Psychologische effecten van chemicaliën !!!

  • Hyperactief

    Alles en iedereen weet dat alcohol en drugs personen al dan niet “tijdelijk” (hoe langer men gebruikt, des te blijvender de verandering) chemisch veranderen, het gedrag veranderd mee. Psychiatrische medicatie bewerkstelligt in principe hetzelfde, toch maken mensen zich daar minder druk om dan om illegale drugs en/ of een alcoholverslaving. Ik denk dat heel Nederland op zijn kop zou staan, als iemand die wat geslotener is (zeker als het een kind is), bij de psych vandaan komt met een recept van de eerst komende maanden een paar treetjes bier of een fles jonge Jenever en/ of een blowstrippenkaart voor de staatskoffieshop.:D Toch maken we ons bij de pillen en/ of andere psychiatrische middelen die nog veel schadelijker kunnen zijn dan illegale drugs veel minder zorgen. Hoe komt dat toch dat wij zo'n blindelings vertrouwen hebben in wat men voor ons vindt, en waarom vinden we zelf van alles als het niet van belang is en vinden we niks als het om levens gaat:?:?:?

    Om wapens te kunnen verkopen, heb je oorlog nodig, dat is meer dan eens gebleken als mensen voor vrede pleite. Van drugs komen problemen, problemen die men weer met andere problemen namelijk psychiatrische drugs “bestrijden” Bestrijden tussen aanhalingstekens, omdat de bijwerkingen vaak weer meer werk opleveren voor deze destructieve branche zelf. Zou het niet net als met oorlogen zijn, dat het probleem gecreëerd wordt om er uiteindelijk flink aan te verdienen, wat denken jullie zelf, en geef eens voorbeelden. En waarom laten wij ons psychisch belazeren dat we het één afkeuren en het ander soms nog schadelijker vertrouwen ??? Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik denk dat heel Nederland op zijn kop zou staan, als iemand die wat geslotener is (zeker als het een kind is), bij de psych vandaan komt met een recept van de eerst komende maanden een paar treetjes bier of een fles jonge Jenever en/ of een blowstrippenkaart voor de staatskoffieshop. Aldus Hyper.

    Weer eens heel goed gevonden van je. Maar het maar al te waar, als je er goed overnadenkt. ;)

    Toch maken we ons bij de pillen en/ of andere psychiatrische middelen die nog veel schadelijker kunnen zijn dan illegale drugs veel minder zorgen. Hoe komt dat toch dat wij zo'n blindelings vertrouwen hebben in wat men voor ons vindt, en waarom vinden we zelf van alles als het niet van belang is en vinden we niks als het om levens gaat Aldus Hyper.

    Ook hier geldt denk ik het niet nadenken van de mens. Blindelings vertrouwen hebben in een arts. Althans dat denkt men denk ik. Want ze hebben er immers voor geleerd dus zullen ze wel weten waar ze over praten.

    Om wapens te kunnen verkopen, heb je oorlog nodig, dat is meer dan eens gebleken als mensen voor vrede pleite. Van drugs komen problemen, problemen die men weer met andere problemen namelijk psychiatrische drugs “bestrijden” Bestrijden tussen aanhalingstekens, omdat de bijwerkingen vaak weer meer werk opleveren voor deze destructieve branche zelf. Zou het niet net als met oorlogen zijn, dat het probleem gecreëerd wordt om er uiteindelijk flink aan te verdienen, wat denken jullie zelf, en geef eens voorbeelden. En waarom laten wij ons psychisch belazeren dat we het één afkeuren en het ander soms nog schadelijker vertrouwen ??? Aldus Hyper.

    Ik denk dat je hier de spijker keihard mee op zijn kop raakt. Plus aangaande dat vertrouwen heb ik het gevoel dat mensen zich graag laten belazeren. Zo lijkt het mij toe.

    Zou men eigenlijk het schadelijke van deze middelen wel inzien ???

