Fakers

• Fred

Waarom gebruikt iemand een andere of diverse namen? Waarom verzint iemand allerlei bizarre verhalen? Daar kunnen m.i. meerdere redenen voor zijn.

A) Iemand kan het een interessant prikbord vinden. Maar om veiligheids en/of privacy redenen na verloop van tijd verder gaan onder een naam.

B) Iemand kan incidenteel ff een andere naam gebruiken in een topic, om verder contact gezellig te houden.

C) Iemand kan anoniem een probleem willen voorleggen. Zo iemand kan verder willen gaan,en om privacy redenen na verloop van tijd een andere naam kiezen.

D) Iemand kan schrizofreen zijn. Dit is een ernstige ziekte, zo,n schrijver hoeft niet perse nare bedoelingen te hebben, en de lezers kunnen hier rekening mee houden.

E) Iemand kan (om wat voor reden dan ook) de behoefte hebben om allerlei onzinnige verhalen te verzinnen en zitten te klieren.

Er zullen nog wel meer redenen zijn. Hoe dan ook, deze “Sherloc Holmes” heeft vannacht nog iets meer onderzoek gedaan met verbijsterd resultaat.

Ik zal mijn conclusies maar voor me houden omdat iemand inderdaad ziek kan zijn zonder verders nare bedoelingen te hebben. Het is niet mijn bedoeling om zo iemand te kwetsen.

Die genoemde categorie E) daar heb ik het echter niet zo op. Deze mensen zullen ook wel ziek zijn maar dan op een hele andere manier. Ik heb al eerder te maken gehad met figuren die op lafhartige wijze, van afstand, andere mensen geestelijk proberen te ondermijnen. Ze denken nog helden te zijn ook, maar als ik langs zo,n type loop dan staan ze te trillen als een rietje. Ik vindt dit slag echter vooralsnog te min om mijn handen aan vuil te maken. Waard, niks. Maar om ff to the point te komen.

Ik vindt het bepaald niet prettig om nu hier weer met allerlei bizarre en schokkerende verhalen te worden geconfronteerd terwijl daar achteraf niks van waar blijkt te zijn.

Dat wou ik ff kwijt.

Groet Fred

• wana

als je een jaar of vijftien bent dan is dit medium toch fantastisch om je anders voor te doen dan je bent?

en dan zijn er ook nog die altijd kind zijn gebleven!

Maar ook als je in dit leven niet zo sterk in je schoenen staat,trilt als een rietje bij degene die voorbijkomen, dan is het denk ik een uitlaatklep eens flink de boel te laten schudden op zn grondvesten,en dan wel zo veilig digitaal.

juist ook om je hiervoor of tegen te beschermen kan je diverse namen gebruiken.

zelf heb ik me een paar keer mijn neus gestoten nadat ik mij erg privé en dus kwetsbaar had uitgelaten over een bep.onderwerp..dan wordt je weer even bewust gemaakt van het anonieme en vluchtige van internet iederéén kan wat roepen en dat hou ik in mn achterhoofd als ik surf.

• Fred

wana schreef:

>

> als je een jaar of vijftien bent dan is dit medium toch

> fantastisch om je anders voor te doen dan je bent?

Een tiener kan zulke onderwerpen niet verzinnen. Het gaat m.i. om personen met aanzienlijk meer ervaring.

> en dan zijn er ook nog die altijd kind zijn gebleven!

Ik vind dit te ernstig om het te vergelijken met een Pietje Bel streek van een oudere jongere.

> Maar ook als je in dit leven niet zo sterk in je schoenen

> staat,trilt als een rietje bij degene die voorbijkomen, dan

> is het denk ik een uitlaatklep eens flink de boel te laten

> schudden op zn grondvesten,en dan wel zo veilig digitaal.

Nobody is perfect. Ik hou overigens ook wel van een geintje. Ik denk ook dat veel mensen wel eens iets “minderwaardigs” hebben gedaan. Een anoniem telefoontje of iets dergelijks. Ik tenminste wel. Maar om nou aan de gang te blijven. Ik ben mij inmiddels (ik vermoed nog maar enigzins) van mijn gebreken bewust en probeer dat juist te verbeteren.

> juist ook om je hiervoor of tegen te beschermen kan je

> diverse namen gebruiken.

> zelf heb ik me een paar keer mijn neus gestoten nadat ik mij

> erg privé en dus kwetsbaar had uitgelaten over een

> bep.onderwerp..dan wordt je weer even bewust gemaakt van het

> anonieme en vluchtige van internet iederéén kan wat roepen en

> dat hou ik in mn achterhoofd als ik surf.

Heel verstandig.

Groet Fred

• azalaia

Fred, is er geen moderator die dit soort prikbordvervuilers kan onderscheppen en bannen?

Zeker als dit onderzocht kan worden in de geschiedenis van dit prikbord.

Als het nu nog om een puber.startpagina.nl ging, dan kan je dit verwachten, maar dit prikbord heeft toch wel een niveau waarin je dìt niet zou moeten tegenkomen.

Dat meisje een jongen bleek te zijn……. misschien een transsexueel of zo???

Over het algemeen zijn mensen goedgelovig, nemen snel aan dat ies waar is wat ze neerschrijven.

Sommige mensen doen er werkelijk alles aan om aandacht te krijgen en kronkelen zich in de raarste bochten om toch vooral die aandacht maar vast te houden.

