nieuws

  • joost

    misschien hoort het niet helemaal op dit forum maar ik vroeg mij af hoe jullie Nieuws willen hebben! m.a.w. hoe moet de media nieuws brengen zodat het jullie het beste bereikt?!

    vb: krant, sms, tv enz enz.

  • wanna

    In de eerste plaats positiever!

    ik wil,met krant, tv of hoe dan ook inhoudelijk vind ik verandering belangrijker.

    ik wil ook weten wat er wél goed gaat in de wereld.

    wat er voor iets goeds uitgevonden is en welke belankrijke wereldbesluiten er zijn gemaakt die werken.

    een algehele positievere houding geeft een minder angstig en pessimistischer gevoel.

    maakt ook minder passief denk ik.

    moest dit ff kwijt,al zat je hier niet op te wachten!

  • De Bie

    Geen nieuws is goed nieuws! Ik vindt dat in een land waarin vrijheid van meningsuiting heerst journalisten overbodig zijn, en pleit voor gedwongen ontslag met pensioen op staatskosten. Journalist is een sterk verouderd en zinloos geworden beroep, omdat nu iedereen zelf zijn zegje kan en mag doen, dankzij laagdrempelige massacommunicatiemiddelen. De journalist van de oude stempel, wordt bovendien ernstig misbruikt doormiddel van nonnieuws en bewustzijnveranderende berichten van half-onbekende volksopjenners. Goed dat je erover begint joost, want journalisme is een groot probleem. Het woord nieuws, behoort ook een update te verkrijgen. 95% van wat je te verwerken krijgt per dag, in krantjes en tv radio etc is namelijk geen nieuws. Een of ander feit of gebeurtenis is namelijk nog geen nieuws. Wil je toch later als journalist gaan werken, dan dien je je goed te beseffen dat zwijgen goud is en spreken zilver. Een journalist beschikt over een contract waarin staat dat hij productief moet wezen, dit is tegenstrijdig met ethiek, fatsoen, normen en waarden en nog veel meer van die moderne termen, die niets meer betekenen dan weemoed naar de tijd toen er nog maar een journaal bestond om acht uur en twee verschillende kranten, een ochtend en een avondkrant. Ik zal ook even iets constructiefs melden: ik wil snel betaalnieuws, dus alleen nieuws voor die die het ook verwerken kunnen. Ik wil dat de mogelijkheid dat ik perongeluk geconfronteerd wordt met bloedbaden in de gazastrook snel uit de weg geruimd wordt. Ik ben ook voor het afschaffen van de drukpers, heeft alleen maar ellende opgeleverd.

  • Annelies E

    Tjee

    Laat mijn zoon nu journalist zijn(Weliswaar een wetenschapper) maar toch!!

    En hij is pas 30

    Ik vind het een prima beroep

    Ben het ook helemaal niet eens met Uw verhaal

  • Hyperactief

    En toch slaat De Bie met een hoop dingen de spijker op zijn kop Annelies, en dat zou je los moeten zien van jou zoon, want dat is ongewenste “belangenverstrengeling” omdat je niet neurtraal reageerd.;) En wetenschapper en journalist gaat niet samen als die als wetenschapper uit een andere ruif eet, want dan praat je echt over ongewenste belangenverstrengeling, er zijn maar weinig mensen die een kritisch journalistiek stuk kunnen publiceren van hun andere broodheer, en daar slaat De Bie de spijker op zijn kop….. Groetjes v Hyperactief

  • DRE

    Yep en ik haal mijn nieuws (informatie) uit het internet www dus. Voordeel lees veel meer (stukjes) van kranten versprijd over de hele wereld. Echt Nederlands, het kost niks. En lees ook dat andere nieuws wat het gewone nieuws niet vermeld. Je staat versteld hoe we gemanipuleerd worden en wat we niet mogen weten.

    www.rense.com wel filteren hoor:)

  • De Bie

    Hi, waarom denk je dat je die dingen niet mag weten, als je ze zo gemakkelijk kunt aan surfen op het internet? Dat klopt dan toch niet? What is filteren?