Vanavond reed ik langs de snelweg, op het fietspad wel te verstaan, het was vreemd stil, alsof er buiten mij geen ander leven meer op deze planeet aanwezig was, plotseling hoorde ik een steeds sterker worden geruis, ik zag een stipje in de lucht verschijnen dat langzaam groter werd, gefascineerd bleef ik staan kijken, het kwam steeds dichterbij en het bleek een Jumbojet te zijn, ik dacht nog, wat doet die hier, want ze mogen hier helemaal niet vliegen, maar hij kwam steeds dichterbij en dichterbij, ik realiseerde mij dat de Jumbojet begon te dalen, ik zag ,m op de snelweg landen, hij stopte vlak voor mij, ik dacht nog, niks aan de hand, staat zeker zonder benzine, maar toen stapten er een dozijn groene rare ventjes uit met allerlei sprieten op hun hoofd, ik dacht, dit kan helemaal niet, buitenaardse wezens verplaatsen zich meestal in ronde vliegende schotels, althans naar horen zeggen,
maar goed, er kwam er 1 naar mij toe en vroeg beleefd in vloeiend nederlands of ik even in Jumbojet wilde stappen, nou vooruit dan maar dacht ik, eenmaal binnen vroegen ze of ik wilde meewerken aan een onderzoekje op de planeet Linobar in het melkwegstelsel Briobka, ik zei ze dat ik morgen een afspraak heb met de tandarts, dat was geen probleem want we zouden binnen een uurtje of 2 weer terug zijn, dus we vlogen met een snelheid van 38.000 lichtjaar per seconde door het universum, ik vulde daar een paar formuliertjes in en ze brachten me netjes terug, toen ik thuis kwam vondt ik het toch vreemd, ik dacht dat er geen aliens bestonden, en begon me af te vragen of ik het wel echt gebeurd was, ik dacht, laat ik nou maar eens een topic plaatsen op het psychologieprikbord want daar zijn vast wel mensen die mij er meer over kunnen vertellen,