Sinds bijna 3 maanden heb ik een vriendin. De eerste weken waren echt leuk, maar op den duur kregen we wat irritaties over kleine dingen. Verkeerde opmerkingen maken bijvoorbeeld. Een week of 4 geleden had mijn vriendin met haar ex afgesproken. Verder niks mis mee, maar toen ik die dag naar haar toe ging, moest ze steeds huilen. Ze wilden ook nog niet zeggen waarom ze moest huilen. Een paar dagen later kwam ik er dus achter dat ze met haar ex had afgesproken. Ik vond het erg vreemd dat ze huilt om een andere jongen terwijl ze een relatie met mij heb. Ik stond op het punt om het uit te maken, maar ik hou teveel van haar en ik heb gezegd dat ik het accepteer. Ook omdat ze zei dat ze voor mij voor 100% kan gaan. En ik geloof haar.
Maar sinds die tijd heb ik het gevoel dat de liefde steeds meer van mijn kant moet komen. Het eens knuffelen en zoenen komt minder van haar kant vandaan. Ook smsjes zijn minder intiem geworden van haar kant. Ik wil echt niet steeds klef zijn, maar af en toe kan toch wel eens?
Aan het begin van haar en mijn vakantie ben ik geopereerd aan mijn knie. Ik moest 10 dagen achter elkaar ene trombosespuit hebben, omdat ik met mijn gips niks anders deed dan zitten. Ik heb het haar gevraagd om die spuiten te geven, dan mag ze omdat ze in de zorg werkt. Dus elke dag kwam ze bij me langs. Niet altijd goed gemutst, omdat ze op vakantie wilde enz. Kan ik goed begrijpen! Ik baalde ook! Ik ben nu een dag of 5 van die spuiten af, maar moet nog steeds veel rust houden en fysio volgen in het ziekenhuis. Ze gaat naar het strand of doet andere dingen met vrienden en vriendinnen, vind ik allemaal best.
Maar als ik een sms stuur, kan het best zijn dat ik pas een uur of 8 later antwoord krijg. En stuur ik er dan nog 1, dan gaat daar ook weer veel tijd overheen. Steeds maar smsen hoeft voor mij niet hoor! Maar aan het begin van onze relatie voelde ik echte verliefdheid tussen haar en mij. De laatste weken moet het steeds meer van mij komen heb ik het idee. Ze zegt dat ze voor me kan gaan, dus geloof ik haar.
Ook hebben we een keer echt ruzie gehad. Dat was bijna het einde van onze relatie. Maar het kwam goed en ze zei dat ze me niet kwijt wil, en ik wil haar ook niet kwijt!
Ze wilt ook graag contacten onderhouden met vrienden en vriendinnen, geen probleem voor mij. Dat moet ze allemaal zelf weten. Maar ik stuurde bijvoorbeeld een smsje wat ze savonds ging doen (ik wilde haar wel weer zien), maar daar reageerde ze niet op. Je kan op zijn minst toch ff wat laten weten? Dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Ze zegt ook dat het moet groeien onze relatie. Ben ik het wel mee eens. We hebben nog weinig leuke dingen kunnen doen, omdat ik met mijn knie zit.
Ik vind het allemaal moeilijk, en ik zit al een week of 4 niet lekker in mijn vel.
Dan heb ik de volgende vragen:
Kan ze echt voor 100% voor me gaan? Of zit ze nog teveel met haar ex in haar hoofd? Of moet het nog groeien omdat we weinig leuke dingen hebben gedaan? Is ze eerlijk? Houdt ze me aan het lijntje? Wat moet ik doen?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
P.