niet rechtstreeks iets horen van iemand, maar via via

• monica

Ik ben benieuwd wat mensen van het volgende vinden:

Je krijgt van iemand te horen(b.v. via het hoofd van je afdeling), dat je op je werk niet aardig tegen iemand bent geweest (terwijl dit niet zo was). Het idee dat iemand naar je hoofd van je afdeling stapt, om te zeggen dat een collega niet aardig tegen je is geweest…

Ik vind dit kinderachtig, want als dat zo is, stap je toch rechtstreeks op iemand af, om te zeggen als iets je niet bevalt of je zegt het gelijk.

Wat vinden jullie daarvan?

• azalaia

Je hebt helemaal gelijk in wat je zegt, maar mensen zijn en doen vooral kinderachtig.

Wat jij kan doen is hier volwassen op reageren door het te negeren.

Maak je niet druk over dit en lach om zulke stompzinnigheid van je collega ('s).

Groeten van azalaia.

• Ron@ld

waar concurrentie is heb je matennaaiers.

Groetjes

Ron@ld

• amaranth

Kritiek geven is niet makkelijk, kritiek krijgen is vaak nog veel moeilijker. Dus, Monica, hoe ga jij zelf om met mensen die kritiek op jou hebben? Als je ze meteen het hoofd van de romp slaat, tja, dan moet je natuurlijk niet verwachten dat iemand op jou afstapt als er iets is gebeurd wat niet zo fijn was.

Het is zo makkelijk het bij de ander te zoeken. Maar heb jij jezelf de vraag gesteld: wat doe ik nou waardoor mensen het moeilijk vinden rechtreeks naar mij toe te stappen als er iets wringt?

En als je daar zelf maar een kleine rol in hebt - wat natuurlijk heel goed mogelijk is, want ik ken jou ook niet - dan helpt het misschien om even te bedenken waarom het dan voor die ander zo moeilijk is om naar jou toe te komen.

Met je baas praten is niet altijd klikken, het kan ook gewoon een verzoek om hulp zijn. Ik denk alleen dat het verstandig van je baas was geweest als hij jullie er even alletwee bij had gehaald, dan had je het meteen kunnen uitpraten, en was voor jou misschien wel meteen duidelijk geworden waarom het zo ging….

• wana

heel juist amaranth!

• monica

pff, ik werk daar nog niet zo lang en ken die man dus ook nog niet zo lang

van een andere collega krijg ik te horen, dat ik eigenlijk best iets assertiever mag optreden naar mensen

als mensen mij apart nemen en op een normale manier opbouwende kritiek uiten, kan ik daar best tegen en reageer daar normaal op en probeer daar ook iets mee te doen

maar het gekke is, dat ik helemaal niet onaardig tegen hem ben geweest, ik zat alleen een beetje te foeteren op een nieuw computerprogramma, maar aangezien dit een programma is, dat hij verder ontwikkelt, denk ik, tegen het verkeerde scheenbeen

nee, ik denk dat het advies van Azalaia goed is.

Voor een kerel van 50+ vind ik dit zo kinderachtig, dat het eigenlijk om te lachen is, zo onvolwassen