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Wat dat laatste betreft ben ik benieuwd naar wat de anderen er hier van denken. Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    Ik dus ook. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Dat van de drank en drugs leg ik even naast me neer, ik ben er mee bekend maar vind het even niet interessant. Op die strippenkaart voor de staatskoffieshop na. Dat zou weer een fantastisch controlemiddel voor de overheid zijn!

    Wel interessant vind ik de topic “Psycholigische effecten van chemicaliën”.

    Ik heb inmiddels die hele site van je “Misstanden in de Psychiatrie” uitgebeend en volgens mij kwam ik daar de stelling tegen psychiatrische middelen in wezen een psychische dwangbuis zijn. Dit vond ik heel waar! Ik zag daar ook een plaatje van een mens (of kind?) die gevangen is in een potje Ritalin. Ik vond dat een heel goed tekeningetje.

    Heb je wel eens op de ADHD-prikpagina gekeken?

    Iedereen zit daar aan de fucking Ritalin!

    D'r is er geen een die denkt “laat mij nou eens lekker opgefokt wezen”.

    Volgens mij is het effect dus een psychische dwangbuis.

    Alleen een fysieke dwangbuis gaat op een gegeven moment weer af.

    Maar die psychische dwangbuis blijft dag en nacht en hoe lang wel niet!

    Bij drank en drugs denk ik nog; wat doe je jezelf aan? Maar dit is gewoon pure horror…

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Dat van de drank en drugs leg ik even naast me neer, ik ben er mee bekend maar vind het even niet interessant. Op die strippenkaart voor de staatskoffieshop na. Dat zou weer een fantastisch controlemiddel voor de overheid zijn! Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, weet je het wel zeker dat je ervan op de hoogte bent, want ook veel andere middelen heeft met mind control te maken, ook al zien mensen dat vaak op het eertste oog niet. Hieronder wat wetenswaardigheden die ik er ff bij gezocht heb.

    In 1898 lanceerde het B.-concern (farmaceut) een agressieve advertentiecampagne in 12 verschillende talen. Het ging om een nieuw middel dat goed was tegen hoesten, astma en tuberculose. De pillen die werden verkocht bevatten diacetylmorphine, beter bekend als heroïne. In 1906 keurde de American Medical Assocation heroïne goed voor gebruik op de Amerikaanse medische markt en tegen 1924 waren er in de VS al 200.000 verslaafden. Het middel werd verboden, maar de mafia zorgde vanaf dat moment voor clandistiene aanvoer waaraan fortuinen werden verdiend. BRON: Oorlog tegen de ziel, zie voor meer info over dat boek: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=233&i=36497&t=36497

    En wat te denken van het door de Nazi-wetenschappers uitgevonden Methadon (nazinaam van dit goedje was: Dolophine), waar op zich al een heel smerig verhaal achter zit, en in 1947 kreeg men toestemming om dit goedje onder de naam Methadon om de link met het verleden te wissen te produceren, waar in 1948 de farmaceut E.L. mee begon, de produktie omdat men nog geen cliënten had weer ingekrompen werd, en intussen de mafia met steun van de CIA (vroeger de OSS) “nieuwe cliënten” verwierf… Om een lang verhaal kort te houden, heeft John F. Kennedy de wettelijke basis gelegt dit in het kader van “geestelijke gezondheid” waarbij het ene gif voor het andere ingeruild werd verder te legaliseren. Ook voor deze en meer info, zie bovenstaande bron. Bedenk daarbij dat in de jaren 70 heroëne doden nog gemeld werden in ons journaal, over Methadon doden hebben we nooit wat vernomen, terwijl dat er meer zijn…. En veel van deze middelen hadden als oorspronkelijk doel, controle…

    Wel interessant vind ik de topic “Psycholigische effecten van chemicaliën”.

