Mona Lisa

• Ad de Beer

simpel tcoh, ze weet dat ze een directe afstammeling is van Maria Magdalena en daardoor drager van de heilige graal waar op dat moment diverse ridders naarstig naar op zoek zijn.

tevens toont Michel Angelo haar op dat moment zijn geslachtsdeel, wat bij haar ook een glimlacht losmaakt, ze heeft ze beter gezien.

Het leukste van het hele verhaal is dat LdV door dit schilderij volksstammen aan het denken heeft gezet en wie weet glimschatert deze meid ook daarom.

Maar, wie weet het geheim achter de teksten van Nights in White Satin?

Wat is de psyche achter de tekst van “eenzame kerst”?

Ofwel, waarom zijn er mensen die overal wat achter zoeken, heet dat niet paranoia?

• azalaia

Ad de Beer schreef:

>

> Ofwel, waarom zijn er mensen die overal wat achter zoeken,

> heet dat niet paranoia?

……………………………………………………………………………..

Precies, zoals je het schrijft: mensen die OVERAL wat achter zoeken, zijn inderdaad paranoïa.

Mensen die gewoon nieuwsgierig zijn naar de gedachte van de schilder, op het moment waarop hij iets of iemand wil uitbeelden, zijn volgends mij niet paranoïa, of heb ik je verkeerd begrepen ??? ;););)

Groeten van azalaia.

• azalaia

Aha………….jij zier er dus snugger uit :D, dat zegt mij genoeg ;)

Groeten van azalaia.

Fred schreef:

>

> azalaia schreef:

> >

> > En jij weet vast wel hoe ik hier zo op kwam …….:D

>

> Niet teveel van me verwachtten, hoor. Ik ben lang niet zo

> snugger als ik uit zie. :):)

>

> Groet Fred

• De Bie

Ik heb een mooie site voor ad : www.songfacts.com

• Ad de Beer

He, bedankt.

Ik hecht in mijn leven als trainer en begeleider erg veel aan songteksten omdat ze vaak zo treffend zijn.

I've been to paradise, but I've never been to me" van Charlene gebruiik ik vaak in bewustmakingsessies.

Ook andere teksten hebben een diepere betekenis, maar ook zijn er vaak zeer treffende citaten in songs, bijvoorbeeld “every cop is a criminal and all the sinners saints” in Sympathy for the devil“ van de Stones”.

Het cryptische in “nights in white satin” ga ik zeker eens opzoeken.

Ad de Beer

• Fred

83 % blij. 9 % weerzin. 6 % angst. 2 % boos.

Dit is geen geintje. :):) Ik las (in een of ander flutblaadje) vanmorgen de uitslag van een PC programma dat de emoties van het gezicht afmeet.

Groet Fred. :):)