zegenen, werkt dat?

  • Ellen XL

    Hoi Hyper, dat heb je prachtig bij elkaar gezocht.

    ‘houd je religie voor jezelf, het is vies, het is slecht’”.1

    Religie is dus net zoiets als een @!#$.

    Totaal nieuw zijn de berichten over seksueel misbruik onder geestelijken die de voorpagina’s gehaald hebben in bijna

    alle landen van de wereld.

    Dat doet me denken aan (nu moet ik even wat heel oude wegen in mijn geheugen bewandelen) die vrouwen in de 80er jaren, die demonstreerden omdat hun psychotherapeut hen had verkracht.

  • Michel

    Beste Ron,

    Ik ben ervan overtuigd dat anderen zegenen tot eigen geluk leidt.

    Zegen is de tegenpool van vloek.

    Zegenen dus van vloeken.

    Ik leefde jarenlang onder bepaalde vloeken.

    Hierdoor liep het goed fout in mijn leven.

    Door mijn geloof in Jezus Christus zijn deze vloeken

    verbroken en kon mijn leven weer gezegend worden.

    Hierdoor ben ikzelf weer in staat om anderen te zegenen.

    Jezus zegt: zegen uw vijanden.

    Ik doe dit al vijf jaar. Waarom?

    Omdat dit de rottigheid in m'n eigen leven weghaalt.

    Zo heb ik verschillende relaties drastisch zien veranderen, ten goede

    wel te verstaan, omdat ik bereid (!!) was die ander te zegenen.

    Men zegt: je moet het zelf doen. Oke, mee eens. Maar als de zon

    niet schijnt, kan ik nooit uit de schaduw komen.

    Als de Bron niet blijft borrelen, kan ik nooit doorgeefsluis van zegen

    worden. Wat niet bestaat, kan ik niet doorgeven.

    Antwoord op je vraag; Ja zegenen werkt absoluut.

    Zowel voor de persoon die de zegen uitspreekt (of denkt) als

    de persoon die gezegend wordt. God doet de rest wel, als jij het meent.

    Groet

    Michel

  • Hyperactief

    Hoi Hyper, dat heb je prachtig bij elkaar gezocht.

    ‘houd je religie voor jezelf, het is vies, het is slecht’”.1

    Religie is dus net zoiets als een @!#$. Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, ik heb dit niet bij elkaar gezocht, stond in het rapport zie bron in het stuk, en die zaken die zijn ook juridisch gecontroleerd, oftewel is vaak goed bruikbaar materiaal. Dat ééntje erachter verwijst naar de externe bron onderin het bericht. De gecensureerde tekentjes kan ik niet ontrafelen, misschien kun je dat met puntjes ertussen even herhalen.

    Totaal nieuw zijn de berichten over seksueel misbruik onder geestelijken die de voorpagina’s gehaald hebben in bijna

    alle landen van de wereld.

    Dat doet me denken aan (nu moet ik even wat heel oude wegen in mijn geheugen bewandelen) die vrouwen in de 80er jaren, die demonstreerden omdat hun psychotherapeut hen had verkracht. Aldus: Ellen XL.

    Ja, maar in welke context moet ik dat zien, geloof jij beiden niet of het één wel en het ander niet ??? Dit blijven moeilijke zaken, zeker ook omdat sex ook als wapen gebruikt kan worden en soms ook gebeurd. Wel is bijvoorbeeld een feit dat verkrachting binnen de psychiatrische beroepsgroep veel voorkomt, kun je o.a. cijfers over lezen op mijn antipsychiatrie.web-log Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    En wat vindt je van de aanval op de religie Michel, heb ik trouwens van ron ook nog niets op gehoord ??? Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hyper schreef: ik heb dit niet bij elkaar gezocht, stond in het rapport zie bron in het stuk - en verder - Dat ééntje erachter verwijst naar de externe bron onderin het bericht.

    Okee Hyper, dat is mooi handig zo'n rapport. Dat van het 1-tje had ik begrepen - dat ging ook over een bepaalde periode. (ik heb het hele stuk verzwolgen) d'r was ook nog een 2tje t/m 4tje..

