Hallo iedereen,
ik heb hier nog nooit geprikt, maar lees al een tijd mee, omdat ik psychologie ontzettend interressant vind. Maar ook omdat ik zelf psygiatrisch patient ben geweest/ben.
Ik heb nu een probleem waarmee ik voor mijn gevoel bij niemand terecht kan, omdat ik me ervoor schaam…
Ik heb sinds een aantal jaren een relatie, het is vallen en opstaan maar we doen allebei ons best, en houden van elkaar.
Nu is een paar dagen geleden de pleuris uitgebroken tijdens een onenigheid en heeft hij me geslagen. Hij heeft er erg veel spijt van, maar vindt dat ik hem zover heb gedreven met mijn ‘ziekte’.
Nu zou ik tegen een ander zeggen in zo'n geval: kappen!
Maar hij is de enige die ooit voor mij en mijn kinderen heeft willen zorgen (die niet van hem zijn) en de enige vader die zij kennen…
Ik weet niet in hoeverre ik begrip moet tonen voor zijn uitbarsting, omdat ik hem soms ‘vergeet’ in mijn gevecht met mijzelf. Maar in mijn ogen los je alleen iets op met woorden. Hij is echt geen slecht mens, doet op zijn manier zijn best om voor ons te zorgen. Maar zijn frustratie en onmacht zijn te groot geworden.
Hij slaapt voorlopig bij een vriend/collega, en ik heb na mijn woede toch tegen hem gezegd dat ik aan onze relatie wil werken. Omdat ik zijn gevoel ergens ook wel begrijp; ik ben verbaal vrij sterk en in woorden kan hij niet tegen mij op; ik kan recht praten wat krom is en doe dat soms ook…
Ik zie hem niet als enige schuldige (hoewel geweld natuurlijk NOOIT het antwoord is) maar ik vraag me af of deze situatie niet te ver uit de hand is gelopen om nog te redden.
Ik heb advies nodig…alvast bedankt…
Sun