conflict aankunnen

  • Ellen XL

    Oh prachtig! Ik had almaar www.assertivitetspagina.nl geprobeerd dat werd niks dus. Ik was ook al moe gisterenavond. Maar nu heb ik het en ik kan er wat mee..

    D'r was alleen helaas geen link naar een prikpagina, ik dacht; nou kan je lachen! Bedankt hoor *D

  • Hyperactief

    Geen dank Ellen, en een prikbord heb ik daar ook niet kunnen vinden. Groetjes v Hyperactief

  • wanna

    bedankt voor alle reacties.

    een lezer is t inderdaad niet maar praten kan die prima en weet zelf ook feilloos wat t probleem is.

    op de meeste punten is hij assertief genoeg en een fysieke sport doet hij al.

    ik denk dat ik me toch, zoals ik al deed, het best in an dr antwoord kan vinden.

    ik vind t alleen zo zonde om te moeten zien dat hij zoveel pikt terwijl die veel meer zou kunnen als ie er maar een beetje achteraan zou gaan.

    dit is dus mijn grote les in geduld!

    wel wil hij naar een accupuncturist gaan waar een kennis van hem ook in behandeling is.hij heeft het idee zo aan zijn blokkades te kunnen werken en wie weet wel op te lossen.

  • DRE

    “Je kan hem ook in zijn waarde laten”

    Sterker nog, ze moet hem in zijn waarde laten. Mensen die andere mensen altijd willen veranderen en dan meestal het liefst een soort copy van hunzelf willen zien, wat een onzekerheid.

    Mensen die op conflicten kicken pfffft vermoeiend en tijd rovend hoor.

    De partner die beschreven word lijkt mij een aardig rustig mens, mischien ook fout dus?

  • wanna

    jemig, welnee! ik wil niks veranderen wat hij ook niet wil veranderen,maar dit zit hem in de weg en ik heb moeite met het feit dát je een ander niet kan veranderen.

    ik wil hem steunen omdat ik van m hou en zie dat hij telkens bij een conflict er bijna aan onderdoor gaat.

    wat ik al zei is dat we privé hier aardig mee weten om te gaan.

    telkens als er iets op zn werk is,is ie dagen kapot dat willen we idd allebei anders.

    laat m prima in zn waarde en hij mij ook, maar dan mag je toch wel aan jezelf werken en daarin gesteund worden door je partner?!

    denk dat we geduld moeten hebben, het besef is er al en da's een eerste stap toch?

  • an

    een acupuncturist is misschien wel een oplossing, Touch For Health misschien ook wel.

    In de regio Zwijdrecht weet ik wel een goede therapeut.

  • De Bie

    Waarom kan jij de baas niet eens hartig, op jouw manier spreken? Waarschijnlijk zijn je man zijn collega's net zo meegaand als hijzelf en laten ze zich makkelijker paaien met nieuwe hardware (die voor de baas voordeliger aftrekbaar zijn) dan met de verdiende loonsverhogingen. Jij bent hier toch ook gebaad bij? Je kan beter voor hem opkomen dan proberen zijn karakter te veranderen, wat een onmogelijke opgave is. Als hij zo'n stap niet waardeerd, dan zit jij daar bij hem dus fout. Ik vind het retecool als je dat doet.

  • wanna

    helaas, wij zitten niet in de regio zwijndrecht,maar een goeie accupuncturist hebben we gevonden.

    de bie,ik sta te springen om eens een hartig woordje te doen en idd zijn collega is een zelfde type.

    mijn vriend wil het echter niet.hij zegt ik moet er elke dag werken en wil liever niet dat ik me er mee bemoei. dat respecteer ik en dus kan ik hem alleen steunen en bemoedig hem om stappen te ondernemen.

  • Brian

    Jammer voor jullie, volgens mij kan jij zulk soort conflicten snel uit de wereld helpen. Misschien moet je man wat meer vertrouwen in je hebben, maar ja hij zal zich natuurlijk behoorlijk schamen, als je z'n baas er van langs geeft. Je kunt ook samen gaan met de vrouw van de collega, die heeft besist hetzelfde probleem.

  • wanna

    vroeger vond ik het een crime als mn moeder naar school ging om iets uit te zoeken…

    zo voelt t een beetje,zowel voor mij als voor mn partner.

    ik moet wel in de peiling houden dat het zíjn werk is en een volwassen vent.

    als vriendin-van heeft niemand,behalve ikzelf er wat aan als ik mijn woordje ga doen.

    ik hoef er immers niet elke dag heen en heb er weinig -alleen via mijn vriend en dus partijdig- mee te maken.

    het is geen zacht ei maar is te overreden door zijn communicatieve, assertieve baas,

    hij zelf gaat uit van juiste informatie en redelijkheid en moet daar altijd eerst overnadenken.

    Gelukkig heb ik familie uit kunnen nodigen,ondernemers met wel elf man in dienst.

    Nu van een ander juiste rechten en informatie ingewonnen en is het een soort bevestiging voor hem dat hij in zn recht staat,baas onredelijk is en wat de juiste volgende stappen zijn voor hem.

    Als werknemer heb je erg veel rechten en dat gaat ie langzaamaan beseffen.

    Zonder hem is er geen zaak en hij wordt onderbetaald naar zijn kunnen.