help

• anoniem

Ik ken iemand, die heeft soort va, schizofrenie, enkel ik weet daaarvan, het probleem is dus bij emotionele situaties krijgt zij aanvallen. Ik hou van haar en zij is verliefd op mij, maar het is de eerste keer dat ze zich zo voelt, psychologen hebben haar ziek verklaard en ze kan nooit meer genezen, maar het is de eerste keer dat ze liefde voelt, ze heeft nooit geweten wat liefde is, maar het gevoel dat ze beschrijft is gewoon verliefd zijn, ze heeft zich nog nooit zo gevoeld, ze wil niets beginnen met mij om mij te beschermen, ze wilt wel maar ze durft niet, ze is bang dat ze mij zou kwetsen,

Mijn gevoelens zijn sterk voor haar, zij kan nie zonder mij en ik wil haar niet laten maar ik verlang steeds naar haar, wat moet er toch gebeuren.

• nieke

zoo jeetje… je maakt het jezelf niet makkelijk door verliefd te worden op iemand met schizofrenie lijkt me… wordt je hier een gelukkiger mens van denk je? (alleen dan wordt zij dat ook?)

maar ziek verklaard? wat betekent dat? er zijn zoveel mensen psychisch ziek, dat hoeft dus niet erg te zijn? zijn er medicijnen voor? behandeling?

nou, heel veel sterkte ermee!

• azalaia

Verlang jij naar haar omdat zij zo verliefd op je is of zou je ook zo naar haar verlangen als zij NIET verliefd op je was???

Probeer hier maar eens achter te komen.

Iemand die psychisch ziek is en niet meer beter kan worden zal een zware claim op je gaan leggen, weliswaar onbedoeld, maar toch….. en dat wil ze je niet aandoen en heel verstandig van haar.

Wees realistisch en ga bij jezelf na wat JIJ opschiet met deze relatie, nu en in de toekomst voor zover je dat kan overzien.

Jij moet er òòk beter van worden, het moet iets toevoegen aan je leven en ga niet iets beginnen uit een soort van medelijden, medeleven, want dit werkt niet, voor beide niet.

Heel veel sterkte en laat nog eens iets van je horen.

Groeten van azalaia.