Ik praat nu in het algemeen, niet persé over dit prikbord.

Soms hebben mensen al moeite met mìjn postings…….. omdat ze het soms nergens op vinden slaan. Maar goed, ik fake in ieder gaval niet.

Fakers krijgen veel aandacht, zijn slim in hoe ze kunnen manipuleren, worden serieus genomen en niemand heeft iets in de gaten totdat er iemand voor detective gaat spelen en ja, dan valt die persoon door de mand.

Laat de waarheid maar eens boven komen, dan kunnen we weer gewoon verder met de mensen die wèl serieus en eerlijk zijn.

Groeten van azalaia.

• Fred

Wana schreef:

> > Maar ook als je in dit leven niet zo sterk in je schoenen

> > staat,trilt als een rietje bij degene die voorbijkomen, dan

> > is het denk ik een uitlaatklep eens flink de boel te laten

> > schudden op zn grondvesten,en dan wel zo veilig digitaal.

Fred schreef:

> Nobody is perfect. Ik hou overigens ook wel van een geintje.

> Ik denk ook dat veel mensen wel eens iets “minderwaardigs”

> hebben gedaan. Een anoniem telefoontje of iets dergelijks. Ik

> tenminste wel. Maar om nou aan de gang te blijven. Ik ben mij

> inmiddels (ik vermoed nog maar enigzins) van mijn gebreken

> bewust en probeer dat juist te verbeteren.

Fred schrijft: om het nog ff iets beter te formuleren. Ja, tuurlijk, we halen allemaal wel eens een rare streek uit. Ik hou ook van humor. :) Misschien is minderwaardig dan een groot woord.

In dit geval doel ik ook niet op een incident maar op mensen die andere mensen voortdurend lopen te zieken. Ik praat ook niet over mensen die amper beseffen wat ze doen, of een ander aandoen, maar over mensen die er bewust op uit zijn om een ander (geestelijk) schade toe te brengen. Als dat regelmatig gebeurd dan vindt ik dat zwaar minderwaardig. Ik praat hier dus ff over mijn eigen ervaringen.

Het figuur waar ik op doel durft mij verders amper aan te kijken. Ik wou dat ,ie me maar gewoon vroeg om de kwestie op een rustig plekje discreet onderling (fysiek) te regelen. Maar van afstand waant ,ie zich een held en daar houdt het ook precies mee op.

Nogmaals, ik heb weet niet of zoiets hier ook aan de orde is. Er kunnen zoals vermeldt tal van redenen zijn. Bovendien is het gedrag hier niet tegen mij persoonlijk gericht. Maar zoals vermeldt, ik heb het dus niet zo op die genoemde categorie E).

• Frans

Wie zijn eigen naam niet gebruikt, is al een faker.

Frans

• Fred

Ik neem de wijze raad van Wana maar in acht. Ik vindt het wel ff goed zo. :)

Tet tet tet, met de groetjes van Fred. :):)

• azalaia

Frans schreef:

>

> Wie zijn eigen naam niet gebruikt, is al een faker. aldus Frans.

Frans

……………………………………………………………………………….

Hier ben ik het niet mee eens. Als iedereen onder zijn/haar eigen naam prikt en met een persoonlijk probleem komt, dan zouden de buren van die persoon ook kunnen meelezen en gelijk weten over wie het gaat. Voor het behoud van enige privicy vind ik het niet verkeerd om een pc naam te gebruiken als je die dan maar steeds houdt op alle prikborden. Mijn naam azalaia staart op 2 prikborden, maar in mijn paspoort staat een andere naam.

Dus volgens jou ben ik nu ook fake………, nou, dan is 98% van alles prikkers op deze wereld fake en kunnen we wel sluiten. Eb trouwens: misschien heet jij wel \piet maar doe je je voor als Frans…….. ik bedoel maar zo.

Beter een echt verhaal onder een internetnaam dan een flut story onder je ‘echte’ naam……. Nou jij weer ;)

Groeten van azalaia.

• Fred

Ik zie je foto wel de laatste tijd wel wat minder. :)

Maar gelijk heb je. Een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.

Groet Fred

• azalaia

Elke keer als ik jouw naam zie staan, dan herinner ik mijn vader weer die ook Fred heette en vandaag zou het zijn verjaardag zijn, 14 juli, hij zou dan 86 zijn geworden.

Hij en mijn moeder zijn nu 13 jaar geleden naar ergens gegaan en toch heb ik nooit het gevoel dat ze er niet zijn.

Ze zijn er dan wel niet letterlijk en toch bestaan ze.

Regelmatig word ik gestuurd als ik een handeling of een beslissing moet nemen, dan is het of mijn moeder of mijn vader die beslissing voor me neemt, IK ben het dan niet, maar vertegenwoordig op dat moment mijn ouders of één van hen die dan precies hetzelfde zouden hebben gedaan.

Dit betekent niet dat ik niet zelf kan denken, zeker niet, maar toch ie er altijd iets aanwezig maar zonder dat mij dit het gevoel geeft dat ik gecontroleerd wordt of zoiets van dien aard en dit fake ik niet, dit voel ik echt zo.

Groeten van azalaia.

Fred schreef:

>

> Ik neem de wijze raad van Wana maar in acht. Ik vindt het wel

> ff goed zo. :)

>

> Tet tet tet, met de groetjes van Fred. :):)