zwangerschap en GZ opleiding

• karin

Wie heeft er ervaring met het combineren van een zwangerschap en het volgen van een GZ opleiding? Ik zou graag weten in hoeverre het zwangerschapsverlof van invloed is op het verloop van de studie en wat daarvan de consequenties zijn. Kunnen de gemiste vakken ingehaald worden of ontstaan hierdoor problemen? Wat zijn jullie ervaringen?

• Ellen XL

Hoi Karin, Volgens mij ben je op een psychologie prikbord niet helemaal goed met deze topic. Waarschijnlijk zit er bij het arbo-prikbord wel iemand die er verstand van heeft. Hier is de link: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=166

Succes met alles (studie &zwangerschap) en groetjes van Ellen

• gwen

Ha Karin,

Bij de GZ-opleiding mag je een beperkt aantal uren missen, die je inderdaad moet compenseren door het maken van compensatieopdrachten. Je werkt in principe 32 uur gedurende 2 jaar. De uren die je door zwangerschapsverlof niet kan maken, moet je natuurlijk inhalen. Bij de RINO e.d. zijn ze niet echt blij met gz-opleidingelingen die zwanger zijn, maar het komt regelmatig voor. Als je een opleidingsplek heb bemachtigd, dan kun je het best met je P-opleider overleggen. Wel is de opleiding vrij zwaar, aangezien je 32 uur werkt en daarnaast 1 keer per week naar de opleiding moet. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Groet Gwen

• janneke

Hoi Karin,

Ik hoop dat je dit berichtje nog leest ondanks dat je post al van lang geleden is…

Ik ben namelijk erg benieuwd naar je ervaringen: heb je het uiteindelijk aangedurft?

en hoe is het je vergaan? Reageerde je praktijkplek OK?

Ik sta voor eenzelfde dilemma en vraag me met name af hoe mijn leidinggevenden op

het werk zullen reageren als ik al in het eerste jaar met verlof zou gaan en daarna

1 dag ouderschapsverlof per week wil opnemen. Dus alle ervaringen en tips zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt voor je reactie!

Hartelijke groet,

Janneke.

• Janneke

Hoi Janneke,

Een naamgenoot met dezelfde wens en hetzelfde dilemma.

Ben jij ondertussen al ervaringsdeskundige?

Groetjes Janneke

• Piet

Beste Janneke's,

Hetzelfde dilemma met mijn vriendin. Er moeten nu keuzes gemaakt gaan worden hoe het een en ander te regelen. Wij zijn echt heel benieuwd hoe het bij jullie is verlopen. Graag jullie reactie.

Bij voorbaat dank,

Groet Piet