oorzaak onvolmaaktheid in deze wereldOpm.Beheer

  • ron

    Ron door het vorige beheer was je al gevraagd er geen geloofspagina van te maken. Hier zijn andere fora voor.

    Dank je

    Groet,

    Alkien

    Beheer.

  • Fred

    En om toch ff antwoord te geven op de vraag, Ron.

    Eva had gewoon met haar tengels van die appel af moeten blijven. :):):)

    Maar wat gebeurt is, is gebeurt, en niet meer terug te draaien.

  • ron

    Excuus. Ik zie God (onder andere)als de hoogste psycholoog.

    Ik geloof dat de psychologie probeert te bevatten wat God in de mens gelegd heeft zonder rekening te houden met het geestelijke waardoor het (zeer) beperkt blijft in effectiviteit en inhoud.

    Verder respecteer ik je besluit en zie mijzelf als gast hier en ben zeker van plan me aan de regels te houden die hier gelden.

    gr. Ron

  • Alkien

    Dank je Ron voor je begrip.

    Ik begrijp ook jou standpunt, maar gelukkig jij die van de kant van het psychologiebord ook. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Een van de redenen waarom we zo massaal de geestelijke bijstand platlopen is natuurlijk het feit dat de psycholoog een soort surrogaat vervanger is voor god, beter gezegd de biecht. Nu bijna iedereen hier beseft dat de psychologie en daaruit voorkomend de psychiatrie, niet veel goed met ons voor heeft, wordt het misschien eens tijd erover na te denken waarom het optreden van de geestelijke bijstand zoveel wegheeft van een ouderwets biechtstoel bezoek. De mens is een gewoonte dier en gebruiken en riten worden genetisch verder vererft. De twijfel die nu in je knaagt en je van een vrij en liberaal leven afhoudt, is misschien wel een religieuze ervenis, en dat terwijl je jezelf toch altijd als atheist beschouwde. Vergis je niet, zo lang is broeder doorsnee nog niet van het kerkepad afgeweken. Voor mij is dit ook de reden waarom rons bijdragen van het forum gewist worden. Geloof is vertrouwen. Psychologie is twijfel. Net zoals de exroker die rokers haat ter zelfbescherming om niet weer opnieuw voor de verleiding te vallen. De heer bied die duidelijkheid die een ieder met twijfel nodig heeft. De psycholoog biedt verdere twijfel door jou nog meer vragen te stellen (..ga eens bij jezelf te rade, wat denk je zelf, etcetc), hij geeft je er ook nog een beetje stuff bij waarvan je nog meer gaat navelstaren. God is opperpsycholoog. Hail ron, spread the word.

  • Hyperactief

    Voor mij is dit ook de reden waarom rons bijdragen van het forum gewist worden. Aldus: De Bie.

    Nee hoor De Bie een kwestie van de regels naleven, ron krijgt ook gerust de ruimte in andere topics, dit had bijvoorbeeld in de topic “Zegenen werkt dat” gepast, en die is nog niet zo ver naar achteren. Groetjes v Hyperactief:)

  • Just me Thea

    Het verschil tussen de biechtstoel en de psycholoog = dat je na het biechten van een misdaad, je na een paar wees gegroetjes, weer vrolijk naar huis gaat., dit ook omdat het gratis is, we blijven toch Nederlanders.

    En de psycholoog vraagt en hoe voelde je je daarbij, en wat je er aan veranderen wilt, je het werk uiteindelijk zelf mag doen, en je mag er nog voor betalen ook.

    Dus als de opperpsycholoog in plaats van appels, peren in de boom had gehangen,

    en een worm had gestuurd in plaats van een slang, had die worm de peer zelf opgegeten.

    Hadden we met zijn allen in een overvol paradijs rond gelopen, en was dat ook weer geen paradijs geweest. Dus moest er toch een doos van pandora gestuurd worden door de oppergod van de goden, om er toch weer evenwicht in te brengen.

    Ach ja, hoe was het ook al weer, was de prinses er nu eerder of de kikker. Bleef doornroosje expres zo lang slapen, omdat ze de prins eigenlijk walgelijk vond, maar het op een gegeven moment toch niet meer op kon brengen, om zich slapend te houden.

    Groetjes Just me Thea

  • Alkien

    Hey Just Me Thea, leuk je weer te zien. ;)

    Je relaas is heel goed verwoord. En in mijn ogen sla je er de spijker mee op zijn kop. :)

    Groet,

    Alkien.

  • DRE

    Waaaat forum, forums?? Nee fora hahaha. Ik blijf leren, dacht dat ik alles al wist ;)

  • Alkien

    :D;)