lelijk

  • anoniem

    Hallo prikkers,

    Zit al 13 jaar met een probleem. Ben nu 26.

    13 jaar geleden (was ik 13:)) Zat ik op de mavo en vroeg de leraar-duits aan een klasgenoot van mij, wie zij de lelijkste van de klas vond?! En ze zei mijn naam! Ook vroeg hij wie de knapste van de klas was. Erg dom dat een leraar dit vraagt aan een stel pubers!!! kan er nog boos om worden!

    Maar het feit is dat ik vanaf die tijd mezelf dus lelijk vind! En nog steeds! Ik ben het ook. Als ik in de stad loop wil ik het liefst een masker op, zodat mensen mij niet kunnen zien. Ik durf mensen niet goed aan te kijken, vooral als er veel licht om me heen is en ze mijn lelijkheid kunnen zien. Door dit alles vermijd ik gewoon sociale contacten. Ik heb ook geen relatie (denk vanwege mijn uiterlijk)

    Ik zal niet knap worden of van mezelf vinden dat ik er goed uitzie! Ik wil mezelf gaan accepteren zoals ik ben. Maar hoe kan ik dat doen? Ik vind het moeilijk om dit op te schrijven, maar heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

    Anoniem

  • azalaia

    Hallo anoniem, ik denk dat schoonheid vooral van binnen zit, maar als jij je van buiten lelijk voelt, dan straal je dat van binnen naar buiten toe uit en maak je het erger dan het in werkelijkheid is.

    Of jij lelijk bent kan ik zo niet beoordelen, want wat voor de één lelijk is, is voor de ander heel anders. Hoe jij nu jezelf vindt, vond zijn oorsprong 13 jaar geleden en dat negatieve, door een ander opgelegde zelfbeeld, heb je nog steeds.

    Dan wordt het tijd dit eens van je af te schudden.

    Het beste is je niet te veel te concentreren op je uiterlijk, maar op je kwaliteiten, dat mensen je gaan beoordelen op hoe je bent, wat je doet en niet hoe je er uit ziet.

    Veronderstel dat je gebit niet in orde is: daar zou je dan iets aan kunnen doen.

    Een leuk kapsel, wat make-up, kleding dat bij je past, doen ook wonderen en dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

    Laat het verleden achter je, en leef in het hier en nu, en laat je leven niet langer beheersen door dat ene antwoord van 13 jaar geleden. Misschien was het wel een grap of een uitdaging om te kijken hoe je zou reageren……..

    Knop om, ga eens shoppen met een vriendin en probeer te genieten en laat iedereen maar lekker kletsen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groeten van azalaia.

  • Annelies E

    Ik als oud lerares vind dit belachelijk

    Een leraar die zo iets doet verdient niet leraar te zijn.

    In de pubertijd ben je kwetsbaar

    Daarom schutteren ze ook zo

    En“ Vechten” tegen volwassenen

    Maar ook ik denk schoonheid zit van binnen

    Maar je kan de natuur een handje helpen

    Maar wat is mooi??

    De een vindt dit en de ander dat

    Een bril wordt ook altijd als een minpunt gezien

    Zelf draag ik al heel lang een bril

    In de pubertijd heb ik het afgezet

    Waardoor mijn ogen achteruit gingen

    Dus ook ik wilde graag mooier zijn

    Maar toch was het niet goed

    Accepteer jezelf en houd van jezelf

    Dan doen anderen het ook

    En wellicht kan je wat je niet bevalt wat camoufleren

    Dun haar ?? b v haarstukje

    Mooiere tanden, daar kan de tandarts wat aan doen

    Echter niet alles wordt vergoed

    Kleren kan je kopen die je mooi maken

    Jezelf goed verzorgen enz enz

    Probeer het gewoon

    En een mens heeft altijd iets moois

  • joost

    wat is mooi en wat is lelijk?!

    niemand is perfect maar misschien kun je tevreden zijn met wat je hebt?!

    Kijk niet zo van ik ben lelijk nee kijk meer naar de pluspunten en dat zijn er meer dan jij misschien denkt!

  • DRE

    Elke vrouw die lief is en lacht is mooi. Schoonheid zit in je ogen, die zijn een spiegel van je ziel.

    Al zijn vrouwen nog zo mooi van buiten en van binnen zijn het heksen dan zijn ze oer lelijk.

    Dat is mijn mening na 58 jaar vrouwen bewonderen.

    Wees gelukkig en lach dan is er vast iemand die je een compliment maakt, wedden?

