Artikel 11 grondwet in gevaar !!!

  • Hyperactief

    Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaande aanbeveling vinden uit het eindrapport van de TBS commissie, let op dit gaat niet alleen over de TBS, maar ook over de BOPZ. Ik zal eerst even het volledige artikel 11 van de grondwet wat dat inhoud hieronder neerzetten :

    Artikel 11 Grondwet

    Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

    Als dit artikel van tafel geveegd wordt, dan heeft straks geen mens in dit land nog enige zeggenschap zonder dat ie aan de gevaarlijke dwangmedicatie gezet wordt. Even een pseudo stempeltje plakken als er problemen zijn, vervolgens zeggen dat uw geen ziekte inzicht heeft, en hop aan de chemische dwangbuis in het kader van de mind control. Psychisch verloren, door een wens die al veel langer gekoesterd wordt, en de kamer slaapt verder, het volk weet van niets, want de TBS uitkomsten zijn op TV door de actualiteit Hirshi Ali (opzet ???) verdrongen. Ik vindt dit hele gevaarlijke ontwikkelingen die een ieder kunnen gaan raken zonder dat ie er nog iets tegenin kan brengen, stapje voor stapje er door gedrukt.:(:(:(:(:(:( Zijn jullie net zo bezorgt, of mag van jullie artikel 11 geschrapt worden ??? Groetjes v Hyperactief

    Aanbeveling 7: dwangmedicatie

    De commissie beveelt aan dat de wettelijke mogelijkheden voor dwangmedicatie

    tijdens de behandeling in de tbs-kliniek worden vergroot. Dat

    geldt niet voor alle patiënten, en is aan voorwaarden verbonden (onder

    andere melding bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). Dwangmedicatie

    dient in het verlengde te liggen van de behandeling en de

    bijbehorende diagnose (verwerkt in specifieke DBC?s) en is in de ogen van

    de commissie vooral noodzakelijk voor psychotici.

    De Wet Bopz, de Penitentiaire Beginselenwet en aanverwante regelgeving

    dienen op elkaar te worden afgestemd, zodat in alle klinieken waar tbs?ers

    worden behandeld dezelfde regels gelden. Overname van de voorgenomen

    wijziging van de Wet Bopz maakt bredere toepassing van

    dwangmedicatie mogelijk.

    De commissie realiseert zich dat dwangmedicatie een verstrekkende

    wettelijke bevoegdheid is van behandelaars jegens hun patiënten. De

    commissie beseft dat artikel 11 (integriteit van het menselijk lichaam) dat

    in historisch opzicht recent aan de Grondwet is toegevoegd, spanning kan

    opleveren met een dergelijke wettelijke bevoegdheid. Daarbij mag niet

    over het hoofd worden gezien, dat de ontwikkelingen in de medische

    wetenschap snel gaan. De medicijnen waarover we vandaag spreken zijn

    niet dezelfde als waarover medici morgen kunnen beschikken.

    Op dit moment hebben behandelaars bij de noodzaak tot dwangmedicatie

    vooral de behandeling van mensen zonder zelfinzicht in hun ziektebeeld

    voor ogen (psychotici). Beschikbaarheid van medicijnen kan binnen

    afzienbare tijd ook een veel groter aantal stoornissen betreffen. De

    juridische discussie over dwangmedicatie concentreert zich op formuleringen

    over het «gevaarscriterium». De ziekte zelf, de stoornis, is niet

    wettelijk vastgelegd of ingekaderd. Dan rijst de vraag of de borging van

    dwangmedicatie voldoende blijft, wanneer de wetenschap vordert. De

    Tweede Kamer, vergaderjaar 2005?2006, 30 250, nrs. 4?5 120

    commissie stelt daarom voor de bepleite wettelijke algemene bevoegdheid

    voor dwangmedicatie te koppelen aan een horizonsbepaling van 6

    jaar, waarna de praktijk wordt geëvalueerd. BRON: TBS eindrapport !!!

  • Alkien

    Artikel 11 Grondwet

    Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

    Hier zou iedereen zich dus druk om moeten gaan maken. Het wil namelijk dat als men dit erdoor gaat krijgen en men zou dit artikel gaan wijzigen. Dan gaat dit betekenen dat je niet alleen aan de gedwongen medicatie gezet kan worden ook al mankeer je niets.

    Maar het kan ook betekenen dat als men je als proefkonijn wil gaan gebruiken ( ik noem maar een dwarsstraat als voorbeeld) dat men dit zo kan doen zonder jou toestemming.

    Inhoudend dus : Laat dit niet gebeuren,want ze kunnen in je gaan snijden ZONDER jou toestemming.

    Mensen moeten hiertegen in verweer komen, en we mogen nooit toestaan dat dit wetsartikel uit de GRONDWET wordt gewijzigd.

    Het is niet zo dat je moet denken “dit overkomt mij dan toch niet”. Want zo werkt het niet. Het KAN dan iedereen overkomen.

    Mensen wordt wakker. Lees dit artikel eens goed, het is maar 1 regel. Maar als men hem gaat wijzigen is deze regel voor een ieder heel erg gevaarlijk geworden !!!