    Hyper schreef: De gecensureerde tekentjes kan ik niet ontrafelen, misschien kun je dat met puntjes ertussen even herhalen.

    Maar natuurlijk Hyper, er stond k.u.t. maar ik had ook kunnen schrijven geslachtsdeel.

    Hyper vroeg: Ja, maar in welke context moet ik dat zien, geloof jij beiden niet of het één wel en het ander niet ???

    Dit zie ik niet als een geintje hoor Hyper, ik neem het beiden aan als volkomen waar. Ik wilde de overeenkomsten tussen religie en psychiatrie aantonen.

    In beide gevallen wordt misbruik gemaakt van de weerloosheid en overgave van mensen.

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Okee Hyper, dat is mooi handig zo'n rapport. Dat van het 1-tje had ik begrepen - dat ging ook over een bepaalde periode. (ik heb het hele stuk verzwolgen) d'r was ook nog een 2tje t/m 4tje.. Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, nee een 2 t/m 5je als externe bronnen, en ja die rapporten zijn helder.

    Maar natuurlijk Hyper, er stond k.u.t. maar ik had ook kunnen schrijven geslachtsdeel. Aldus: Ellen XL.

    Ha, ha, ha, dat is duidelijk, maar het prikbord had het met 4 tekentjes gecensureerd en dan is er geen kaas meer van te maken.

    Dit zie ik niet als een geintje hoor Hyper, ik neem het beiden aan als volkomen waar. Ik wilde de overeenkomsten tussen religie en psychiatrie aantonen.

    In beide gevallen wordt misbruik gemaakt van de weerloosheid en overgave van mensen. Aldus: Ellen XL.

    Ik weet niet waar jij dat van een geintje vandaan haald, want ik was bloedserieus, en er staat geen lachpoppetje in, ook kan ik na het nog eens nagelezen te hebben niet vatten waar de gein dan zou zitten. Wat je nu als antwoordt geeft ben ik het roerend mee eens, mooi verwoord, alleen blijft de vraag vandaar over sex als wapen, dat het misbruik in deze grote mate opgezet is of niet, in het kader van het ondermijnen van religie. Slachtoffers kunnen bijvoorbeeld ook psychisch bespeeld worden, neem de Bolderkar affaire destijds hier maar, er was niets gebeurd maar de verhalen waren er wel naar, dat is het gevaar van misbruik van technieken… Natuurlijk heb je ook zat viezerikken binnen de religie, uiteraard. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Dat van dat geintje dacht ik vanwege je vraag of ik het een of het ander serieus nam.

    Dus ik dacht dat jij dacht dat ik iets niet serieus nam. Of las ik dat verkeerd? Vandaar dat ik schreef dat ik het niet als geintje zag. Serieus - geintje… Ik bedoelde het zelf ook niet grappig het is mijn persoonlijke manier van uitdrukken, volgens mij stond er bij mij toch ook geen lachpoppetje bij? (geeft verder niet, ik verklaar me even)

    Wat sex als wapen betreft.

    Wist jij dat 1/3 van alle cellen van een ongeboren kind geslachtscellen betreft?

    Sex raakt de meeste mensen diep in hun ziel. Door sex of er alleen al aan te denken maakt het brein bepaalde stoffen aan die op drugs lijken. Net zoals er door hardlopen endorfine aangemaakt wordt. En lui die eenmaal gewend zijn aan hardlopen, kunnen daar ook niet zomaar mee stoppen. Je krijgt dan een soort verslaving aan die sport. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor wielrennen en nog wat duursporten.

    Met sex kan dat ook gebeuren, het gevoel steeds weer te willen.

    Maar er gebeurd meer. Er worden bindingsstoffen aangemaakt waardoor (vooral vrouwen) de partner moeilijker los kunnen laten dan voor er een sexrelatie was. Er ontstaat dus een soort afhankelijkheid.

    Verder, dat is vooral mijn eigen ervaring maar ik zag het ook bij andere mensen (vooral mannen), dat door de emotie van de sex er een enorm raakvlak kwam met het onderbewuste, zodat allerlei heftige emoties naar het bewuste (naar boven)komen.

