Een nichtje van mij denkt àltijd dat ze pech heeft, je kunt er werkelijk niet doorheen prikken. En ik heb er al heel wat tijd ingestoken om haar ervan te overtuigen dat ze daar wel degelijk zelf aan kan werken. Het haalt allemaal NIETS uit!
Ook wanneer ik haar probeer uit te leggen dat ze “de eeuwige pech”, zelf aantrekt (door het ook altijd maar te verwachten) maakt dat nauwelijks enige indruk op haar. Het helpt wel heel even, maar kort daarna heeft ze alweer… pech!
Ze doet soms wel pogingen om contact met anderen te maken, maar als die dan even geen tijd voor haar vrij kunnen maken, heeft ze gelijk medelijden met zichzelf. Het is om gek van te worden!
Ze verwacht véél teveel van anderen, dat schiet niet op.
Mijn vraag is nu: Weet iemand toevallig de één of andere site waarop teksten staan die mensen wat inzicht geven over hun eigen “pech-denkpatroon”?
Het is nu eenmaal zo dat als er iets ergens zwart op wit staat… men dat simpelweg eerder aanneemt dan dat iemand het gewoon zegt tegen ze.
Ik weet zeker dat mijn nichtje bij het lezen hierover eerder tot inkeer komt dan wanneer ze het hóórt van een ander.
Ideetjes???