat er nu weer komt. Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Hoi Francis geen dank, zie voor de rest mijn antwoordt aan Michel van 23-04-2006 15:06 , onbewuste overdracht geloof ik meer in dan een geheugen in je genen, we zouden dan zeker bezwijken onder alle last van de vele voorgangers…… Groetjes v Hyperactief:)

  • Francis

    Hay hyper,

    Wat ik wel geloof is dat je bepaalde ziektes en gevoeligheden/zwaktes meekrijg…alleen de vraag blijft dan of dat door de opvoeding zelf onbewust is meegeven of door de genen..Ik heb last van een angststoornis en ben een tijdje depressief geweest…..mijn moeder heeft de zelfde klachten en ook en broer van haar …zou dit dan wel via de genen doorgeven zijn??

    Ik geloof er alleen niet in dat het zo komen omdat mijn oma iets traumatisch heeft meegemaakt dat wij daarom die klachten hebben!!

    Wat denk jij hier over??

  • Alkien

    Nee, ik geloof er niet in. Wel geloof ik dat uiteraard dingen generatie op generatie kunnen worden doorgegeven, maar niet via de genen.(althans dit soort dingen niet)

    Dat vind ik allemaal nogal zweverig, en ik blijf liever met beide beentjes op de grond.

    Dat is hetzelfde denk ik met reincarnatie. Daar moet je in geloven of niet.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Michel

    Hoi Francis, en anderen,

    Je schrijft:

    “dat je voorouders iets ergs meemaken waardoor wij hier generaties later de gevolgen nog van zouden meedragen….”

    Ik denk zelfs dat het feit dat ZIJ dat mee MOETEN maken, weer het gevolg is

    van wat ANDEREN hebben gedaan.

    Ik geloof niet dat gebeurtenissen zomaar toevallig plaatsvinden.

    Als voorouders iets erg hebben moeten doormaken, ik noem bijvoorbeeld

    de tweede wereldoorlog, kan hoeven wij niet persee de gevolgen van HEN

    mee te dragen. Uiteraard dragen we wel de MANIER waarop zij hiermee zijn

    omgegaan, met ons mee.

    Ik zie eerder het feit dat er iemand was, die deze oorlog ver-oorzaakt heeft, een

    grote fout gemaakt heeft. Door deze ene persoon, zijn er miljoenen mensen

    opgezadeld met de gevolgen hiervan (pijn, dood, angst etc)

    En dat geven zij weer door aan hun kinderen. Etc.

    Even terug naar de hongersnood en dat soort rampen:

    Ik geloof dat ook wij, de mens, dat zelf afroepen.

    Zo lees ik bijvoorbeeld dat God plagen laat veroorzaken met een door Hem

    vastgesteld doel. Hongersnood is zo'n plaag. Het is het gevolg van het afwijzen van Hem-zelf.

    Uberhaupt zie ik deze wereld als een enorme liefdeloze puinzooi, het gevolg van het niet meer willen kennen van God. Met als gevolg een doel-loosheid.

    Mijn eigen leven was net zo'n grote puinzooi. Na vijf jaar leven met God,

    is er toch weer redelijk orde en rust gekomen ;-)

    Als dat gebeurt in vijf miljard mensenharten, pfoei, dan zouden we nog 's

    een wereldvrede krijgen zeg…

    Nee, dat kan je niet aan ‘genen’ de schuld geven…

    Groet,

    Michel