Huilen na orgasme

• Ineke

Ik heb een hele gekke vraag, kan er nergens iets over vinden, maar kan iemand mij vertellen wat het betekent als je vaak moet huilen na een orgasme.

Het is niet omdat de sex slecht is, maar ik ben dan echt superverdrietig en kan mijn tranen nauwelijks inhouden, alhoewel ik mij er wel voor schaam.

Het liefst zou ik dan een flinke pot gaan janken, zomaar een paar zeeen vol of zo, maar ik slik het uit schaamte weg.

Heeft dit te maken met onverwerkt verdriet?

En waarom komt het dan op dat moment ineens vrij?

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die hiermee zitten, zowel mannen als vrouwen, maar volgens mij wordt er, ook uit schaamte, niet over gesproken.

Wie weet raad?

• De Bie

Jammer voor je man dat je je zo schaamt. Als hij ook bij zou huilen hebben jullie een goede reden om samen te lachen. Huilen is niet altijd verdriet. Lachen is ook niet altijd vreugde.

• sunny

Bespreek het eens met je partner en laat jezelf eens helemaal uithuilen, misschien ben je het dan kwijt??

• azalaia

Ik denk dat het je overkomt omdat een orgasme te maken heeft met een emotie, jezelf laten zien, je openstellen geestelijk en lichamelijk, en dat kan zorgen voor een emotionele ontlading.

Vrouwen beleven dit anders dan mannen en voelen zich vaak diep verbonden met de ander.

Hou het in ieder geval niet in, dan blokkeer je jezlef.

Groeten van azalaia.

• Ad de Beer

Huilen is niet altijd verdriet, het kan ook van vreugde zijn.

Echter, er zijn theorien die stellen dat huilen van vreugde alleen maar komt omdat vreugde in het onderbewustzijn een link legt naar verdriet, droevige herrinneringen.

Vooral, bespreek dit met je partner , want een keer goed uithuilen kan een verborgen trauma zichtbaar maken.

Het komt wat vaker voor, maar dan met name bij mensen die ten gevolge van een strenge opvoeding (veelal godsdienstig) een schuldcomplex krijgen bij een orgasme en mensen die het slachtoffer zijn geweest van sexueel geweld.

Ad de Beer

• wana

ik ken het wel hoor,vriendinnen ook.

niet te veel achter zoeken het is gewoon ontlading van emoties.

teken dat je jezelf heerlijk hebt kunnen laten gaan,niet voor schamen.

zelf legde ik het gewoon uit aan mn vriendje, die konden nogal eens schrikken van mn huilbui.

Da's gewoon mijn ontlading, heb het ook eens in de maand voor mn menstruatie dan kan ik ineens brullen om een stomme reklame of een goed gelukte ovenschotel,relax

tis niks raars,komt vaker voor.

volgens mij heeft t niet met iets diepers te maken.

• Ad

Schuldgevoel omdat je sex lekker vind ?

• Yaan

Beste Ineke,

Ik heb dit ook vrijwel altijd na een orgasme. Ik heb het idee dat de spiegel van een bepaalde stof in ons lichaam plotseling stijgt of daalt als gevolg van het orgasme. Of dat alle kanalen plotseling opengaan. Het lijkt me een puur chemische kwestie. Zelf vind ik het erg prettig om dat gevoel over me te krijgen, ik kan dan uithuilen over wat ik maar wil.

Yaan

• José

Hallo,

Geen idee of iemand dit nog leest, maar voor zover ik het me herinner masturbeer ik al sinds kind. Nu (25) heb ik de laatste jaren enorme huilbuien na een orgasme. Als je dit soms hebt dan is dit normaal maar ik heb het na elk orgasme en dan heb ik het over een orgasme dat ik mezelf bezorg aangezien ik geen partner heb. Ik vind het ook erg frustrerend dat iedereen maar aan geeft hoe normaal dit is, het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe frequent dit voor komt en in hoeverre je het zelf als last ervaart. Ik voel me dan intens verdrietig, verschrikkelijk kwaad en vies. Daarbij aangevend dat ik niet met strenge normen en waarden over seks ben opgevoed en ook niet kan herinneren dat ik ooit seksueel misbruikt ben.

Groetjes

• azalaia

Dat emotioneel raken kan te maken hebben doordat je tijdens en/of na een orgasme heel dicht bij jezelf, jouw eigen bron, komt te staan en dat is een emotionele beleving.

azalaia