Ik vraag me keer op keer af, hoe mensen op straat omgaan met situaties aangaande schrijnende gevallen van schulden en/ of huisuitzettingen. Voor een tijdje terug had ik hierover een topic op een ander prikbord, en gelijk waren er prikkers die met een voorbeeld van TV kwamen waarin ze de schuld op mensen zelf afschoven. Mensen die ze niet persoonlijk kennen, worden vaak afgerekend op televisiebeelden, van nou ik zag wel een breedbeeldtelevisie en andere luxe in huis. Maar zo'n breedbeeldtelevisie kan natuurlijk heel makkelijk in betere tijden gekocht zijn, en zegt niets over de situatie op dat moment. Ook in sommige buurten, zie je vaak dat mensen hun vooroordeel al klaar hebben als een ander problemen heb en uitgezet wordt. Wat vinden jullie hiervan, en hoe ga je hier zelf mee om, gaan jullie van a tot z uitleggen hoe die dingen kunnen gebeuren, of steken jullie daar geen energie in, omdat het toch geen zin heeft. En waarom menen zoveel mensen altijd alles over anderen te weten, terwijl ze zichzelf vaak nog niet eens kennen ??? Groetjes v Hyperactief
P.S.: Hier in Amsterdam was het aantal huisuitzettingen vorig jaar gestegen naar ± 1200, ook deurwaarders maken gouden tijden mee.