Verandering huisarts.

  • Fred

    Ik heb het ff helemaal gehad met mijn dokter en denk eraan een ander te nemen.

    Had ik al veel eerder moeten doen. Er ligt echter een dossier van hier tot Tokyo,

    en ik ben het met geen letter van die onzin eens.

    Ik zie er dus weinig in om dat dossier mee te laten verhuizen zodat een nieuwe arts op basis daarvan al een (voor)oordeel krijgt.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Weet iemand hoe ik kan zorgen dat dit dossier verdwijnt?

  • Hyperactief

    Hoi Fred, jij heb zo en zo inzagerecht in je eigen dossier, maar het is makkelijker, als jij van arts veranderd dan geef je aan dat jezelf je dossier komt ophalen, maar ik blijf het link vinden als je dingen verwijderd die misschien toch van belang kunnen zijn zonder dat je er bewust van bent. In overleg dingen wijzigen c.q. aanvullen door middel van aangetekende stukken die je via dat schrijven in je dossier laat opnemen is wijzer. Groetjes v Hyperactief

  • Fred

    Hyperactief schreef:

    >

    > Hoi Fred, jij heb zo en zo inzagerecht in je eigen dossier,

    > maar het is makkelijker, als jij van arts veranderd dan geef

    > je aan dat jezelf je dossier komt ophalen,

    En geeft die dokter dan niets door?

    Stel dat ik letterlijk het hele dossier in de sloot zou willen gooien en met een volledig schone lei zou willen beginnen?

    maar ik blijf het

    > link vinden als je dingen verwijderd die misschien toch van

    > belang kunnen zijn zonder dat je er bewust van bent.

    Uiteraard.

    In> overleg dingen wijzigen c.q. aanvullen door middel van

    > aangetekende stukken die je via dat schrijven in je dossier

    > laat opnemen is wijzer. Groetjes v Hyperactief

    Kan je dit ff nader toelichten want ik snap het niet. Hoe doe ik dit? Want ik heb ,m al meerdere malen gezegd dat ik alle m.i. onzin verwijderd wil zien en alleen de echt noodzakelijke medische gegevens er in wil laten. Er zou dan weinig overblijven.

    Maar de man is niet bepaald medewerkend.

    Om ff een indruk te geven waar het om gaat; hij probeert mij al vele jaren aan te praten dat ik pscychisch van alles mankeer, en naar de pscyciater moet etc. Hetgeen ik al vele jaren weiger. Ik weiger medicijnen, op wat valium na.

    Daar laat hij me verplicht voor terug komen (ik krijg geen herhalingsrecept) en dan gaat hij zijn praatje met me maken (dus voor mij met tegenzin) en allerlei onzin opschrijven (over stoornissen die ik zou hebben, ik ben anti-sociaal, paranoide, pscychotisch, borderline, etc etc. ) waar ik dus helemaal niet voor kom.

    De kritiek die ik op zijn praktijken uitoefen past volgens hem ook mijn ziektebeeld.

    Ik laat de man al jaren aanlullen maar irriteer mij hier wel aan.

    Maar nou kom ik eergisteren bij ,m, om ,m te vertellen dat ik waarschijnlijk door een instantie gedwongen wordt om een machtiging te tekenen waarin ik toesta dat hun hem om info mogen vragen. Dus ik vraag hem vriendelijk of hij zo goed wil zijn om hun de onzin mede te delen die hij mij al jaren wil aanpraten.

    Kwam me nu wel goed uit.

    Wat gebeurt er !!! Plotseling niets geen onzin meer. Ik was op een persoonlijkheidsstoornisje na, plotseling zo gezond als een vis.

    Dus i.p.v. mij moreel te onsteunen in een situatie waarbij ik zijn hulp echt nodig heb laat hij me vallen als een baksteen. Zelfs een op papier vast gestelde verminderde longcapaciteit begon ,ie gewoon te ontkennen. Dus dat wil ik uiteraard niet nogmaals mee maken. Het gaat mij dus niet om wat ik wel of niet mankeer.

    Ik wil gewoon een dokter die mij moreel ondersteund, waar ik me lekker bij voel als de nood aan de man komt.

    Groeten Fred. En bedankt voor je reactie.

  • Ellen XL

    Sjesus! Zit die dokter nog met valium te werken? Is'tie uit het jaar 0 of is het een veearts?

    Het lijkt soms wel of dokters uit hun eigen medicijnkastje high geworden zijn he?

