probleem

  • liek

    Ik ben bezig voor mijn docentenopleiding tweede graads.

    Momenteel ben ik vanaf november werkzaam als technisch onderwijs assistente in het voortgezetonderwijs.

    Het is ook deze periode dat ik psychisch er onder uit ging. Heel die tijd ben ik wel blijven werken. Omdat ze vonden dat ik niet goed zelfstandig kon functioneren hebben ze mij een aantal grote taken opgegeven die ik zelf af moest ronden zonder hulp, hiervoor heb ik mezelf 200% voor ingezet. Hier waren ze dan ook te vreden over. In deze periode had ik me psychisch ook omhoog gekrikt en mezelf weer onder controle gekregen. Ik merk zelf dat ik op sommige vlakken al verder ben dan voor mijn inzinking. Voorheen durfde ik niet met commentaar of vragen op mensen af te stappen en als ik dat wel deed ging dat moeizaam maar meestal ontweek ik het zolang mogelijk. Dat is nu weg.

    Alleen zeggen ze op het werk dat ik communicatieve en sociale vaardigheden mis. en een beperkte invoelingsvermogen zou hebben. Daardoor zal ik ook dus nooit geschikt zijn voor het beroep als docent.

    Er is niets lievers dan dat ik les wil gaan geven straks, daarvoor heb ik gewoon echt alles over.

    Wat moet ik doen ook ben ik heb ik het gedrag nog niet dat bij mijn leeftijd behoor.

    Wat kan ik doen???

  • azalaia

    Hallo liek, ik heb je verhaal 2x moeten overlezen voordat ik de draad te pakken had, kennelijk had je deze topic nogal gehaast neergeschreven omdat dit je hoog zit????

    Om met je laatste zin te beginnen: welk gedrag hoort bij je leeftijd…. kan ik niet over oordelen want ik weet je leeftijd niet.

    Sommige mensen zijn rijper voor hun leeftijd dan anderen, andere mensen gedragen zich nog niet helemaal zoals van ze wordt verwacht op een bepaalde leeftijd.

    Je kunt je eens afvragen of ze gelijk hebben dat je bepaalde communicatieve eigenschappen mist en inlevingsvermogen.

    Dat laatste kan je niet leren, dat heb je of dat heb je niet net als een knobbel voor wiskunde b.v.

    Je zou een korte cursus hierin kunnen gaan volgen en dan na een paar maanden nog eens jezelf onder de loep nemen of er iets in positieve zin is veranderd.

    Als jij niets lievers wil dan deze baan, zet dan alles op alles ( wat je al deed ) om wat socialer te worden in hoe je je uit. Pas dan wordt het vanzelf duidelijk of je wèl of toch niet geschikt bent voor deze baan in deze functie.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Wat moet ik doen ook ben ik heb ik het gedrag nog niet dat bij mijn leeftijd behoor. Aldus: liek.

    Hoi liek, ik vind het heel moeilijk oordelen, want wat is normaal en wat is abnormaal, en wat hoort wel en wat hoort niet bij de leeftijd, dat is altijd gebaseerd op gemiddelden vanuit de grote meut, daarboven of aaronder zitten zegt niets over de persoon. Daarnaast kun je sommige vaardigheden aanleren c.q. het proberen te verbeteren, maar andere eigenschappen heb je gewoon of niet, zoals een blinde nooit zal leren kunnen zien met de ogen, moeilijk dus om hier iets passends te zeggen, misschien dat anderen nog wat weten, succes. Groetjes v Hyperactief