Reclame

• Antireclame

Blote dames in het bushokje, snoepreclame op het kindernet, erotisch getinte billboards langs de snelweg ­ willen we dat? Of moet de burger beschermd worden tegen reclame?

• azalaia

Nee juist niet, je kan toch niet iedereen al bij voorbaat tegen alles gaan beschermen, dan bouwt de mens geen weerstand op en worden we allemaal watjes.

Ik vind reclame prima, doe er soms mijn voordeel mee, en laat liggen wat ik niet nodig heb. En soms is relame ook best grappig. Ik lach erom, erger mij niet, ik erger mij meer aan dierenmishandelaars, maar reclame…….. nee hoor.

Groeten van azalaia.

• Ad

De burger is zelf slim genoeg om te filteren

• Fred

Azalaia schreef :

dan bouwt de mens geen weerstand op en worden we allemaal watjes.

———————

Kom op nou toch :):) Ik doe mijn best om mij niet overmatig aan reclame te irriteren, anders heb ik geen deel van leven meer. En sommige reclames vindt ik zelfs wel komisch, voor een keertje. Maar al bij al, gaat het om prikkels die de meeste mensen echt wel kunnen missen. De mensen krijgen zoveel van die ellende binnen dat er kortsluiting van kan ontstaan, daarom is m.i. 80 % van de Nederlanders ook drugverslaafd, alcoholist of psychisch patient. :):)

Is echt zo.

Groet Fred :):)

• Fred

En ik wil ook graag zoveel mogelijk zelf uitmaken wat ik in me opneem.

Thuis bepaal ik zelf naar welke zender ik kijk, maar buiten de deur vindt ik al die reclame opdringerig en dus ongewenst.

Groet Fred :)

• Dries

Hoezo leef je met het idee dat je beschermt MOET worden geeft alleen maar

stress opjezelf en wie ben jij nu om dingen te veranderen je bent niets wees blij dat je het zou kunnen zien. dat je leeft, dat is al het geschenk dat er geen rede is om angstig over dingen te denken, je kan dan ook nog zelf keuzes maken !! :)

of ligt er een ‘diepere’ betekenis achter recalme dat het een houvast van een draaiende econmie is geworden en die economie houd je levend waardoor je daarop ..gaat vertrouwen ,

Maar toch geld alles voor iedereen weer invidu daarom zie ik een mens ook zo

net als mezelf en als je je eigen beperkingen leert te veranderen ga je ze ook zien.

en het word er alleen makkelijker op. En wees niet bang dat je iets fout doet dat laat je energie niet goed doorstromen, je maakt daar een ritme meedoor ( daar zal wel de toekomst in zitten die jij kan maken ) als je te gestrest bent zorg je voor een te snel ritme waardoor je je gevoel niet voelt en zodra je ( desnoods ) ff @!#$ moet hebben om weer horizontaal te zitten dat je in die opserveer mode bent dan kan je weer je eigen ritme in het leven zetten / waardoor je ziet dat een moment erdoor kan gaan veranderen, en dan leg je bloot wat iemand werkelijk is in een situatie.

• Fred

Hoi Dries, het is een stelling die ik tegenkwam op een andere psychologiesite. :):)

Maar … ik vind de huidige hoeveelheid reclame inderdaad meer dan overdreven.

Op auto,s, bussen, uithangborden, waar eigenlijk niet. Vandaar Antireclame.

En de economie, haha, tja, ik moet hier ff om lachen :):) want je schrijft het heel erg mooi, maar ik denk dat de economie ook wel draaiende blijft zonder al die onzin. Zit je soms in de reclamebranche? Dan wordt het anders. :):)

Ik zou het prima vinden als de overheid meer beperkingen stelt aan reclame. Ik denk dat het een enorme inpact heeft, veel zwaarder dan de meeste mensen vermoeden. Bescherming? Ja, m.i. een goed idee.

Groet Fred