man en terreur

  • azalaia

    Als ik zo de wereldgeschiedenis tracht te volgen, dan is terrorisme van alle tijden.

    Wat mij daarin opvalt is dat vooral mannen terroriseren en terreur uitoefenen tot op het hoogste niveau ten koste wat het kost.

    Hoe zit het met terreur in de vrouw….

    Is de psyche van de vrouw zo anders ingesteld dat er in verhouding tot mannen zo weinig vrouwen zijn die b.v. terroristische aanslagen plegen of zich in het verleden dusdanig een machtspositie hebben verworven dat ze de geschiedenis zijn ingegaan als terroristische ‘heldinnen’ van de eerste orde.

    Het zijn toch vaak de mannen die zich in de strijd werpen.

    Met alle moderne wapens hoeft letterlijk mankracht geen rol meer te spelen in het uitvoeren van terreur.

    Ligt dit aan het hormoon testosteron of heeft dit er niks mee te maken en heeft dit andere genetische oorzaken.

    Groeten van azalaia.

  • Annelies E

    Ik denk zelf dat vrouwen meer voor het leven zijn

    Zij geven ook het leven met veel pijn

    En vrouwen hebben gewoon minder met oorlog en wapentuig

    Het lost ook vaak geen bal op

    Later nog steeds trauma,s e d

  • ron

    De terreur van de vrouw lijkt zich meer op zichzelf te richten…bv in de vorm van minderwaarheidsgevoelens/zelfhaat enz.

    Ook is de vrouw meer manipulerend denk ik wel eens….

  • Alkien

    Ook is de vrouw meer manipulerend denk ik wel eens…. aldus ron

    Dat hangt van de vrouw in kwestie af ron. Niet iedere vrouw manipuleert. Daarbij spelen vaak het verleden, de ervaringen of gewoon het karakter een rol.

    Groet,

    Alkien.

  • azalaia

    De topic is: Man en terreur…… dus verander dat dan niet.

    Groeten van azalaia.

    ron schreef:

    >

    > De terreur van de vrouw lijkt zich meer op zichzelf te

    > richten…bv in de vorm van minderwaarheidsgevoelens/zelfhaat

    > enz.

    > Ook is de vrouw meer manipulerend denk ik wel eens….

  • Hyperactief

    Als ik zo de wereldgeschiedenis tracht te volgen, dan is terrorisme van alle tijden. Aldus: azalaia.

    Hoi azalaia, wil je even uitleggen wat jou definitie van terreur is, dus precies afbakenen wat je bedoeld ???

    Wat mij daarin opvalt is dat vooral mannen terroriseren en terreur uitoefenen tot op het hoogste niveau ten koste wat het kost.

    Hoe zit het met terreur in de vrouw…. Aldus: azalaia.

    Dit moet je in de juiste verhoudingen zien, maar ik kan er pas een antwoordt op geven als je de definitie duidelijk maakt.

    Is de psyche van de vrouw zo anders ingesteld dat er in verhouding tot mannen zo weinig vrouwen zijn die b.v. terroristische aanslagen plegen of zich in het verleden dusdanig een machtspositie hebben verworven dat ze de geschiedenis zijn ingegaan als terroristische ‘heldinnen’ van de eerste orde.

    Het zijn toch vaak de mannen die zich in de strijd werpen. Aldus: azalaia.

    Zelfmoordterrorisme komt ook onder vrouwen voor, heeft overigens weinig met de psyche te maken, daar iedereen die onder psychotrope drugs klaargestoomd wordt met een verborgen boodschap dit uitvoert ongeacht de sexe. Ik krijg zelfs de indruk dat in gebieden waar zwaar gecontroleerd wordt en mannen in verdachte situaties eerder opvallen, er vrouwen voor in de plaats ingezet worden, zoals laatst die zogenaamde zwangere vrouw. I.P.V. een vrucht droeg ze daar explosieven…

    Het zijn toch vaak de mannen die zich in de strijd werpen.

