Onderstaand bericht vond ik zojuist in de digitale editie, het verbaast mij niets, ik heb altijd gezegt dat ADHDers/ sters als eerste in een verziekte maatschappij vastliepen en er steeds meer zouden volgen. Niet deze kinderen zijn ziek, maar de maatschappij waar ze in leven, ook steeds meer volwassenen zie je met enorme psychische problemen kampen, en geen verantwoordelijke die zich afvraagd waar deze toenames vandaan komen. Voor mij staat allang vast dat deze maatschappij waar we eerst trots op konden zijn, steeds verder wegrot !!! Wat vinden jullie ? Groetjes v Hyperactief
Probleemkinderen in klas verdubbelt
Bond: Gewone leerlingen dupe
door Frank van Rutten
AMSTERDAM - De Algemene Onderwijsbond (AOb) slaat groot alarm over de explosieve stijging van zeer moeilijk opvoedbare kinderen (zmok'ers) die met extra begeleiding les krijgen op gewone scholen.
Vanaf augustus zal dat aantal meer dan verdubbelen ten opzichte van afgelopen januari. De extra aandacht die de zmok'ers opeisen, zal volgens de AOb ten koste gaan van de andere leerlingen.
Volgens AOb-bestuurder Rob de Koning is de enorme toename onder meer te verklaren doordat steeds vaker adhd of autisme wordt vastgesteld. “Dat is goed voor die kinderen omdat zij dan tenminste passende hulp krijgen, maar met name het voortgezet onderwijs komt zo voor nieuwe problemen te staan.”
Lees verder in De Telegraaf. BRON: De Telegraaf za 29 apr 2006, 07:00.