het wordt me teveel

• Femke

Het wordt me allemaal te veel. waar ik ook kijk en wat ik ook doe overal krijg ik maar informatie. Of ik nu wil of niet. Telefonische wachtrijen, om de 10 minuten reclame op elke TV zender, telefonische verkoop mijn brievenbus vol met reclame.

Internet met duizend pop ups ik trek het niet meer en wil weg. Ik kan de strat nietmeer op vanwege al die drukte…

Wie wil daar over praten.

• Anton

Hoi Femke ik voel met je mee. Het is om helemaal gestoord van te worden. Heb je ook stress op je werk of heb je geen baan?

• Ron

Ik zit regelmatig op een heuvel in de verte te staren, heeeerlijk!!!

Het zet deze wereld in perspectief en het is waar, van alle kanten wordt een beroep gedaan op je gedachten/gevoelens/wil enz.

Ontrek je er regelmatig aan door de stilte te zoeken, laat het prioriteit nummer een zijn en je zult zien dat je in no time meer rust ervaart!

Succes en groet Ron

• P S

1.Sticker op de brievenbus

2.Publieke omroep kijken ipv commercielen

3.Pop up stopper instaleren

4.Aanmelden op www.infofilter.nl

Zo eenvoudig is het .

• Fred

Ik weet er alles van. Schandalig. Maar ja … wat doen we er aan? Ik sluit me in deze geheel bij Ron aan. Sticker op je deur, etc. Meer kan je niet doen.

• Ron@ld

Hoi Femke ,

Zoek een uitlaatklep Ron mediteert op een heuvel een ander spaart postzegels , ik fiets mezelf helemaal leeg maar heb wel oog voor de natuur .

Groetjes

Ronald

• wana

ik ga naar het bos als nederland speelt..of heel vroeg op zondagmorgen intens genot!

zoek de stilte op en bescherm jezelf waar mogelijk van alle prikkels van buitenaf.

lekker s'avonds naar de biep en luister naar rustgevende muziek,sterkte

hopelijk woon je niet in de randstad kom lekker de provincie in, t noorden, t oosten maar ook t zuiden heeft een rustiger tempo en is er volop rust te vinden.

• Dries

Sorry hoor maar als dit je teveel word lijkt me niet dat dat door reclame en dergelijke komt, ik zal niet zeggen dat dit met je persoon te maken heeft dat is wat erg kort door de bocht en ik zal je ook niets aanpraten

maar blijkbaar neem je reclames en dergelijke iets te serieus ofzo als je hier

een probleem van maakt dan kan elke dag iemand met problemen komen

zoals het weer dat je niet kan slapen. En als je het inderdaad dwarszit

moet je actie ondernemen maar om je leven nou te leiden ala antireclame is inderdaad ook zo sneu.

Ik ken je niet zoek een nieuwe hobby dat is spannend mischien endaardoor wel zo leuk zal je echt niet meer aan reclame denken

en ja ff lekker in het park zitten luisteren naar de vogels of mensen wind werkt inderdaad heel bevreidend,

En anders je boel oppakken en naar een land gaan waar ze het allemaal niet hebben wedden dat je terugwilt

• otje

hey femke,

ik vind het heel normaal dat je al die prikkels als lastig ondervind, en ik heb zelf ook dagen waarop het echt teveel is.

er komt ook zo veel meer bij kijken dan de meeste mensen denken al die reclames zijn zo geproduceerd dat ze ook daadwerkelijk je hoofd binnendringen ookal probeer je jezelf er bewust voor af te sluiten.

de stilte opzoeken is soms makkelijker gezegd dan gedaan, jah met een dikke bankrekening is een verwegbestemming zo geboekt maar anders ben je toch gebonden aan je directe omgeving.

als ik zo'n dag heb waarop al die prikkels op me af stormen en ik moet naar buiten dan zet ik mijn mp3speler op en dan luister ik lekker alleen maar naar de muzikale prikkels die ik zelf heb uitgekozen, leuk hoe anders de wereld eruitziet met melodie eronder…

• wana

de één is gevoeliger voor prikkels van buitenaf dan de ander dries.

al lijkt dit misschien iets té, sommigen zijn erg visueel ingesteld of is het voor hen op een andere manier te heftig allemaal wat er op hun af komt.

zo heb je ook de ‘thrillseekers’ die juist veel heftigere impulsen nodig hebben om wat te ervaren.