    Met alle moderne wapens hoeft letterlijk mankracht geen rol meer te spelen in het uitvoeren van terreur. Aldus: azalaia.

    Als jou definitie zuiver bij de alinea hierboven ligt, met aanslagen dus, dan kan ik de andere vraag ook gelijk beantwoorden. Veelal hebben in de landen waar dit veel voorkomt mannen de overhand in sleutelposities, zou door emancipatie ooit de vrouwen daar ook mee gaan doen, dan krijg je een heel ander beeld als alleen in een mannenwereld. Kijk maar in ons eigen land met zware criminaliteit, met de emancipatie zie je ook de cijfers van vrouwen gestaag stijgen.

    Ligt dit aan het hormoon testosteron of heeft dit er niks mee te maken en heeft dit andere genetische oorzaken. Aldus: azalaia.

    Heeft eerder te maken met gevoel en hoever iemand wil gaan om daar iets aan te doen, “wij” noemen “hun” terroristen, “zij” ons, en hunzelf vrijheidsstrijders. Ga je echt de geschiedenis van de Westersche wereld uitpluizen, dan barst het ook van de “terroristische” overheersers… Alleen wil het Westen nogal eens snel geschiedenis wat ze niet uitkomt vergeten, heb jij bijvoorbeeld in de geschiedenisboekjes gelezen hoe onze voorouders gemoord hebben….. Ik niet… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Dat is niet het soort terreur wat azalaia bedoeld ron, heeft meer met de verschillen te maken tussen man en vrouw, dat mannen woede vaak naar buiten richten (vandalisme etc.) en vrouwen naar binnen keren en op zichzelf botvieren. Heeft weinig met terreur vandoen. Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Hyperactief schreef:

    >

    > Als ik zo de wereldgeschiedenis tracht te volgen, dan is

    > terrorisme van alle tijden. Aldus: azalaia.

    >

    > Hoi azalaia, wil je even uitleggen wat jou definitie van

    > terreur is, dus precies afbakenen wat je bedoeld ???

    > > terreur, terroriseren, iemand die met lichamelijk en/of geestelijk geweld op een intimiderende manier zich de macht wil toe-eigenen en daar heel ver in gaat tot de dood erop volgt.

    > Wat mij daarin opvalt is dat vooral mannen terroriseren en

    > terreur uitoefenen tot op het hoogste niveau ten koste wat

    > het kost.

    > Hoe zit het met terreur in de vrouw…. Aldus: azalaia.

    >

    > Dit moet je in de juiste verhoudingen zien, maar ik kan er

    > pas een antwoordt op geven als je de definitie duidelijk

    > maakt.

    >

    > Is de psyche van de vrouw zo anders ingesteld dat er in

    > verhouding tot mannen zo weinig vrouwen zijn die b.v.

    > terroristische aanslagen plegen of zich in het verleden

    > dusdanig een machtspositie hebben verworven dat ze de

    > geschiedenis zijn ingegaan als terroristische ‘heldinnen’ van

    > de eerste orde.

    > Het zijn toch vaak de mannen die zich in de strijd werpen.

    > Aldus: azalaia.

    >

    > Zelfmoordterrorisme komt ook onder vrouwen voor, heeft

    > overigens weinig met de psyche te maken, daar iedereen die

    > onder psychotrope drugs klaargestoomd wordt met een verborgen

    > boodschap dit uitvoert ongeacht de sexe. Ik krijg zelfs de

    > indruk dat in gebieden waar zwaar gecontroleerd wordt en

    > mannen in verdachte situaties eerder opvallen, er vrouwen

    > voor in de plaats ingezet worden, zoals laatst die zogenaamde

    > zwangere vrouw. I.P.V. een vrucht droeg ze daar

    > explosieven…

    ja, is ook terreur onder invloed van drugs al dan niet vrijwillig ingenomen voor het doel….

