ageresief

  • nikki

    als iemand mij boos maakt dan kan reageer ik daar zo ontzettend ageresief op bijvoorbeeld gisteren ik had ruzie met mijn man en hij maakt me zo boos dat ik mijn glas met rode wijn tegen mijn witte muur heb gegooid en met mijn eethoekstoel gegooid ( echt gegooid ) heb ik had bijn amijn hondje geraakt dit is nog niet het ergste er zitten scheuren in de muur van het gooien met de deuren en nog meer dingen gaan op die manier kapot in ons huisje ik weet niet hoe het komt dat ik op die manier kan exploderen maar het gebeurt ik kan dan niet meer helder denken dan wil ik alleen maar van mijn woede af en pak ik alles wat ik pakken kan mijn man weet het soms ook niet meer als ik zo'n bui heb houdt niks of niemand me tegen mensen waarvan ik hou heb ik nog nooit pijn gedaan en gelukkig heeft een vreemde me nog nooit zo kwaad gekregen dat ik ontplof maar ik weet dat als ze dat wel doen ik ze aanvlieg en wat er dan gebeurt wil ik gewoon niet weten 1 keer heeft iemand mij geprobeert aan te randen hem heb ik dus letterlijk van me af geslagen en ben weggerent toen hij bleef liggen heeft iemand tips alsjeblieft want dit gaat echt niet goed ik heb mezelf helemaal niet in de hand

  • Annelies E

    Je hebt dit prikbord gevonden

    Ik heb je al geantwoord

    Hopenlijk volgen er hier meer met raad

  • azalaia

    Ik heb vreselijk te doen met je hondje, dat arme beest, straks is dit dier nog het slachtoffer van je ongecontroleerde driftbuien en dat wil je toch niet.

    Maak je niet druk om die scheuren in de muur, dat is zo te repareren.

    Ik vind het ook een enge gevaarlijk situatie die gecreeërd wordt in je huis. Doodeng!

    Agressie kàn een vorm van onmacht zijn. Je voelt je aangevallen en gekrenkt en reageert dat op een primitieve impulsieve manier af, vrouw onwaardig trouwens.

    Heb jezelf lief , en probeer in een praatgroep te komen om te leren beter met je woedeaanvallen om te gaan.

    Ik vind het helemaal geweldig van je dat je hier op het prikbord al je eerste stap zet, hiermee is 50% al ten goede gekeerd. Je bewijst hiermee dat je open staat voor dialoog, en onthoud één ding:

    “Communication Is The Key”

    Heel veel sterkte en geduld, maar het komt allemaal goed, zeker weten.

    Groeten van azalaia.

  • Desiree2

    maak een afspraak met een psycholoog bij jou in de buurt, leg je probleem voor en vraag aan hem/haar wat je kan gaan doen om dit weer in goede banen te brengen, zonder hulp van iemand die er voor heeft geleerd zal het moeilijk zijn om inzicht te verkrijgen, dat is nl. het eerste wat je moet gaan krijgen. succes en sterkte

  • DRE

    Leer es tot 10 tellen, of beter nog tot 100 in jouw geval. Echt, het helpt.

  • nikki

    ja als dat zou gaan zou ik dat inderdaad kunnen doen ja maar voordat ik erover kan nadenken om te gaan tellen ben ik al ontploft hahaha

  • Ellen XL

    Hoi Nikki,

    Blijkbaar zit er heel veel kwaadheid in je. Daar zal een oorzaak voor zijn.

    Je kunt die kwaadheid niet binnenhouden, het moet er uit want anders keert het zich tegen je zelf en zou je er ziek van kunnen worden.

    Dus je kunt niet maar een beetje rustig zitten blijven omdat dat moet of hoort.

    Je zou je agressie via b.v. sporten kunnen proberen kwijt te raken.