    Als ik jou was, nam ik gewoon een andere arts. Je kunt naar je ziekenfonds bellen en dan krijg je een lijstje andere artsen toegestuurd. Die bel je, dan moet je zelf je dossier ophalen en bij die huisarts afleveren. Als je het dossier aan de doktersassistente geeft, maak je meteen een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dat gesprek vertel je je nieuwe huisarts het zelfde als wat je hier op internet hebt gezet. Als je huidige huisarts echt zo gek is als jij omschrijft (en daar twijfel ik niet aan want je hebt er rare huisartsen bij hoor) dan zal je nieuwe arts dat begrijpen en gooit de nieuwe arts alle overbodige troep er zelf wel uit.

    Probeer wel een huisarts te krijgen die goed bekend staat, anders zit je straks weer in de zelfde shit.

    Groetes Ellen

  • Hyperactief

    En geeft die dokter dan niets door?

    Stel dat ik letterlijk het hele dossier in de sloot zou willen gooien en met een volledig schone lei zou willen beginnen? Aldus: Fred.

    Hoi Fred, ja dat is mogelijk, en nee de papierwinkel wordt niet doorgegeven dat moet jezelf doen, maar of het “verstandig” is om weg te gooien…

    Kan je dit ff nader toelichten want ik snap het niet. Hoe doe ik dit? Want ik heb ,m al meerdere malen gezegd dat ik alle m.i. onzin verwijderd wil zien en alleen de echt noodzakelijke medische gegevens er in wil laten. Er zou dan weinig overblijven.

    Maar de man is niet bepaald medewerkend. Aldus: Fred.

    Heel simpel, psychiatrische stoornissen zijn pseudoetiketjes, je schrijft zwart op wit dat je jezelf daar niet in herkend en dat je dat uit het dossier verwijderd wil hebben, als die weigert dan vraag je hem om het medische en/ of wetenschappelijke bewijs daarvan, dat kan die niet leveren, ook kan je een tuchtzaak overwegen, al geloof ik niet dat dit nodig is als jij het hard gaat spelen. Dus aangetekend schrijven, je grieven uiten, en je niets op de mouw laten spelden, ik zou hem knippen en scheren. Heb vandaag nog een aangetekende brief eruit gedaan naar een jongen met status binnen de psychiatrie, die zijn weekend zal niet goed zijn.:D Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    Interessante zaak. Wel vraag ik me af waarom je de spreekkamer niet verlaat op het moment dat de betreffende doktor begint met het je aanpraten van problemen en ziektes? Hij staat wel mooi voorbeeld voor het huidige sociale klimaat, mensen, collega's of passanten in je leven (vrienden?) doen dit voor de lol en ongevraagd. Misschien voelen mensen zich zelf ietsje beter als ze iemand een psychische stoornis aankunnen praten. Iedereen verwijst elkaar ook de geestelijke bijstand in bij iedere kleine tegenwind. Als je emigreerd dan verdwijnen je files ook, en begin je met een schone lei. Ook bij databanken en verzekeringsmaatschappijen of hoe heet dat daar waar je kredietwaardigheid geregistreerd staat. Of de gegevens verdwijnen niet, maar je wordt niet meer gestoord door je verleden, dus niet een schone lei, maar een tweede of derde lei. Alleen o.a. american express, visa wat het grootste internationale datenbestand bezit, werkt internationaal. Dit bestand weet meer dan god kon verzinnen. Deze geschiedsregistratie is zeer belemmerend, ik begrijp je probleem.

  • Hyperactief

    Lees het boek slikken Ellen, Kennis maakt macht.:D Groetjes v Hyperactief:)

    P.S.: Heb jij dat boek ook gehad destijds van Kennis maakt macht dat je daar over begon, of was dat een ander ???

  • Ellen XL

    Haha! Wat zal jij van dat laatste goed slapen, he Hyper? :D

    Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Ik heb alleen die opmerking losgelaten Hyper :D

    Groetjes Ellen

    PS Ik slik trouwens helemaal niets meer;)

  • Hyperactief

    Ik heb alleen die opmerking losgelaten Hyper :D Aldus: Ellen XL.

    Oké, maar het boek bestaat echt bedacht ik me opeens, vandaar mijn vraag, maar was toeval dus.:D

    PS Ik slik trouwens helemaal niets meer;) Aldus: Ellen XL.

    Mooi toch houden zo, maar het boek is echt aanbevelingswaardig. Groetjes v Hyperactief:)