"Schizofrenie of gewoon schulden"

  • Hyperactief

    Het blijft me bezig houden, gisteren een alleenstaande man tegengekomen die bij een beheer behoorlijk doordraaide, hij was opgefokt en sloeg af en toe van kwaadheid wartaal uit. Wat ik begreep was dat deze man de hoge lasten niet meer kon betalen, en bij instanties van het kastje naar de muur en terug gestuurd werd, want hij zei gelijk dat ik hem begreep toen ik het verwoorde. Maar wat wil het geval, deze man werd naar de reguliere GGZ instelling doorverwezen, en ja hoor precies wat ik dacht, men vindt het stempeltje schizofrenie wel bij hem passen. Ik ben gisteren de hele dag hier om woedend geweest. Wat voor een god verlaten land is dit geworden, waar kinderen kapot gemaakt worden met pillen en pseudostoornissen, een land waar mensen in de bureacratie van het kastje naar de muur en weer terug zonder geholpen te worden mensen door stuurt naar de psychiater waar die man nog kwader van wordt.

    Een kwestie van tijd dat een lopende tijdbom straks af kan gaan die stad en land afgelopen heeft voor hulp, maar waar zielenknijpers i.p.v. het daadwerkelijke probleem aan te kaarten zo'n iemand bestempelen hem straks met gevaarlijke medicatie vol gieten, en als die de fout in gaat en iemand in woede te grazen neemt verdwijnt in de TBS statistieken als de “gevaarlijke gek” Ik voel me zo machteloos, en schaam me te pletter dat je mensen af ziet glijden die te helpen zijn, maar waar niemand verantwoordelijkheid neemt, en onze wethouder straks maar pronken in Den Haag dat hij heel veel geld in zijn Amsterdamse potje overhoud, maar er niet bij verteld dat door dat zelfde beleid nieuwe slachtoffers vallen met een rekening voor de bevolking uit een landelijk potje die in geen verhouding staat tot zijn uitkering nu, bah wat een schaamteloze kl.o.te zooi, sorry ik moest het ff kwijt.:( Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik begrijp jou machteloosheid natuurlijk maar al te goed. ik voeldat ook zo.

    Deze man moet gewoon hulp krijgen. Maar ik heb al van meer mensen gehoord dat ze je van hot naar her sturen, totdat het te laat is.

    En dan staan mensen op straat of komen net zoals jij aangeeft in de psychiatrie of TBS/ gevangenis terecht.

    En dat alleen maar omdat Nederland zo verrot is dat het mensen niet meer helpt als er problemen zijn, maar ze er nog meer bij geeft.

    Deze man waar jij het over hebt kan eerdaags doorslaan en een deurwaarder of gewoon een onschuldige voorbijganger meenemen in zijn woede.

    Dan is het de schuld van de man !!!

    NEE !!!

    Laat Nederland zijn verantwoordelijk eens nemen in plaats van mensen naar de goot te helpen.

    Ik denk dat wij er eerdaags maar eens een vette brandbrief uit moeten doen.

    Dit kan zo niet langer.

    Nederland moet wakker worden !!!

    Groetjes,

    Alkien.

  • Annelies E

    Schizofrenie kan alleen door een pschygiater vastgesteld worden

    Dat lijkt mij tenminste

  • Alkien

    Zelfs als iemand verkeerd beoordeeld wordt ja. Een psychiater die in deze iemand het stempeltje schyzofrenie gaat opspelden terwijl deze man alleen maar vanwege financiele problemen aan het doordraaien is, is misdadig. En weer een centje erbij voor de farmacheut want die man gaat zeker te weten aan de pillen.

    Waarom niet gewoon probleemoplossing…..nee als men dat doet hebben ze bij de psychiaterie een klantje minder…..:(

    Groet,

    Alkien.

  • Fred

    In Nederland verschuift men problematiek veelal i.p.v. dat men het oplost.

    Op papier lijkt het echter alsof er succes wordt geboekt en men schaamt zich er niet voor om die statistieken ook als zodanig te presenteren.

    Zo presenteerde men eens de daling van de kleine criminaliteit in A,dam alsof het een succes van de A,damse politie betrof. Terwijl de werkelijkheid echt heel anders lag. De dalende kleine criminaliteit was geen overwinning maar een zware nederlaag.

    De hele stad is letterlijk leeggeroofd en er valt in heel A,dam gewoon geen verkoopwaardige fiets of autoradio meer te stelen.

  • Hyperactief

    En die brandbrief die gaat eruit Alkien, en wel zo snel mogelijk, het is te zot voor woorden dat psychologen aan dit soort stempeltjes hun medewerking verlenen… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Lees nou eens goed wat ik geschreven heb Annelies, het kan zelfs jou overkomen, voor problemen aan de bel trekken bij de verantwoordelijke instanties en i.p.v. hulp van het kastje naar de muur en terug gestuurd worden, waarop iemand doordraait en verwarrend overkomt omdat ie van kwaadheid niet uit zijn woorden kan komen, de verantwoordelijke instanties sturen hem het voormalig Riagg in en hop stempeltje erop en niemand die meer naar het daadwerkelijke probleem hoeft te luisteren, dat is wat er gebeurd !!! Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Precies Fred, de spijker op zijn kop, verdraaide successen die duurder uitpakken dan de probleemoplossing. En niemand die daadwerkelijk zijn verantwoording neemt. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Precies. Onbegrijpelijk. Gauw maar wat mee doen dan.

    Groetjes,

    Alkien.

  • spoetnik

    Wie zegt dat deze man alleen maar schulden heeft ??? en wie zegt dat deze man geen schizofreen is??? Hoe kunnen jullie oordelen??? omdat je met hem gespoken hebt?? weten je alle feiten??? Vast niet ( zoals het GGZ ze waarschijnlijk ook niet allemaal zal weten) maar weet je, stel dat deze man het stempeltje schizofreen krijgt maar daardoor wel hulp krijgt???? Wat is erger??? een stempel en uiteindelijk hulp of geen stempel en er aan onderdoor gaan??