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Af en toe heb ik geen eens zin meer om mensen te informeren, zeker niet als één van de belangrijkste grondrechten in het geding is zoals nu en er 0,0 animo voor is. De mensen verdienen de maatschappij die ze verafschuwen, zolang soap en andere rottigheid belangrijker is dan de grondrechten die om zeep geholpen worden, heb ik het wel even gehad. Ook heb ik het voorgoed gehad met de SP, die tot mijn stomme verbazing achter de dwangmedicatie staat, en goede info links laten liggen. Van mij mag er een nieuwe radicale partij opstaan, want de één na de ander trapt in dezelfde vallen als hun voorgangers, bah wat een kolerezooi.:(:(:( Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Het is wel duidelijk dat de timing van Hirshi Ali geen toeval was/ is….

  • Alkien

    Ik ben het met helemaal met je eens. Waar het de SP betreft had ik na het lezen van hun verslag vanmiddag had ook ik mijn besluit al gauw genomen.

    Verder sluit ik me geheel bij jou realaas aan.

    Groetjes,

    Alkien.

  • nok

    Ik kijk nog maar een paar daagjes op deze prik.

    Heb niet zo’n grote mening over iets,en iemand.Wel denk ik dat de zaak H. Ali Magdan “gestoken” is.Het is tenslotte Politiek,en dan krijg ik veelal Egeltjes haar.

    Ook ben ik blij dat je de SP doorziet(net op tijd),maar stemmen doe ik wel.

    Tenslotte hebben onze Oma’s en Opa’s er voor geknokt.

    Over de verpleging,en alle randgebeuren ben ik intens verdeeld met mijzelf!

    Komt waarschijnlijk door de jaren 70, Carel Muller en Nieuw Dennendal,er is veel mis,maar vlak die “tering drugs”ook niet uit.Nu krijgt ook (pas) het Trimbos Instituut dikke wenkbrauwen.

    Ik zie alsmaar dat rijtje Papegaaien op de tak zitten(jawel,in de Ster) en maar doorzeggen :“Softdrugs zijn niet gevaarlijk”! En zo is het,His Masters Voice,you know :?:?:?

    Fijn weekend,met of zonder Kachel aan!

  • De Bie

    Dat kan ik begrijpen. De meesten is het een rotzorg, en drinken vrolijk pepsi. Het wordt echt tijd het ruimteschip klaar te maken voor het vertrek. We hebben een ander medium nodig voor het klokkenluiden. En dr is nog veel meer dat nog nooit een topic geweest is hier.

  • De Bie

    Zo een rare taal die ik niet begrijp. Gelukkig is hyperactief meester in het ontcijferen ervan en ons (meestal net te laat) te waarschuwen voor de gevolgen. Desondanks hartelijk dank voor je moeite en inzet. Al is er maar eentje die je kan overtuigen, dan geeft dat al voldoening, vraag maar aan ron.

  • Hyperactief

    Ik kijk nog maar een paar daagjes op deze prik. Aldus: nok.

    Hoi nok, welkom.

    Heb niet zo’n grote mening over iets,en iemand.Wel denk ik dat de zaak H. Ali Magdan “gestoken” is.Het is tenslotte Politiek,en dan krijg ik veelal Egeltjes haar. Aldus: nok.

    Precies, de timing en het hele gebeuren er om heen stinkt.

    Ook ben ik blij dat je de SP doorziet(net op tijd),maar stemmen doe ik wel.

    Tenslotte hebben onze Oma’s en Opa’s er voor geknokt. Aldus: nok.

    Hoe/ wat bedoel je met doorziet ??? Enne stemmen heb ik altijd gedaan en zal ik altijd blijven doen, mijn stem gaat nooit verloren, dat ben ik dus met je eens.

    Over de verpleging,en alle randgebeuren ben ik intens verdeeld met mijzelf!

    Komt waarschijnlijk door de jaren 70, Carel Muller en Nieuw Dennendal,er is veel mis,maar vlak die “tering drugs”ook niet uit.Nu krijgt ook (pas) het Trimbos Instituut dikke wenkbrauwen. Aldus: nok.

    Veel problemen zijn gecreëerd, zo wil de psychiatrie doen geloven dat de problemen van nu voortkomen uit de sluiting van instellingen destijds door de antipsychiatrie, maar dat is één grote leugen die ze absoluut niet kunnen onderbouwen….

    Ik zie alsmaar dat rijtje Papegaaien op de tak zitten(jawel,in de Ster) en maar doorzeggen :“Softdrugs zijn niet gevaarlijk”! En zo is het,His Masters Voice,you know :?:?:?

    Fijn weekend,met of zonder Kachel aan! Aldus: nok.

    Softdrugs kunnen heel gevaarlijk zijn, wat bedoel je met die Engelse term ??? Hetzelfde, in mijn geval zonder kachel. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    En dr is nog veel meer dat nog nooit een topic geweest is hier. Aldus: De Bie.

    Zoals De Bie ??? Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Geen dank De Bie, het ontcijferen is begrijpelijk voor de meesten geen hobby, maar het meest baal ik van luie slapende achterover leunende journalisten, die heel gemakkelijk met één hot item van de rest af te leiden is… Groetjes v Hyperactief