Is alles wel zo goed geregeld nu ???

  • Hyperactief

    Nee, niet gezien. Ik heb wel de herhaling over die genen met geheugen een paar keer zitten bekijken. Hoogst interessant. Ik ben nog naar een erfelijkheidssite gesurfd maar kreeg toch te weinig indruk van het onderwerp om mij in de discussie te mengen. Aldus: Fred.

    Hoi Fred, deze kan je vannacht ook in de herhaling zien als je wilt, en wat die uitzending van die genen betreft, is er eigenlijk alleen bewijs voor wat iedereen al dacht. Het was dus duidelijk moeilijk te intrepeteren alleen aan de tekst voor de uitzending, dat bleek maar weer.

    Hahaha. Het zal je misschien verbazen maar het boek heet “het onmiddelijke zien” en is geschreven door een inmiddels overleden Hare Krishna.

    Ik heb behalve het boek niks met deze groepering, maar ik liep tegen het boek aan en moest constateren dat er m.i. toch opmerkelijke wijsheden in worden verkondigd. Aldus: Fred.

    THNX voor je antwoordt, en je hoeft je naar mij niet te verontschuldigen voor wat jij leest, ik vindt het alleen maar slim van mensen als ze niets bij voorbaat al uitsluiten, want dan doen mensen zichzelf te kort. Zelf sta ik ook overal voor open, je krijgt er een diverse kijk door en het mag wel heel gek gaan wil er echt niets instaan waar je wat mee kan. Hieronder de herhalingstijden van Netwerk. Groetjes v Hyperactief

    220 Teletekst di 25 apr

    *******************************

    *******************************NED.1

    *************************************

    00.55-06.43 uur NETWERK

    HERHALING

    * Steeds meer farmaceutische bedrijven

    testen hun nieuwe medicijnen in

    ontwikkelingslanden.

    Netwerk onderzocht hoe een Nederlands

    bedrijf klinisch onderzoek uitvoerde

    in India.Ethische regels lijken

    daarbij te zijn genegeerd.

    Meer info www.netwerk.tv

    index tv 200 radio 250 EO 300

    volgende nieuws index tv nu/straks

    –> –> –> –> BRON: NOS Tekst !!!

  • Hyperactief

    Met medische producten valt veel geld te verdienen, maar de concurrentie is groot. Voor een nieuw product mag worden verkocht, moet dat grondig worden getest. Het Nederlandse bedrijf Occam liet in India een nieuw product testen op mensen en heeft daarbij ethische regels en wetten aan zijn laars gelapt. Een reportage.

    Goedgekeurd

    Occams nieuwe stent, een buisje dat in bijvoorbeeld bloedvaten kan worden ingebracht, is vorig jaar goedgekeurd door TNO. De stent kan worden gebruikt tegen hart- en vaatziekten. Wereldwijd is er een miljardenmarkt voor zulke medische hulpmiddelen en de concurrentie is op die markt erg groot.

    Geen regels

    Het is fabrikanten van medische hulpmiddelen dus aangelegen om snel te zorgen dat een eventueel nieuw product wordt getest. Volgens hoogleraar medische ethiek Dick Willems testte Occam de nieuwe stent in India onder meer omdat het daar relatief makkelijk is regels te omzeilen.

    Ziekenhuis

    De medische experimenten om de benodigde resultaten te krijgen voor goedkeuring voor de nieuwe stent werden uitgevoerd in het JJ-ziekenhuis in Bombay. De directeur en de ethische commissie van dat ziekenhuis spreken dat echter tegen. De verplichte aanvraag voor zo’n onderzoek is nooit ingediend, de vereiste toestemming is nooit verleend, stellen zij. Maar uit documenten in het bezit van Netwerk blijkt dat dergelijke experimenten wel degelijk zijn uitgevoerd door artsen van dat ziekenhuis.

    Inval

    In 2005 deed de Indiase Food en Drug Administration (FDA) een inval bij de Indiase distributeur van Occam International. Directeur Kumar van de FDA concludeert op grond van de in beslag genomen administratie dat Occam illegale medische experimenten op mensen heeft uitgevoerd.

    Bewuste keuze

    Uit gesprekken die Netwerk voerde met twee Indiase cardiologen die het onderzoek uitvoerden, blijkt dat er bewust voor gekozen is om geen toestemming te vragen voor het onderzoek. Op die manier konden de ingewikkelde en tijdrovende procedures die voor dergelijke onderzoeken gelden, worden ontweken. Ook de patiënten die een stent geïmplanteerd kregen waren niet op de hoogte dat ze als proefpersonen werden gebruikt. Bovendien hebben zij, in strijd met de regels die gelden rond klinisch onderzoek, gewoon moeten betalen voor de stent: de operatie kostte hen ongeveer 1000 euro.

    In de uitzending

    Occam ontkent dat het onderzoek heeft gedaan in India, maar Netwerk wist in dat land de hand te leggen op documenten en andere bewijzen die het tegendeel aantonen. Bovendien heeft Netwerk mensen gevonden op wie de stent is getest.

    BRON: www.netwerk.tv

  • De Bie

    De geleerde les is dat we nu denken dat er maar een mens bestaat (zie de andere thread over genen), nog even en je mag niet meer geloven dat er twee geslachten bestaan. Ik sta versteld hoe de verschillende draadjes prachtig te verweven zijn.

  • Hyperactief

    Ha, ha, ha, ja i.d.d. De Bie, al is het eigenlijk helemaal niet om te lachen natuurlijk. Groetjes v Hyperactief;)

    De Bie schreef:

    >

    > De geleerde les is dat we nu denken dat er maar een mens

    > bestaat (zie de andere thread over genen), nog even en je mag

    > niet meer geloven dat er twee geslachten bestaan. Ik sta

    > versteld hoe de verschillende draadjes prachtig te verweven

    > zijn.