Hallo,
Volgens mij heb ik nou precies last van waar dit item (zie onder) over gaat.. Ik zal even beknopt proberen uit te leggen waar ik last van heb.
2 jaar geleden werd ik overspannen. Erg lastig, zeker als je gewend bent alles precies onder controle te hebben. BANG daar heb ik meteen het probleem!! Ik was ineens de controle kwijt……….Inmiddels heb ik mijn overspannenheid overwonnen maar de angst om de controle te verliezen is er gedurende de dag constant in de vorm van negatieve gedachte….
Ik ben bijvoorbeeld bang om van een flat te springen, met mijn auto in het water te rijden, mijn kinderen of mezelf iets aan te doen…etc. Snap je wat ik bedoel?
Constant denk ik die dingen en niet omdat ik het wil…nee juist in tegendeel ik wil het juist NIET! En daarom maakt het me ook zo bang. Ik wil niet van een flat springen, ik wil niet met mijn auto in het water komen, mijn kinderen of mezelf iets aandoen. NEE NEE NEE dat wil ik niet maar ik ben zo bang om daar de controle in te verliezen dat het toch gebeurt zonder dat ik het wil!!!!! Ik ben dus eigenlijk de gehele dag door bang van mijn gedachten. Heeft iemand een tip?
Pammie