    Ik heb inmiddels die hele site van je “Misstanden in de Psychiatrie” uitgebeend en volgens mij kwam ik daar de stelling tegen psychiatrische middelen in wezen een psychische dwangbuis zijn. Dit vond ik heel waar! Ik zag daar ook een plaatje van een mens (of kind?) die gevangen is in een potje Ritalin. Ik vond dat een heel goed tekeningetje. Aldus: Ellen XL.

    Klopt, dwangbuis, lobotomie, mind control hoe je het maar noemen wilt, en dat kind in dat potje is i.d.d. heel toepasselijk. Als je meer wil lezen over bijvoorbeeld schoolprogramma's e.d., kun je ook via mijn info en mijn web-log eens op mijn antipsychiatrie-web-log gaan lezen, die je bij de linken op jeugdzorgelijk vind, staat ook heel veel goed uitgezochde info op.

    Volgens mij is het effect dus een psychische dwangbuis.

    Alleen een fysieke dwangbuis gaat op een gegeven moment weer af.

    Maar die psychische dwangbuis blijft dag en nacht en hoe lang wel niet!

    Bij drank en drugs denk ik nog; wat doe je jezelf aan? Maar dit is gewoon pure horror… Aldus: Ellen XL.

    Er zijn aanwijzingen dat er blijvende schade van ondervonden kan worden, maar wat betreft de illegale drugs, vergis je niet, bovenstaand stukje van mij heeft een tipje van de sluier opgeligt, er zit met al dat geëxperimenteer heel weinig van jezelf aandoen aan, er zijn er heel wat ingeluist. Het ergste is, dat psychiatrische drugs oftewel medicatie mensen hun kinderen wel aandoen, alleen omdat het woord ziekten uit zijn verband gerukt is, en mensen alles geloven….:( Groetjes v Hyperactief

  • Jopy

    De wetenschappers hebben er voor geleerd.

    Ikzelf ben anti of aleen als het noodzakelijk is betreft medicijnen.

    Voor die enkele keer dat ik eens wat moet gebruiken is mijn ervaring goed.

    Mijn moeder heefd de ergste vorm van reuma. Zij moet elke morgen een krat aan pillen nemen om normaal te kunnen functioneren. Echt is de ziekte niet te genezen maar alleen te remmen cq vertragen. Toch heefd zij regelmatig flinke ontstekingen in haar ellebogen, polsen, enkels of knieen. Het slaat ook op haar botten en soms is het zo erg dat ze een keer extra naar de reumatholoog moet een botprikken. Terwijl ze zoals elke reuma patient onder reglamtige controle staat.

    Ikzelf heb een hekel aan ziekenhuizen en aphotheken en al helemaal aan medicijnen. Maar soms ontkomt men er niet aan en kan je niet meer anders. Dus geniet ik maar van mijn gezondheid zolang ik die mag hebben.

    Grt. Jopy

  • Hyperactief

    De wetenschappers hebben er voor geleerd. Aldus: Jopy.

    Ik hoop dat je hier niet de psychiatrie mee bedoeld Jopy, want dat is een pseudo wetenschap.

    Ikzelf ben anti of aleen als het noodzakelijk is betreft medicijnen. Aldus: Jopy.

    Uiteraard, daar horen gedragsveranderende medicijnen dan dus niet bij, want mensen die “anders” zijn, hebben geen ziekte, en zijn deze medicijnen dus niet nodig.

    Voor die enkele keer dat ik eens wat moet gebruiken is mijn ervaring goed. Aldus: Jopy.

    Gelukkig maar, ik heb ook nooit klachten gehad, de keren dat ik medicatie nodig had was het echt nodig.

    Mijn moeder heefd de ergste vorm van reuma. Zij moet elke morgen een krat aan pillen nemen om normaal te kunnen functioneren. Echt is de ziekte niet te genezen maar alleen te remmen cq vertragen. Toch heefd zij regelmatig flinke ontstekingen in haar ellebogen, polsen, enkels of knieen. Het slaat ook op haar botten en soms is het zo erg dat ze een keer extra naar de reumatholoog moet een botprikken. Terwijl ze zoals elke reuma patient onder reglamtige controle staat. Aldus: Jopy.

