Allochtonen genetisch anders ???

  • Hyperactief

    Ik ben benieuwd hoe jullie over bovenstaande denken, met de openbare TBS commissie hoorzittingen zei een psychiater dat allochtonen genetisch anders op medicatie reageren. Ik viel bijna van mijn stoel, en vond het jammer dat die daar niet over aan de tand gevoeld werd, maar wat zie ik vanmiddag in een vakblad, jawel een stuk over blanke medicatie. Onderzoek zou uitgewezen hebben dat er voor allochtonen andere medicatie zou moeten komen, omdat ze met de medicatie voor blanken min of meer “vergiftigd” kunnen worden. Ik heb ten eerste al een pest hekel aan het woord allochtoon/ autochtoon, we hebben het over mensen in het algemeen. Ook onze lichaamsfuncties zijn totaal hetzelfde, ik ben dan ook benieuwd wat jullie van deze onderzoeken vinden, en nee, het is helaas geen grap, maar bloedserieus bedoeld aan de hand van denkwijzes die ik uit de monden van “artsen” zeer eng vindt, gezien het verleden…… Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Dat had ik al eerder gehoord en ook dat laten we maar zeggen mensen van een ander ras, genetisch anders in elkaar steken. En ook vatbaarder zijn voor bepaalde ziektes. Dit gaat niet op voor alle andere dan het blanke ras, maar voor sommige.

    Overigens zijn ze er sinds kort ook achter dat vrouwen anders op medicatie reageren dan mannen terwijl medicatie meestal wel op mannen werd uitgetest.

    En dat had niet te maken met minder lichaamsgewicht of zo.

    Het is toch juist goed dat men medicatie beter gaat afstellen op de gebruiker?

  • Just me Thea

    Hoi Hyperactief

    Kan er maar een verklaring voor vinden, zij zijn gekker dan we dachten.

    Kijk natuurlijk zit er wel een waarheid in, daar natuurlijk iedereen genetisch anders in elkaar steekt, comform het DNA.

    Maar al met al krijgen allochtonen hun eigen adhd poliklinieken, dus misschien ligt daar nog een gat in de markt. Meer geld voor onderzoeken, je moet er maar net op komen.

    Ga ook maar onderzoeker worden, hebben psychiaters toevallig een gene te veel, het fantasieprocorruptie gene.

    Groetjes |Just me Thea

  • Alkien

    Ga ook maar onderzoeker worden, hebben psychiaters toevallig een gene te veel, het fantasieprocorruptie gene. Aldus Just me Thea,

    Die houden we erin Just me Thea. Die is goed. :D

    Groet,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Misschien zijn allochtonen wel minder gek en hebben ze minder vaak last van adhd Just me Thea! Zou het kunnen dat jij ze gek vindt omdat ze anders zijn?

  • Hyperactief

    Dat had ik al eerder gehoord en ook dat laten we maar zeggen mensen van een ander ras, genetisch anders in elkaar steken. En ook vatbaarder zijn voor bepaalde ziektes. Dit gaat niet op voor alle andere dan het blanke ras, maar voor sommige.

    Overigens zijn ze er sinds kort ook achter dat vrouwen anders op medicatie reageren dan mannen terwijl medicatie meestal wel op mannen werd uitgetest. Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, mijn grote bezwaar in deze is, dat nog steeds onomstotelijk vast staat, dat er voor de DSM classificaties geen enkel medisch en/ of wetenschappelijk bewijs bestaat. Alle echte ziekten in de medische wetenschap zijn toen ze gevonden zijn in de boeken bijgeschreven. De DSM daar worden classificaties in gestemd, en men probeerd al vele decennia's lang tevergeefs hier ziekten bij te vinden. Medicatie is niets anders dan chemische lobotomie van de hersenen. In vorige uitgaves van de DSM stond homofilie nog als een “geestelijke stoornis”, onder druk van de Amerikaanse homobeweging is deze classificatie eruit geschrapt.

