Ex schoonmoeder en kleinkind

  • Saskia

    Ik weet niet of dit hier hoort maar wil het wel even kwijt vandaar.

    Mijn oudste zoon is van mijn ex en hij gaat vanaf dat hij 11 is (hij is nu 14 ) niet meer naar zijn vader. Dit wilde hij zelf en is door 2 rechters bevestigd dat dit zijn eigen initiatief was. Toen hij nog ging beni k er vanuit gegaan dat de contacten met zijn moeder (oma van mijn oudste) e.d. via hem zouden lopen. Nadat hij niet meer gaat laat ik hem altijd oma opbellen kaartje sturen (fotootje erbij) met verjaardagen en vakantie e.d.

    Ik heb verleden week mijn rijbewijs gehaald en afgelopen zondag was mijn ex schoonmoeder jarig ( ze woont meer dan een uur rijden van ons vandaan) En toen bedacht ik laat ik met mijn zoon naar haar toe gaan.

    Ik heb wel eerst even geinformeerd of ze het goed vond en of mijn ex er niet was, ik had nml geen zin in rare situaties op haar verjaardag( bleek ze haar zoon al 3 jaar niet gezien te hebben)

    Dus daar zat ik bij een ex schoonfamilie waarvan ik de meeste al 12 jaar niet gezien had. Vreemde situatie is dat zeg.

    Maar wat voelde het goed!!!!! Oma heeft haar kleinkind voor het eerst sinds jaren weer live gezien.

    En een ex schoonzus vertelde mij, erg blij te zijn dat mijn zoon zijn vader niet meer zag naar aanleiding van wat zij had gezien (zoals mijn ex en zijn huidige vrouw met dat kind omgingen deden haar haren te bergen rijzen) Dit sterkte mij ook weer, zo van wij zijn idd niet gek (veel mensen veroordelen je snel als een kind niet meer naar zijn vader gaat)

    Een heel verhaal ietwat verward opgeschreven maar ik moest het even kwijt!

    Groet Saskia

  • Annelies E

    Ik vind het fijn dat jij naar je ex schoonmoeder bent gegaan

    Zo te lezen vind zij het ook prima jullie te zien

  • Hyperactief

    Hoi Saskia, daar is moet voor nodig geweest, mooi dat het zo goed uitgepakt is, klasse.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Saskia

    En of maar ik vind de belangen van mijn kind en zijn oma erg zwaar wegen. Dus toch maar gedaan en heel erg goed uitgepakt.

    Groet Saskia

  • azalaia

    Saskia, je verhaal is heel helder, en inderdaad, zoals Hyper al aangaf, er is best moed voor nodig om toch te kiezen voor de verdere familieband tussen oma en kleinzoon ongeacht dat haar zoon jouw ex is.

    Daar is heel veel voor te zeggen. Het gaat al zo vaak mis met dit soort zaken.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Nogmaals goed gedaan Saskia.;) Groetjes v Hyperactief:)