    In dat soort gevallen is het noodzakelijk, maar ook met noodzakelijke middelen kan het flink mis gaan als winst boven een ouder werkend middel gaat, Vioxx is in het geval van Reuma een medicijn waardoor vele doden gevallen zijn.:( Een bericht hierover staat hier bijna rechts bovenaan, iets naar beneden scrollen : http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=216545 In het boek slikken heb ik gelezen vanaf wanneer het al bekend was dat het middel niet veilig was, daar trok men zich niets van aan… De wereld is veranderd Jopy, en bestaat niet meer uit mooi/ mooier/ mooist, we zitten nu in van verval op verval…

    Ikzelf heb een hekel aan ziekenhuizen en aphotheken en al helemaal aan medicijnen. Maar soms ontkomt men er niet aan en kan je niet meer anders. Dus geniet ik maar van mijn gezondheid zolang ik die mag hebben. Aldus: Jopy.

    En hier ben ik het helemaal mee eens, zolang het om bewezen ziektes gaat uiteraard.;) Groetjes v Hyperactief

  • Jopy

    Medicatie betreft psychologie of gedrags beïnvloed heb ik geen ervaring mee. Las het een beetje verkeerd. Bedankt voor de link. Ik zelf denk dat psygische problemen bij die bij de mens voorkomen, bij elk mens anders aangestuurd zijn. Dus een hadboek voor medicatie bij psygische problemen lijkt mijn moeilijk. Zo is mijn ook bezweken tijdens een hardaanval aan de troep die hij op dat moment ingespoten kreeg. Hij was er arergies voor. Dit kon niemand van tevoren weten. En zo kan ierdeen voor bepaalde stoffen zeer alergies zijn waardoor de medicijnen totaal verkeerd uitpakken. Ik lees leerzaam mee ;).

    Grt. Jopy

  • Francis

    Hay Hyper,

    Ik ben inmiddels wel wat meer gaan begrijpen waar jij je zo over opwind….Ik sprak er met mijn moeder over (ze heeft 10 jaar in de psychiatrie gewerkt en heel veel ervaring)….Ook zij deelde de mening dat er geen succesverhalen bekend zijn over psychiatrishe medicatie bij kinderen….maar die wel aan de lopende band vertrekt worden!!

    Ik heb een nog enig sinds naieve blik op de gezondheidszorg…in het kader van mensen helpen!!Maar ik heb nu wel ingezien dat het vaak anders is!!

    Mijn huisarts is erg terughoudend in het verstrekken van medicatie……ik zat zelf al een hele tijd in de knoop met mezelf voor dat ik uiteindelijk ad kreeg voorgeschreven en hij heeft me heel duidelijk op de nare gevolgen ervan opgewezen.

    Maar ik ben ook al een tijd in behandeling van een psycholoog en had de medicatie nodig omdat ik er na maanden van paniekaanvallen echtdoorheen zat……en het gaat nu heel goed ….ik slik een hele lage dosis om net het scherpe randje eraf te halen…..en werk heel hard aan mezelf!!

    Ik hoop niet dat je me nu allerlei enge verhalen gaat vertellen over ad`s want dan kan je de donder op zeggen dat ik gelijk ik de stress schiet!!!(ik heb weinig nodig daar ik een angst en paniek stoornis heb)

    Maar ik deel je mening dat er heel veel risico`s word genomen waar de meeste mensen geen weet van hebben en het is goed dat mensen zoals jij daar een lichtje over opsteken!!En zeker bij kinderen moet je daar meer dan terughoudend in wezen!!

    Dus je ziet dat ondanks ik zo fel reageerde een tijdje terug toch me wat meer hebt verdiept waarom jij bepaalde dingen zegt!!

    en dus ook me mening enig sinds hebt aangepast !!

    liefs Francis