Regie in handen houden

  • Polderboy

    Hallo voor hen die dit lezen,

    Ik ben helemaal geen veelvuldig lezer van dit forum. Ik heb echter wat advies nodig en misschien dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.

    Op dit moment ben ik in behandeling voor klachten die ik heb. Ik worstel op dit moment heel erg met de vraag waarom ik graag de “regie” in hande wil houden. Als ik op internet op zoek ga naar links ter ondersteuing voor de beantwoording van deze vraag kom ik alleen maar op site over sexverslaving, huiselijk geweld, e.d. Maar dat is helemaal niet het geval !!!!!!

    Wie kan mij een hind geven naar boeken, artikelen o.i.d die mij kunnen helpen om antwoord te vinden op deze vraag.

    bedankt.

  • sunny

    Misschien zoeken onder: controle??

    Je wilt iets onder controle houden, niet uit handen geven.

    Het is ook eng om dingen uit handen te geven, wan twat denk je dat er gebeurt als je dingen uit handen geeft,dan gaat ‘het’ mis!

    Maar wat is “het” en wanneer ging het mis??

  • Fred

    Ik zie er niets verkeerds in om de “regie” over jouw leven in eigen handen te houden.

    Daar ben je ook persoonlijk verantwoordelijk voor. :)

    Zolang je maar niet de “regie” over een anders leven wil nemen.

    Ook zijn er gevallen waarin men de “regie” noodgedwongen uit handen moet geven.

    B.v. als de auto kapot gaat en je ,m door de garage laat maken.

    Dat zal je (tot op bepaalde hoogte) moeten accepteren.

  • wana

    het heeft met onzekerheid te maken volgens mij en perfectionisme.

    zelf ook een handje van om alles zelf te doen en overzicht te houden..ik heb langzaamaan moeten leren dat de wereld zonder mijn ‘supervisie’ niet vergaat en dat het geen ramp is als ik iets zelf niet doe,als een ander het anders doet dan dat ik zou doen.

    de wereldse opmerking van mijn therapeut was dan altijd ‘vul jij ook je eigen kiezen?!’

    dat gaf dan weer perspectief en kon ik beter loslaten.

  • Ellen XL

    Nou Wana, je hebt in ieder geval ook gevoel voor humor! :D

    Groetjes Ellen :)