Mona Lisa

• azalaia

Wat is de psychologie achter de vage glimlach van deze vrouw……

Wie het weet mag het zeggen.

Zou die vage ietwat geheimzinnige glimlach betekenen dat vrouwen ondoorgrondelijk zijn, je ze nooit echt helemaal kan leren kennen omdat ze zoveel eigenschappen hebben in hun persoonlijkheid….. of is het gewoon een grapje van de schilder om mensen te laten nadenken om niks omdat het niks te betekenen had, of dat het zijn vrouw was die nog heimelijk wat binnenpret had over een onderonsje met haar man…..

Wie het weet………

Groeten van azalaia.

• private shrink

http://forum.opinieland.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4285

www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/renaissance/mona.htm

• azalaia

Interessant, zeker de suggestie van dat zelfportret.

Brengt me op het idee dat de schilder zijn vrouwelijk equivalent van hemzelf naar boven heeft gehaald……

Juist als iets niet duidelijk is blijft het interessant en boeiend.

Groeten van azalaia.

• web-aapje

Heb je wel eens naar het bekkie van een poes gekeken? Die glimlacht net zo, de eeuwige ondoorgrondelijke mona-lisa-smile. Volgens mij heeft da Vinci gewoon de glimlach van een poes in een vrouwengezicht geschilderd.

• De Bie

Het is het eerste schilderij uit de geschiedenis, waarop iemand staat afgebeeld waarvan je kan zien/voelen dat het een geheim heeft. Dit was/is een provocatie. Net zo'n iets als elvis. Het medium waaruit de ML voortkomt voelde zich toendertijd krachtig hiervoor. Achteraf niet ongegrond want het schilderij is nooit vernietigd en wordt nu 100 voudig beschermd achter een web van blauw gesponnen laserbeams. De echte waarde is niet in geld uittedrukken.

• Falconetti

Het is gewoon een schilderij waar je misschien helemaan NIETS achter moet zoeken. “Wie het weet mag het zeggen” Niemand weet dat, dus wat een stompzinnige post is dit. Kappen met dat vage geleuter zou ik zo zeggen!

• Fred

Alhoewel ik er niet over mee kan praten vindt ik het toch wel een aardig onderwerp.

• azalaia

En jij weet vast wel hoe ik hier zo op kwam …….:D

En misschien zit er ook wel niets achter, maar wat maakt dat uit.

Die vage gezicht uitdrukking dat ergens in de verte op een lach lijkt blijft toch boei

Groeten van azalaia.

Fred schreef:

>

> Alhoewel ik er niet over mee kan praten vindt ik het toch wel

> een aardig onderwerp.

• azalaia

Falconetti schreef:

>

> Het is gewoon een schilderij waar je misschien helemaan NIETS

> achter moet zoeken. “Wie het weet mag het zeggen” Niemand

> weet dat, dus wat een stompzinnige post is dit. Kappen met

> dat vage geleuter zou ik zo zeggen! Aldus falconetti…..

————————————————————————————————

Wie ben jij en waar moet ik mee kappen?

Groeten van azalaia.

• Fred

azalaia schreef:

>

> En jij weet vast wel hoe ik hier zo op kwam …….:D

Niet teveel van me verwachtten, hoor. Ik ben lang niet zo snugger als ik uit zie. :):)

Groet Fred