  • Brian

    Als je op een bepaald menselijkaspect afwijkt van de middelmaat dan wordt dit naar verloop van jaren meestal gecompenseerd op een ander niveau. Een blinde ontwikkeld een haarscherp gehoor. Uit onderdrukking ontstaat geestelijke creativiteit. In onze televisiecultuur is het uiterlijk zo belangrijk dat al het andere er bijna niet meer toe doet. Ben je mooi en je hoort je hele leven hoe mooi je bent dan ontwikkel je je laks en meestal dom. Tegen woordig zijn bijna alle jonge mensen ook mooi, door overdreven aandacht met beugeltjes en cosmetica. Dit zegt dan weer genoeg over hun geestelijke capaciteiten. Ben je lelijk dan heb je nu een bijkomende voordeel dat je niet mee hoeft te doen aan sufmakende partnerruilprogamma's die over het internet lopen en heel slecht voor onze gezondheid zijn. Afwijken van de middelmaat is bijna een misdaad geworden nu zelfs de niet normale geest aangepakt wordt met verplichte medicijnen tegen gekte. Gekte is eigenlijk iets heel aangenaams maar je moet je er bij ons voor schamen en drugs daartegen slikken. Ikzelf vind middelmaat iets vreselijk lelijks. Regelmatig zie ik mensen die er identisch uitzien en vraag me af of ze dit beseffen. Ik ben fotograaf en heb nu een serie gemaakt van mannen die kaal zijn met een rugzakje op en een racefiets. Ze zien er allemaal hetzelfde uit en zijn geschokt als ik ze de andere foto's laat zien. Ook die fascistische zonnebrillen vind ik heel erg. Er bestaat echt zoiets als een vrijetijdsuniform.

  • nok

    Binnen is Buiten,en Buiten is Binnen!

    Ja,en nu ben je op de helft van de tijd 13+13=26. Dus tijd om er wat van te gaan maken.

    Die trukvraagjes van dit type leraar herken ik wel.En hede ten dage zijn ze er nog steeds dit soort ploerten,en ploerteressen.Het zijn niet allemaal de unieke pedagoog die les gaan geven,maar daar ben je na al die tijd al lang achter.

    Maar je zit nog steeds met jouw probleem,en dat kan fijn gaan “malen”in je buik,met alle narigheid van dien.

    Schoonheid,en lelijkheid zijn denkbeelden van de persoon die dat zo aanvoeld,en men ziet zichzelf dan ook nooit volmaakt.Maar is het niet de buitenwereld die je de spiegel voor kan houden,probeer daar eens dwars doorheen te kijken,en kom naar je binnenste,daar waar de pure schoonheid woont!

    Tracht dat te ontdekken,en ga uit van je gaven,die ook jij ongetwijfeld bezit.Ga hier mee naar je bron die in je binnenste aanwezig is,en ga daar mee naar buiten.

    Een eenvoudige glimlach,en een warm gevoel uitstralen is eenvoudiger dan je denkt,maar je zal wel door de zure appel heen moeten bijten,want de wreden,en gewetenloze(zoals De Duitse Leraar)zullen er altijd,en overal zijn!

    Geniet van dit voorjaar,en de bloemen kijken en geuren ook naar jou.

  • Hyperactief

    Schoonheid,en lelijkheid zijn denkbeelden van de persoon die dat zo aanvoeld,en men ziet zichzelf dan ook nooit volmaakt.Maar is het niet de buitenwereld die je de spiegel voor kan houden,probeer daar eens dwars doorheen te kijken,en kom naar je binnenste,daar waar de pure schoonheid woont! Aldus: nok.

    Is helemaal waar nok, bijkomend nadeel is dat het psychologisch beeld wat op TV geschapen wordt dit sommige mensen nog verder kan frustreren, daar het beeld wat mensen voorgehouden wordt totaal verknipt is op uiterlijk, en niets over innerlijk zegt. Groetjes v Hyperactief

  • nok

    Ja inderdaad,we leven in de volmaakte(meestal blanke)super mensen wereld,zonder pukkels,scheve tanden,minder valide,etc.En daar de T.V nu “het” medium is,is alles Oh zo belangrijk.(lees , is zo gemaakt dan).

    Er zijn geen Kampioen schappen: Moedermelk geven,Met je kinderen langs de sloot sluipen of je een Snoek kan “zien liggen”,Voetballen met je zoon,en zijn vriendjes,en ook dat pauper jochie eens een Doelpunt laten zetten,of lesgeven in bandenplakken,of van € 35,- in de week eten,en iets lekkers af en toe op tafel zetten met je uitkering,,,( zo dat moest er effe uit).

    Maar in het stukje van de Topic geopend door anoniem lees ik door mij veel herkende ellende waar ook mijn dochter mee heeft geworsteld.En dat is ,wegkwijnen omdat je jezelf lelijk vindt.En toen was de T.V in haar geval niet zo prominent aanwezig als nu.Maar de buurt,en de school kunnen een kwelling zijn voor iemands geest.Gelukkig is het goed maar haar gekomen,maar mede dankzij veel verdriet,en worstelingen.En de steun van lieve vrienden in haar omgeveing.

    Groeten van nok.

  • De Bie

    Ik snap niet meer dat mensen hun kinderen nog naar school sturen. De ditjes en datjes die hier aangeleerd worden zijn nou niet bepaald menselijk te noemen. Het hebben van een identiteit gebaseerd op uiterlijk en geld is een vreselijke kwelling dus het streven niet waard. Bovendien worden alle goedbedoelde ouderlijke investeringen in een jaar school weer kompleet teniet gedaan. Doe het gewoon niet, haal je kind eraf, red een leven.