Vriendin kan 'ex' niet vergeten

• Marco

Waarschijnlijk komt dit velen bekend voor.

Ik (28) heb sinds korte tijd (2,5 maand) een relatie met een leuke meid (25). Daarvoor woonde ze 4 jaar samen met haar vorige partner. Ze was al verschillende malen bij hem vreemdgegaan en ze bezochten samen een therapeut omdat hun relatie niet liep.

Ze leerde mij kennen en dat was mede een reden om bij hem uit huis te gaan. Inmiddels woont ze bij pleegouders thuis.

Haar ex-vriend wil geen contact meer met haar hebben. Heeft alleen nog wat financiele zaken afgehandeld en wil het nu afsluiten.

Zij blijft bijna dagelijks, over hem inzitten. Dan voelt ze zich down en zegt dat ze tijd nodig heeft om alles te verwerken. Dan zet ze op haar weblog allerlei teksten dat ze nog om hem geeft en het jammer vind dat alles zo loopt.

Door bovenstaande word ik onzeker en heb dit ook aangegeven. Je kan immers niet altijd stil blijven staan wat er geweest is, maar je moet door. Echter ze geeft aan, dit ben ik en daar doe je het maar mee.

Helaas kan ik nog geen weg vinden voor mezelf, om hier mee om te gaan.

Help

• sunny

beetje vreemde meid, geloof ik, ik zou niet te veel investeren in deze relatie.

• DRE

Niet om lachen, vaker meegemaakt.

• wana

pff, de amerikanen hebben een woord ervoor je bent ‘the rebound guy’ als ik het goed schrijf..

het lijkt me pijnlijk en ook moeilijk om te merken dat je maar weinig ruimte in neemt bij je nieuwe vlam,ze is duidelijk nog eigenlijk niet aan nieuwe liefde toe vrees ik.

zeker in t begin wil je toch iemand die alleen jou ziet staan en compleet voor je gaat?

als je het zo schrijft lijkt het alsof je genoegen neemt met minder..

• azalaia

Je kent haar nog maar 2 1/2 maand, wat weet je van haar, hoe ze is, wat ze voor JOU voelt,als ze al iets voelt na 2 1/2 maand. Alles moet nog groeien, alles is nieuw en ze heeft nog maar net de ene relatie afgesloten of ze begint alweer met iets nieuws……

Op die manier gaan er dingen door elkaar lopen. Haar ex kan dan wel de relatie hebben afgesloten, zijkennelijk niet en jij zit hier precies tussen in.

Weet je wat volgens mij het beste is…….?

afstand nemen van haar, even alles laten betijen en als ze echt voor je voelt, dan komt ze naar jou terug. Spreek met haar af dat je haar bedenktijd geeft en als ze na 3 maanden het nog niet weet, dan is het jou wel duidelijk denk ik zo en kap je helemaal met haar.

4 jaar gooi ook niet zo maar weg, het is toch altijd een moeilijk zaak een scheiding, zij heeft tijd nodig en geef haar die tijd maar houd een open dialoog over dit probleem, zij moet wel eerlijk zijn tegenover jou.

Wees ook duidelijk naar jezelf toe, na een paar maanden of een half jaar is alles wel duidellijk, welke kant het ook is opgegaan.

Groeten van azalaia.