Hyperactief schreef:
>
> Hoi Fred, jij heb zo en zo inzagerecht in je eigen dossier,
> maar het is makkelijker, als jij van arts veranderd dan geef
> je aan dat jezelf je dossier komt ophalen,
En geeft die dokter dan niets door?
Stel dat ik letterlijk het hele dossier in de sloot zou willen gooien en met een volledig schone lei zou willen beginnen?
maar ik blijf het
> link vinden als je dingen verwijderd die misschien toch van
> belang kunnen zijn zonder dat je er bewust van bent.
Uiteraard.
In> overleg dingen wijzigen c.q. aanvullen door middel van
> aangetekende stukken die je via dat schrijven in je dossier
> laat opnemen is wijzer. Groetjes v Hyperactief
Kan je dit ff nader toelichten want ik snap het niet. Hoe doe ik dit? Want ik heb ,m al meerdere malen gezegd dat ik alle m.i. onzin verwijderd wil zien en alleen de echt noodzakelijke medische gegevens er in wil laten. Er zou dan weinig overblijven.
Maar de man is niet bepaald medewerkend.
Om ff een indruk te geven waar het om gaat; hij probeert mij al vele jaren aan te praten dat ik pscychisch van alles mankeer, en naar de pscyciater moet etc. Hetgeen ik al vele jaren weiger. Ik weiger medicijnen, op wat valium na.
Daar laat hij me verplicht voor terug komen (ik krijg geen herhalingsrecept) en dan gaat hij zijn praatje met me maken (dus voor mij met tegenzin) en allerlei onzin opschrijven (over stoornissen die ik zou hebben, ik ben anti-sociaal, paranoide, pscychotisch, borderline, etc etc. ) waar ik dus helemaal niet voor kom.
De kritiek die ik op zijn praktijken uitoefen past volgens hem ook mijn ziektebeeld.
Ik laat de man al jaren aanlullen maar irriteer mij hier wel aan.
Maar nou kom ik eergisteren bij ,m, om ,m te vertellen dat ik waarschijnlijk door een instantie gedwongen wordt om een machtiging te tekenen waarin ik toesta dat hun hem om info mogen vragen. Dus ik vraag hem vriendelijk of hij zo goed wil zijn om hun de onzin mede te delen die hij mij al jaren wil aanpraten.
Kwam me nu wel goed uit.
Wat gebeurt er !!! Plotseling niets geen onzin meer. Ik was op een persoonlijkheidsstoornisje na, plotseling zo gezond als een vis.
Dus i.p.v. mij moreel te onsteunen in een situatie waarbij ik zijn hulp echt nodig heb laat hij me vallen als een baksteen. Zelfs een op papier vast gestelde verminderde longcapaciteit begon ,ie gewoon te ontkennen. Dus dat wil ik uiteraard niet nogmaals mee maken. Het gaat mij dus niet om wat ik wel of niet mankeer.
Ik wil gewoon een dokter die mij moreel ondersteund, waar ik me lekker bij voel als de nood aan de man komt.
Groeten Fred. En bedankt voor je reactie.