Sterrebeeld en karakter

• Fred

Iemand zei laatst tegen mij dat ik bepaalde kwesties veel te lang en diep overweeg alvorens beslisingen te nemen. Nu ben ik inderdaad niet echt een superstabiel type. Maar ik vraag ik mij af of dit ook misschien iets met mijn sterrebeeld (Weegschaal) te maken heeft. Ik geloof niet in horoscoop onzin maar ik heb wel eens gelezen dat de psychologie toch bepaalde karaktertrekken meent te herkennen in sterrebeelden. Wie weet er meer van en heeft ook zo iets?

• sunny

Een weegschaal blijft wikken en wegen en schiet qua emoties ook wel eens door naar de ène of het ander kant.

Als je naar je sterrenbeeld wil kijken om wat meer inzicht in je karakter te krijgen (en daar is de astrologie zeker geschikt voor) houd dan je hele horoscoop in de gaten en ga niet uit van de horoscopen in een tijdschrift.Die kijken alleen naar de stand van de zon tijdens je geboorte en niet naar de andere planeetstanden.

Zoek een goede astroloog en laat die je horoscoop trekken en uitleggen of verdiep je er zelf in, (is een hele studie).

• Annelies E

Ik ben een steenbok

Dus ik zou koppig moeten zijn

Maar ben dat in het geheel niet

• sunny

een Steenbok is een eenzaam klimmertje naar de top, een doorzettertje.. of dat koppig is??

Maar hier komt het om de hoek kijken dat je je horoscoop in zijn geheel moet interpreteren en niet alleen het teken waar de zon in staat.

Je ascendant zegt nl. heel veel over de manier waarop je naar buiten treed en hoe andere mensen je zien ook de andere planeten hebben zo hun verhaal te vertellen en maken het plaatje van je karakter compleet.

• Annelies E

Bedankt voor je uitleg

• Linda

Introverte mensen denken vaak langer over kwesties na en gaan er dieper op in, Fred.

Groetjes Linda

• maaike1

ik ben van sterrenbeeld stier , ik ben verliefd op een ram .

mijn vraag is of we qua karakter bij elkaar horen?

• Gas58

yeah… right… is er niet ergens een astrologie.startpagina?

Lijkt me daar beter van toepassing.

• Gas58

nee, dat kan écht niet, rammen en stieren samen in 1 wei, dat wordt gegarandeerd vechten.

Geloof je het zelf?

• wana

whaha, dat zeggen ze ook van ons, twee leeuwen, dat schijnt écht niet te kunnen ‘samen op de troon’ maar dat ligt dan weer aan de ascendant van onzer beide.

Prima om dit soort dingen te bekijken maar om nou als leidraad te gebruiken..Dan kan je je beter met je eigen karaktereigenschappen verzoenen denk ik.