Hallo allemaal..
Het is zo frustrerend om tegensrtijdige gevoelens te hebben ..
Mijn verstand zegt dat het niet langer zo kan maar mijn gevoel zegt dat ik een kind van 7 niet vol kan stoppen met pillen om beter te functioneren.
Mijn zoontje van 7 is erg druk en inpulsief en heeft “het stempeltje” ADHD.
Het moeilijke is dat school aangeeft dat hij steeds moeilijker te hanteren is doordat hij slecht tot niet luisterd.
Thuis gaat het wel aardig, zeker als ik samen met hem ben, maar zodra er meerdere gezinsleden aanwezig zijn wordt hij drukker en drukker.
Even voor de duidelijkheid we zijn met 5 personen mijn vriend en ik en 3 kinderen.
Dus kort samen gevat , hoe meer mensen er in zijn nabijheid zijn hoe drukker hij wordt. Dus een klas met 22 kinderen is een groot opstakel voor hem.
Het inpulsieve neemt ook gevaarlijke vormen aan…. zo rent hij de straat over als hij een vriendje of een schattig klein poesje aan de overkant van de straat ziet.
Al meerdere keren heb ik een hartverzakking opgelopen omdat hij gevaarlijke dingen doet.
Het behouden van vriendjes is ook een probleem omdat ze hem als wervelstorm niet bij kunnen houden en dat hij toch wel gevaarlijke dingen doet waardoor ouders al snel hun kinderen weghouden bij mijn zoontje.
Mijn verstand zegt dat ik hem moet helpen en dat ik niet de hele tijd bij hem kan zijn om te voorkomen dat er iets naars gebeurt, maar mijn gevoel zegt dat ik geen pillen moet gaan geven.
Wie heeft daar een mening over en kan mij helpen om makkelijker een keuze te maken