    Ook staan er nu in de DSM cultuurgebonden classificaties, omdat wat hier “abnormaal” is, elders “normaal” en omgedraaid kan zijn. Stel je nu eens voor dat men dit met homofilie gedaan zou hebben, dus cultuurgebonden homofilie, dat is toch te idioot voor woorden. We hebben toch ook niet cultuurgebonden echte ziektes, een ziekte heb je of niet. Gedragingen pathologiseren is de krankzinnigheid ten top, want wie bepaald wat “normaal” is, zonder dat het aangetoond kan worden. Nu begint men met onderzoeken waar men alle kanten mee uit kan, want ook onder autochtonen bestaan er grote verschillen onderling bij dezelfde classificatie en “bijbehorende” medicatie bij hetzelfde geslacht, dit wordt voor het gemak weer weggelaten. Ik ben “bang” dat we dezelfde fouten als voor de W.O. II gaan maken, alles wijst daarop, en alleen mensen stoten zich 2000 X of meer aan dezelfde steen……:(:(:(

    En dat had niet te maken met minder lichaamsgewicht of zo.

    Het is toch juist goed dat men medicatie beter gaat afstellen op de gebruiker? Aldus: Ellen XL.

    Het lichaamsgewicht heeft er eigenlijk min of meer mee te maken dat het dezelfde uitwerking bij iedereen heb, dat probeerd men althans te bewerkstelligen, en goed ??? NEE, dit zijn hele gevaarlijke ontwikkelingen, en als het tot iedereen doordringt waar men eigenlijk mee bezig is, dan breekt volgens mij de pleuris uit, want zouden ouders er nog mee in stemmen als ze wisten dat medicatie in feite chemische lobotemie is…. De mensen weten helaas op dit gebied niets…… Maar als ze het weten kon het wel eens te laat zijn…. Deze maatschappij zit nog steeds vol gevaarlijke “gekken”…. er is niets veranderd !!! Groetjes v Hyperactief

  • Just me Thea

    Hoi Ellen

    Misschien zijn allochtonen wel minder gek en hebben ze minder vaak last van adhd Just me Thea! Zou het kunnen dat jij ze gek vindt omdat ze anders zijn?

    Dit sloeg beslist niet op de alochtonen, maar op degene die het bedacht hebben.

    Had het even duidelijker moet neer schrijven.

    Just me Thea

  • Hyperactief

    Hoi Just me, je slaat de spijker helemaal op zijn kop, geld los peuteren daar gaat het om, maar wederom ga ik de kamer eerdaags aanschrijven dat dit nooit mag gebeuren. Net zoals jij ik net al in mijn topic van 22:52 zeg, zijn mensen natuurlijk onderling genetisch anders, maar dat heeft niets met rassen uit te staan, eerder met experimenten om andere medicatie te slijten, met opnieuw de samenleving als proeftuin….:( Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Minder last van ADHD Ellen ??? Eerder meer, maar dat zegt niets, wereldwijd zijn de cijfers van mensen met een voor deze ontmenselijkte overhaaste tijd aardig stabiel, maar mensen met zo'n karakter zijn ook ondernemender, en dat zou de toename die overigens op dit gebied nog onderkent is kunnen verklaren. We moeten terug naar de tijd om in mensen te denken i.p.v. hokjes…. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hoi Hyper, ik ben bang dat we nu even de weg kwijt zijn, tenminste wat mij betreft wel.

    Ik bedoelde dat mensen van een ander ras misschien minder last van ADHD hebben. (naar aanleiding van een opmerking van Just me Thea, die ze net weer recht gezet heeft)

    Bedoel jij nou dat de mensheid in het algemeen… in de ontmenselijkte overhaaste tijd enz. enz. meer adhd krijgt?

    Daar had ik het dus niet over… hoewel het een discussiepunt zou kunnen zijn;-)

    Even voor de duidelijkheid want anders slaap ik straks wèèr niet!

    Groetjes Ellen