    >

    > Het zijn toch vaak de mannen die zich in de strijd werpen.

    > Met alle moderne wapens hoeft letterlijk mankracht geen rol

    > meer te spelen in het uitvoeren van terreur. Aldus: azalaia.

    >

    > Als jou definitie zuiver bij de alinea hierboven ligt, met

    > aanslagen dus, dan kan ik de andere vraag ook gelijk

    > beantwoorden. Veelal hebben in de landen waar dit veel

    > voorkomt mannen de overhand in sleutelposities, zou door

    > emancipatie ooit de vrouwen daar ook mee gaan doen, dan krijg

    > je een heel ander beeld als alleen in een mannenwereld. Kijk

    > maar in ons eigen land met zware criminaliteit, met de

    > emancipatie zie je ook de cijfers van vrouwen gestaag

    > stijgen.

    >

    > Ligt dit aan het hormoon testosteron of heeft dit er niks mee

    > te maken en heeft dit andere genetische oorzaken. Aldus:

    > azalaia.

    >

    > Heeft eerder te maken met gevoel en hoever iemand wil gaan

    > om daar iets aan te doen, “wij” noemen “hun” terroristen,

    > “zij” ons, en hunzelf vrijheidsstrijders. Ga je echt de

    > geschiedenis van de Westersche wereld uitpluizen, dan barst

    > het ook van de “terroristische” overheersers… Alleen wil

    > het Westen nogal eens snel geschiedenis wat ze niet uitkomt

    > vergeten, heb jij bijvoorbeeld in de geschiedenisboekjes

    > gelezen hoe onze voorouders gemoord hebben….. Ik niet…

    > Groetjes v Hyperactief

    zou het ook niet te maken hebben met Man en Macht, een soort van oerlust, of oerdrang dat mannen zich moeten en willen bewijzen waar toe ze in staat zijn, alleen vanwege het feit dat ze man, en dus meer spieren zijn…..

    heeft het ook niet te maken met een vorm van ‘'domme’' inlelligentie. Er wordt in de filmindustrie ook hier goed op ingespeeld, 80% van alle films vallen onder de categorie moord en doodslag, bruut geweld en veel minder vaak zie je vrouwen over de grond rollen met een pistool in een holster.

    Op die manier wordt het continu bevestigd dat het legitiem voor mannen zich zo te gedragen en gelden ze weer als voorbeeld voor degene die er naar kijken en denken dat het zo hoort, net als vrouwonvriendelijk sex bedreven door ‘stoere’ kerels, die vrouwen wel eens even zullen nemen……..

    Er zijn voor zover ik weet geen ‘'blijf van me lijf’' huizen voor mannen.

    Vrouwen zijn het zogenaamde zwakke geslacht en worden zeker in vele landen met weinig respect behandeld, mannen maken de dienst uit.

    Kijk de kranten na wat mannen niet allemaal doen als het op geweld aan komt, ook tegen dieren wereld wijd. Je ziet geen vrouw een zeehond doodknuppelen in Canada, of honden meteen doodslaan in China, het zijn altijd mannen die dit doen. het maakt eigenlijk niet eens uit, als vrouwen dit zouden doen was het niet minder vreselijk, maar daar gaat het nu even niet om. Hooligans zijn mannen en alleen maar uit op geweld. Waar zit em dat nou in, die drang tot geweld.

    Groeten van azalaia. Hoop dat de vette letter heeft gewerkt.

  • azalaia

    Hahaha, nou is alles vet…….

  • Ellen XL

  • Als vrouwen zich echt zouden emanciperen, zouden ze zich niet net als een man gaan gedragen maar zorgen dat het “vrouwelijke” (zoals gevoel, intuïtie,creativiteit) zich bij haar meer ontwikkelde.

    Ik ben trouwens ook wat aan het uitproberen, hoop dat het lukt :)

    Groetjes Ellen