    (ga dan iets doen wat een uitdaging is, hardlopen of een vechtsport)

    Dat je het juist tot uiting brengt bij mensen of dieren waarvan je houdt is heel normaal. Dat komt omdat je onbewust denkt dat zij je niet in de steek zullen laten of je er uit zullen gooien als je je zo gedraagt. Voor hen is het niet leuk, voor jou ook niet, dus probeer wat te doen aan die ongecontroleerde woedaanvallen.

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Hoi nikki, ff op zoeken het boek Woede, tem het beest in jezelf terug zoeken. Voor de rest, afspreken met je mede huisgenoten dat als er escalatie dreigt dat je een signaal afgeeft dat je even een time out neemt, alle partijen zijn daarbij belangrijk geen extra olie op het vuur te gooien, zelf ga je een blokje om. Het vergt training, maar waar een wil is, is een weg. Bedenk dat moord en doodslag in de huiselijke sfeer om 3 X niets kan gebeuren, tijd om je handelen te veranderen in bezinning, het kan als jullie er allemaal zelf achter staan… Groetjes v Hyperactief

  • Saskia

    Goed advies van Hyper, wij hebben thuis in een moeilijke periode een soort code woord afgesproken dat gezegd werd als bij iemand de emoties uit de hand dreigde te lopen (in ons geval Bloemkool :-) ) Dit heeft erg goed gewerkt de ander weet dan zonder uitleg wat er aan de hand is en vervelende situaties waarin iemand de controle over zichzelf verliesd worden zo echt veel minder.

    Laat je ook eens lichamelijk nakijken er zijn nml ook veel ziekte die ongecontroileerde emoties zoals woede oproepen. Mijn vriend heeft bv een B12 te kort en als hij weer een prik moet zijn er een aantal dingen die ik merk maar ook zijn geprikkeldheid. Hij kon ook dit soort woedeuitbartsingen hebben voordat dit werd ontdekt. Hij gaf zelf altijd aan ik ben dit niet die woede is niet van mijzelf. En nu met B12 injecties word hij heus nog wel een boos maar niet meer ongecontroleerd (kunnen we ten minste weer gewoon lekker ruzie maken)

    Succes en goed dat je op deze manier de eerste stap zet om hulp in te roepen.

    Saskia

  • Hyperactief

    Hoi Saskia, THNX voor je aanvullende tip van onderliggende lichamelijke problemen, ook dat kom i.d.d. geregeld voor, ook bij andere psychische problemen. Mijn zoon is destijds op advies van jeugdzorg 4 maanden vrijwillig uit huis geplaatst geweest, hij had er zelf destijds zin in, omdat andere jongens op het speciale onderwijs hem wijsgemaakt hadden dat ie daar veel minder regels had als thuis, maar dat viel tegen. In die instelling ondanks dat wij als ouders hiervoor gewaarschuwd hadden is hij begonnen met drugs, de situatie escaleerde zodanig dat ze hem 4 maanden later de straat op schopten en ons zondag'savond belden of we hem thuis wilde hebben daar ie anders dakloos was.:( Uiteraard hebben we hem thuis gehaald, 1,5 rampjaar volgde met ongecontroleerde woede aanvallen waarbij hij achteraf altijd baalde maar er niet over wilde praten. Ik heb op een gegeven moment een time out met hem afgesproken, en gevraagd of die de dingen die hij niet wilde bepraten op papier wilde zetten, zodat wij wisten wat er leefde. Hij ging langzaam maar zeker van een ongeleid projectiel naar weer een hanteerbare jongen. Uiteindelijk was die aan het werk, en toen gooide justitie roet in het eten door een dwaling bij de politie met onterecht oppakken waardoor die ook o.a. zijn werk verloor en alles voor niets was.:( Maar de les in deze is, ook al gaat het niet van de één op de andere dag, een totale ommekeer is alleen mogelijk als iedereen er voor open staat, zich er aan houdt, en rekening probeerd te houden met wat er bij de ander leeft. Groetjes v Hyperactief