    Zou dat soms de reden kunnen zijn dat psychiaters daarom denken een soort sextherapie te moeten geven?

    Ik zou hier nog wel even over door kunnen filosoferen, maar dan kan ik beter een nieuw topic maken, want met “zegenen” heeft dit weinig meer te maken.

    Zijn we wéér de weg kwijt! Groetjes Ellen :D

  • Hyperactief

    Dat van dat geintje dacht ik vanwege je vraag of ik het een of het ander serieus nam.

    Dus ik dacht dat jij dacht dat ik iets niet serieus nam. Of las ik dat verkeerd? Vandaar dat ik schreef dat ik het niet als geintje zag. Serieus - geintje… Ik bedoelde het zelf ook niet grappig het is mijn persoonlijke manier van uitdrukken, volgens mij stond er bij mij toch ook geen lachpoppetje bij? (geeft verder niet, ik verklaar me even) Aldus: Ellen XL.

    Hoi Ellen, nee bij jou stond er ook geen lachpoppetje bij, was dus even een kleine miscommunicatie denk ik, want ik bedoelde het ook serieus en zag het ook zo bij jou.

    Wat sex als wapen betreft.

    Wist jij dat 1/3 van alle cellen van een ongeboren kind geslachtscellen betreft?

    Sex raakt de meeste mensen diep in hun ziel. Door sex of er alleen al aan te denken maakt het brein bepaalde stoffen aan die op drugs lijken. Net zoals er door hardlopen endorfine aangemaakt wordt. En lui die eenmaal gewend zijn aan hardlopen, kunnen daar ook niet zomaar mee stoppen. Je krijgt dan een soort verslaving aan die sport. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor wielrennen en nog wat duursporten. Aldus: Ellen XL.

    Sex als wapen heeft wel eens een goed stuk over in de Panorama gestaan jaren terug, maar daar zal ik straks op de topic Harreveld nog wat op zeggen. Van die hoeveelheid cellen wist ik niet, heb ik me ook nooit in verdiept. Maar als ik moet kiezen tussen een sex en een drugsverslaving dan kies ik toch voor het eerste, je bent dan tenminste je eigen “dealer”

    Met sex kan dat ook gebeuren, het gevoel steeds weer te willen.

    Maar er gebeurd meer. Er worden bindingsstoffen aangemaakt waardoor (vooral vrouwen) de partner moeilijker los kunnen laten dan voor er een sexrelatie was. Er ontstaat dus een soort afhankelijkheid. Aldus: Ellen XL.

    Als vrouw kan ik niet oordelen, maar ik ben nooit naar prostituees of zo geweest, en als er behoefte was en de rode zee was in aantocht dan vond ik handkarren net zo prima. De verslaving eraan zie ik dan ook niet zo, alles op zijn tijd, een terug komende behoefte zoals zo velen. Eten is toch ook geen verslaving…

    Verder, dat is vooral mijn eigen ervaring maar ik zag het ook bij andere mensen (vooral mannen), dat door de emotie van de sex er een enorm raakvlak kwam met het onderbewuste, zodat allerlei heftige emoties naar het bewuste (naar boven)komen. Aldus: Ellen XL.

    Nee die ervaring zie ik niet zo, hooguit dat klaarkomen eigenlijk net zolang als lekker eten moet duren:D Maar onbewust nee, dat kan ik niet beschrijven.

    Zou dat soms de reden kunnen zijn dat psychiaters daarom denken een soort sextherapie te moeten geven? Aldus: Ellen XL.

    Misschien gefrustreerdheid, want een feit is dat deze beroepsgroep hoog scoort met vergrijpen aan cliënten.

    Ik zou hier nog wel even over door kunnen filosoferen, maar dan kan ik beter een nieuw topic maken, want met “zegenen” heeft dit weinig meer te maken.

    Zijn we wéér de weg kwijt! Aldus: Ellen XL.

    :D:D:D De psychologie over sex topic of zo:?:?:? Want daar moet het natuurlijk wel in passen. Groetjes v Hyperactief:)

  • Ellen XL

    :D:D Groetjes Ellen ;)